Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2013, 21:14
eefiepeefie
eefiepeefie is offline
Heej allemaal!

ik voel me hier rot over en daarom vraag ik jullie om hulp....

Ik zit in de derde klas op de middelbare
ik heb niet echt een leuke klas...
Met maar acht meisjes.
Ook zijn er altijd vaste groepjes van twee geweest

nu heb ik met "de nerds" niet heel veel... Ze zijn erg irritant en niemand mag ze..
In de brugklas was ik 'een soort van vrienden' met die drie meiden alleen kon ik echt niet met ze opschieten... Voorderest ben ik best makkelijk. Zolang je aardig tegen mij dowtben ik aardig tegen jou...
Buiten de klas heb ik veel echte vrienden.. Alleen in de klas dus niet. En daarom zit ik vaak alleen... Ik vind dit erg naar

il heb al geprobeert om bij een Nder groepje van twee te horen... Alleen zit ik dan nogsteeds alleen omdat die meiden naast elkaar willen...

Help me alsjeblieft!
Hoe kan ik me in de les minder alleen voelen?

Xx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2013, 21:23
Guarnere
Guarnere is offline
Dit gaat misschien raar klinken; maar door er gewoon schijt aan te hebben. Je zit in zo'n klaslokaal om te leren, niet om vriendjes te maken. Dat doe je buiten de klas wel en dat gaat je zo te horen ook prima af. Focus je gewoon op de vrienden die je al hebt.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2013, 10:39
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Dit gaat misschien raar klinken; maar door er gewoon schijt aan te hebben. Je zit in zo'n klaslokaal om te leren, niet om vriendjes te maken. Dat doe je buiten de klas wel en dat gaat je zo te horen ook prima af. Focus je gewoon op de vrienden die je al hebt.
Nou ja, je spendeert toch heel wat dagdelen in een jaar aan de lesuurtjes. Dus met die mensen in een klas.... Dan is het natuurlijk fijn om wat aanspraak te hebben.

Probeer gewoon contact te leggen, en probeer niet zo in hokjes te kijken met nerds en populair etc. Iedereen is gewoon een persoon, een mens. Lijkt iemand uit jou klas je wel aardig, en jou type voor vriendschap, leg dan gewoon contact. Ondanks dat het misschien in jou ogen een "nerd" is .
Oud 07-02-2013, 14:24
eefiepeefie
eefiepeefie is offline
Bedankt voor de antwoorde...
Ik hoop op nog meer tips want kvoel me echt alleen...
@bierkoning: de naam nerds was niet zo bedoelt... Ik kan echt njet met ze opschiete.... Het gaat gewoon niet...
Iemand tips??
Met citaat reageren
Oud 07-02-2013, 19:11
Guarnere
Guarnere is offline
Citaat:
Nou ja, je spendeert toch heel wat dagdelen in een jaar aan de lesuurtjes. Dus met die mensen in een klas.... Dan is het natuurlijk fijn om wat aanspraak te hebben.
Heb in hetzelfde scheepje gezeten als TS. En juist vanaf het moment dat ik stopte er een kloot om te geven werd het beter.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2013, 20:47
eefiepeefie
eefiepeefie is offline
Een kloot erom geven? Sorry ik ben blond help me
Meer goeie raad?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2013, 20:55
Guarnere
Guarnere is offline
Citaat:
Sorry ik ben blond help me
Als je uit het zinsverband al niet op kunt maken wat ik ermee bedoel, dan ga ik niet eens de moeite nemen het uit te leggen.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2013, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Als je uit het zinsverband al niet op kunt maken wat ik ermee bedoel, dan ga ik niet eens de moeite nemen het uit te leggen.
Ik begin te snappen waarom jij in hetzelfde schuitje heb gezeten. De tering.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2013, 22:30
Em.
Em. is offline
Citaat:
Een kloot erom geven? Sorry ik ben blond help me
Meer goeie raad?
Dat hij zich er niet meer druk om maakte.
Oud 08-02-2013, 11:46
wijntjekonijntj
wijntjekonijntj is offline
Citaat:
hahahahaha
Met citaat reageren
Oud 08-02-2013, 15:14
Guarnere
Guarnere is offline
Citaat:
Goed hea!? Dat wist ik zelf ook al een aantal jaar. Blij dat het nu algemeen bekend is. Hoef ik dát ook niet meer uit te leggen!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2013, 23:02
cCcOmeglecCc
cCcOmeglecCc is offline
Ik zou als ik jou was gewoon met iedereen omgaan...
Veel mensen zijn er slecht in maar probeer het maar... probeer je humor aan te passen aan de gene met wie je in conversatie bent... dan zul je zien dat steeds meer mensen met je gaan praten en lachen...
Dus je moet niet zo kieskeurig zijn..
Met citaat reageren
Oud 09-02-2013, 08:25
eefiepeefie
eefiepeefie is offline
Bedankt voor de tip cCcOmegleccCc
@ualermo ik snapte het echt niet! En je zegt zelf dat je hetzelfde hebt gehad! Fijn dat je dan zo aaardig reageert!

