Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2013, 20:25
ADO070
ADO070 is offline
Is het echt af te raden om na je havo, je P te halen en dan naar de Uni te gaan?
Ik denk dat ik makkelijk VWO kon doen, maar dat zie ik nu te laat in. Ik was veel te lui in de 2e(zat in 2VH).
Is Economics en Business te doen met een HBO P Bedrijfseconomie en een flinke dosis doorzettingsvermogen/motivatie?
En dan moet ik ook een Wiskunde A certificaaat halen op VWO niveau.
Eigenlijk kan ik net zo goed een hbo bachelor halen en dan naar het buitenland gaan om m'n master te halen. Maar ik bang dat HBO niet goed aansluit op een WO master, wetenschappelijk denken vs praktisch denken. En zelfstandigheid vs klasikaal enzo.

Ervaringen zijn altijd welkom!
Oud 01-03-2013, 20:54
Stff
Stff is offline
Je kan voor beide kiezen, is maar net wat je wilt. Zelf heb ik vwo gedaan en daarna hbo bedrijfseco, jaartje gewerkt en daarna master economics & business gedaan. Ik denk dat via HBO propedeuse makkelijker is, je gaat dan vanaf het bachelor 1 jaar beginnen op de uni, zat tijd om de werkwijze van de uni te leren.

Verschil tussen HBO en WO zit zoals je al zegt in het wetenschappelijk vs. praktisch, klasikaal vs. zelfstandig en het tempo. Mijn ervaring was dat het WO een heel stuk sneller gaat, was zeker het eerste blok wel even wennen. Manier van lesgeven was ook wel anders, ik vond het altijd heerlijk op het hbo om klassikaal les te hebben en een lading opgaven te maken, zo leerde ik al het meeste voor de tentamens en hoefde ik thuis zelden iets te doen.

Als je via een HBO bachelor gaat, is het schakeljaar over het algemeen lastiger dan de master. Zeker als je HBO MER of CE hebt gedaan (dan zijn finance, statistiek en wiskunde vaak lastig), BE en AC geven een betere aansluiting. Al moet ik wel zeggen dat er ook een groot verschil is tussen de hogescholen, opleidingen met exact dezelfde naam zijn soms compleet anders tussen hogescholen.
Reageren

Regels voor berichten