Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik zou als ik jou was gewoon met iedereen omgaan...
Veel mensen zijn er slecht in maar probeer het maar... probeer je humor aan te passen aan de gene met wie je in conversatie bent... dan zul je zien dat steeds meer mensen met je gaan praten en lachen... Dus je moet niet zo kieskeurig zijn.. |
![]() |
|
![]() |
hoi
wow dit klinkt alsof je het echt moeilijk hebt. ik had dit ook in de 2e... probeer gewoon aardig te zijn tegen iedereeen spreek is een paar keer met wat meiden af oftewel wurm je je ere een beetje tussen en als belangrijkste tip HEB ER SCHIJT AAN de middelbare is zo voorbij en dan heb je veeeel meer aan goede vrienden dit klinkt misschien makkelijker gezegt dan gedaan en misschien lijkt het onmogelijk om tussen die meiden te komen maar dit lukt je wel heb vertrouwen xxx |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() OT : Je moet niet wanhopig vrienden gaan maken, want straks krijg je nog eens verkeerde vrienden. In de klas gewoon met mensen praten, en niet laten zien dat je je vriendloos voelt, dan komt het vast goed
|
Wat meer proberen op te vallen, actief met de les mee doen en in de pauze gewoon bij je klas gaan zitten.
Als je bijvoorbeeld bij een klaslokaal staat te wachten tot de docent er is, gewoon in de klas mengen en niet apart staan ofzo. Als je je in de groep mengt, onstaat er vanzelf wel een gesprek. |
![]() |
|
![]() |
-Drie meisjes, dan kun je met dat ene tweetal.
-Anders laat je de rest groepjes maken en mag je de gaten opvullen. Dat hebben veel mensen wel eens gemoeten, en dan moet je vooral niet hard gaan roepen van help ik mag die mensen niet, kan ik ergens anders bij!. Dat schrikt namelijk mensen af omdat ze bang worden dat jij dalijk ook zo over hen gaat praten, mensen gaan liever om met mensen die met iedereen kunnen opschieten, dan worden ze iig niet afgewezen op zo'n manier. Laat je ergens bij zetten, probeer met die mensen contact te maken, volgende keer zit je bij anderen en dan probeer je contact met hen te krijgen, totdat het met een paar meiden goed klikt en dan is het gelukt. En nog even over die goede vrienden in de andere klas. Probeer neit teveel die klasgenoten de plek van je vrienden buiten je klas in te laten nemen. Dalijk hoor je niet meer in de harde kern van die goede vriendengroep omdat je zo graag contact wil hebben met die losers in je klas. |
![]() |
|
![]() |
Ik snap je gehele frustratie en er schijt aan hebben is makkelijker gezegd dan gedaan.
Wat ik wel wil zeggen is, geef de mensen een kans. Jij bent degene die zich eenzaam voelt maar je wijst de mensen wel af omdat je ze niet aardig vind of je kan niet met ze omgaan. Doe dat dan ook niet en laat ze toe. Je zal merken dat wanneer je ze een kans geeft, je er een stuk beter mee op kan schieten. Daarbij heeft iedereen een groepje zeg je, jij hebt een eigen groepje, degene die met niemand in de klas wilt omgaan. Ik denk eerlijk gezegd dat je te kieskeurig bent en erg onzeker. Leg het eenzame langs je neer want jij bent degene die ervoor zorgt dat die eenzaamheid weggaat. Geloof me dat die meiden jou er niet bij betrekken omdat ze je zielig vinden of ze merken dat je eenzaam bent. Maak je ook niet druk om een 2 daagse excursie. Het zijn maar 2 dagen en dat is juist een mooie kans om een band te creëren met je mede studenten. Op zo´n excursie is toch iedereen anders en je vult het scenario al in terwijl er nog niets is gebeurd. Wie weet vraagt 1 van die meiden wel of je op hun kamer wilt, laat het lekker op je af komen. Stap lekker op je klasgenoten af, leer ze beter kennen, geef ze een kans en ga een leuke schoolperiode tegemoet. Denk niet te moeilijk want dat gaat je de kop kosten. Erg direct en gemeen heb ik het allemaal neer gezet, maar ik zet het er neer zoals het nou eenmaal is. Iedereen heeft al tips gegeven maar ik krijg het gevoel dat het niet gebruikt gaat worden in de praktijk. Probeer het toch toe te passen op je eigen manier en je zal dit forum dankbaar zijn. The Noodle! |
![]() |
|
@the noodle: wauw egt mooi gezegt!
Bedankt allemaal voor jullie geweldige hulp ik ben gewoon de excursie ingegaan zonder van tevorenafgesproken dingen Ik sliep met nog drie meiden op de kamer en het was super gezellig. Van mij mag dit topic worden gesloten maar ik weet niet hoe... Nogmaals bedankt allemaal!! Xx
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Depressie of aanstellerij? dreklop | 8 | 02-05-2014 00:13 | |
Liefde & Relatie |
Een klein beetje vriendloos Aqualia | 11 | 03-06-2012 09:11 | |
Liefde & Relatie |
een lieve jongen zonder vrienden, mijn levensdoel. &Lily-Rose | 51 | 27-06-2007 21:56 | |
Verhalen & Gedichten |
Nog nooit zo gerekend.... raarheid | 4 | 09-03-2004 18:45 |