Nog meer tips?
Xx
Met citaat reageren
Oud 09-02-2013, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Goed hea!? Dat wist ik zelf ook al een aantal jaar. Blij dat het nu algemeen bekend is. Hoef ik dát ook niet meer uit te leggen!
Fijn! Kan je er nu misschien wat aan gaan doen. Of is dat verspilde moeite?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2013, 13:25
ikke4714
ikke4714 is offline
hoi
wow dit klinkt alsof je het echt moeilijk hebt.
ik had dit ook in de 2e...
probeer gewoon aardig te zijn tegen iedereeen
spreek is een paar keer met wat meiden af
oftewel wurm je je ere een beetje tussen
en als belangrijkste tip
HEB ER SCHIJT AAN
de middelbare is zo voorbij en dan heb je veeeel meer aan goede vrienden
dit klinkt misschien makkelijker gezegt dan gedaan en misschien lijkt het onmogelijk om tussen die meiden te komen
maar dit lukt je wel
heb vertrouwen

xxx
Met citaat reageren
Oud 09-02-2013, 17:08
BorderCross
BorderCross is offline
Citaat:

OT : Je moet niet wanhopig vrienden gaan maken, want straks krijg je nog eens verkeerde vrienden. In de klas gewoon met mensen praten, en niet laten zien dat je je vriendloos voelt, dan komt het vast goed
Oud 09-02-2013, 18:51
omnomnom
omnomnom is offline
Wat meer proberen op te vallen, actief met de les mee doen en in de pauze gewoon bij je klas gaan zitten.
Als je bijvoorbeeld bij een klaslokaal staat te wachten tot de docent er is, gewoon in de klas mengen en niet apart staan ofzo. Als je je in de groep mengt, onstaat er vanzelf wel een gesprek.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2013, 22:56
eefiepeefie
eefiepeefie is offline
Bedankt ikke4714
Dat zijn een stel goede tips.
Nu hoorde ik vandaag dat er waarschijnlijk een excursie komt... Van twee dagen en dus met overnachting..
Help! Wat moet ik doen. Je moet met twee of drie meisjes op een kamer liggen... :,(
Help me alsjeblieft
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 17:43
Heer Wil
Heer Wil is offline
-Drie meisjes, dan kun je met dat ene tweetal.
-Anders laat je de rest groepjes maken en mag je de gaten opvullen. Dat hebben veel mensen wel eens gemoeten, en dan moet je vooral niet hard gaan roepen van help ik mag die mensen niet, kan ik ergens anders bij!. Dat schrikt namelijk mensen af omdat ze bang worden dat jij dalijk ook zo over hen gaat praten, mensen gaan liever om met mensen die met iedereen kunnen opschieten, dan worden ze iig niet afgewezen op zo'n manier. Laat je ergens bij zetten, probeer met die mensen contact te maken, volgende keer zit je bij anderen en dan probeer je contact met hen te krijgen, totdat het met een paar meiden goed klikt en dan is het gelukt.

En nog even over die goede vrienden in de andere klas. Probeer neit teveel die klasgenoten de plek van je vrienden buiten je klas in te laten nemen. Dalijk hoor je niet meer in de harde kern van die goede vriendengroep omdat je zo graag contact wil hebben met die losers in je klas.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2013, 13:47
eefiepeefie
eefiepeefie is offline
Bedankt willemB daar heb ik echt iets aan
super bedankt!

Als er meer tips zijn hoor ik het graag
xx
Oud 14-02-2013, 21:35
Verwijderd
Ik zou gewoon minder caren om m'n klas. Je hebt immers genoeg vrienden daarbuiten. Als je nu nog niemand hebt gevonden met wie het klikt, zou ik er niet wanhopig naar op zoek gaan..
Met citaat reageren
Oud 15-02-2013, 00:49
TheNoodle
TheNoodle is offline
Ik snap je gehele frustratie en er schijt aan hebben is makkelijker gezegd dan gedaan.
Wat ik wel wil zeggen is, geef de mensen een kans. Jij bent degene die zich eenzaam voelt maar je wijst de mensen wel af omdat je ze niet aardig vind of je kan niet met ze omgaan. Doe dat dan ook niet en laat ze toe. Je zal merken dat wanneer je ze een kans geeft, je er een stuk beter mee op kan schieten.
Daarbij heeft iedereen een groepje zeg je, jij hebt een eigen groepje, degene die met niemand in de klas wilt omgaan. Ik denk eerlijk gezegd dat je te kieskeurig bent en erg onzeker.
Leg het eenzame langs je neer want jij bent degene die ervoor zorgt dat die eenzaamheid weggaat. Geloof me dat die meiden jou er niet bij betrekken omdat ze je zielig vinden of ze merken dat je eenzaam bent.
Maak je ook niet druk om een 2 daagse excursie. Het zijn maar 2 dagen en dat is juist een mooie kans om een band te creëren met je mede studenten. Op zo´n excursie is toch iedereen anders en je vult het scenario al in terwijl er nog niets is gebeurd. Wie weet vraagt 1 van die meiden wel of je op hun kamer wilt, laat het lekker op je af komen.
Stap lekker op je klasgenoten af, leer ze beter kennen, geef ze een kans en ga een leuke schoolperiode tegemoet. Denk niet te moeilijk want dat gaat je de kop kosten.

Erg direct en gemeen heb ik het allemaal neer gezet, maar ik zet het er neer zoals het nou eenmaal is. Iedereen heeft al tips gegeven maar ik krijg het gevoel dat het niet gebruikt gaat worden in de praktijk. Probeer het toch toe te passen op je eigen manier en je zal dit forum dankbaar zijn.

The Noodle!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2013, 19:34
SDD14:P
SDD14:P is offline
Gwoon aardig blijven doen!!
Niet telkens alleen in een hoekje gaan zittn, ga gwoon spontaan een x naast iemand zittn die je aardig lijkt...
Knoop en gesprek aan, en tadaaa en vriend in de klas!!

Succes!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2013, 20:55
eefiepeefie
eefiepeefie is offline
@the noodle: wauw egt mooi gezegt!

Bedankt allemaal voor jullie geweldige hulp
ik ben gewoon de excursie ingegaan zonder van tevorenafgesproken dingen
Ik sliep met nog drie meiden op de kamer en het was super gezellig.

Van mij mag dit topic worden gesloten maar ik weet niet hoe...

Nogmaals bedankt allemaal!!

Xx
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten