Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2013, 06:18
Kevin1255
Kevin1255 is offline
Hee allemaal
ik heb opzich best wel een buikje(denk niet aan een bierbuik maar gewoon klein beetje) maar ik wil graag een sixpack en ik ben bang dat het niet kan door me buik.ik eet elke avond groente en doe vaak sit-ups. weten jullie wat ik het beste kan doen , hoeveel groente moet ik ongeveer eten per dag? Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 06:40
Elin3
Elin3 is offline
Het gaat niet zozeer om de hoeveelheid groenten die je eet, maar meer om de hoeveelheid andere voedingsstoffen die je binnenkrijgt. Als je bijvoorbeeld veel frisdrank drinkt kan je daar best een buikje van krijgen. Kijk dus naar je hele eetpatroon en niet alleen naar de groentes.
Oud 10-04-2013, 12:59
Verwijderd
Ziet er toch niet uit man een sixpack. Werk gewoon je buikje weg en laat het daarbij.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 13:26
Eind-Baas
Eind-Baas is offline
Krachttraining doen (want alleen een sixpack hebben en verder geen spieren is lelijk) en dan droog trainen. Maar dan kun je beter op bodybuild forums oid. gaan vragen ipv. hier.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 18:05
Kevin1255
Kevin1255 is offline
Okee bedankt voor de tips
ik ga denk ik vort minder(of helemaal niet) snoepen en geen frisdrank meer drinken en meer bewegen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2013, 08:40
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Een sixpack bestaat eigenlijk voornamelijk uit een heel laag vetpercentage (iig later dan 10%). Dat ga je niet halen door gewoon beter te heten (je verliest vet als je minder KCal eet op een dag dan dat je verbrand). Om dat te halen moet je ook actief gaan sporten. Het alleen doen van situps of crunches is daarbij echt niet voldoende.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2013, 15:06
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ziet er toch niet uit man een sixpack. Werk gewoon je buikje weg en laat het daarbij.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2013, 16:23
Verwijderd
cardio is het antwoord
Met citaat reageren
Oud 11-04-2013, 16:50
icetea296
icetea296 is offline
alleen een six pack ziet er niet uit ga bijv. ook je borst spieren trainen http://www.100pushups.nl/ en het is niet zomaar in 2 - 3 weekjes gebeurt hoor dat duurt wel even
Met citaat reageren
Oud 14-04-2013, 12:49
isabelle.brouns
isabelle.brouns is offline
Veel eiwitten eten zoals kip enzz.
Iederedag beetje trainen 20 sit ups per dag ofzo
En natuurlijk zo min mogelijk ongezond eten
Je moet eigenlijk vanaf je 16 e beginnen met kracht trainingen want dan zijn je spieren al het meest ontwikkeld en anders kun je heel lang last krijgen van je spieren.

Okee ik weet ik ben een meisje maar bij kungfu leggen ze dat uit
Met citaat reageren
Oud 14-04-2013, 18:33
Eind-Baas
Eind-Baas is offline
Citaat:
Veel eiwitten eten zoals kip enzz.
Iederedag beetje trainen 20 sit ups per dag ofzo
En natuurlijk zo min mogelijk ongezond eten
Je moet eigenlijk vanaf je 16 e beginnen met kracht trainingen want dan zijn je spieren al het meest ontwikkeld en anders kun je heel lang last krijgen van je spieren.

Okee ik weet ik ben een meisje maar bij kungfu leggen ze dat uit
Met 20 sit ups per dag gaat het nooit wat worden.

Kijk hier eens TS: http://www.bodybuilding.com/fun/abdo...-training.html
Met citaat reageren
Oud 14-04-2013, 19:01
Verwijderd
20 situps per dag :')

Maargoed, het is ook nederlandse kung fu.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2013, 14:31
Aguilar
Aguilar is offline
pak de fiets, ivp van ander vervoer. let op je eten, geen tussendoortjes maar bijv. over de dag verspreid 5 sneetjes bruin brood met kipfilet. laat het fris staan en neem water. en er zijn meer manieren dan situps om je buik te trainen
Met citaat reageren
Oud 03-05-2013, 15:28
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
pak de fiets, ivp van ander vervoer. let op je eten, geen tussendoortjes maar bijv. over de dag verspreid 5 sneetjes bruin brood met kipfilet. laat het fris staan en neem water. en er zijn meer manieren dan situps om je buik te trainen
Daarmee train je je buik niet.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2013, 09:49
DAH
DAH is offline
Met stevig fietsen op een racefiets wel, de andere tips lijken meer te gaan over buikvet en dat verminderen.
Oud 04-05-2013, 21:33
Kevin1255
Kevin1255 is offline
Bedant voor de tips,
ik heb nog 1vraagje.
Ik ben 14jaar en ben 1.68 en weeg ongeveer 50kilo dat vind ik zelf een goed gewicht dus ik wil eigelijk niet afvallen maar ik wil wel dat me buikje weg gaat wat moet ik nu doen?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2013, 22:56
DAH
DAH is offline
Goed eten.
Oud 05-05-2013, 10:23
Kevin1255
Kevin1255 is offline
Wat bedoel je met goed eten?
Gezond of veel eten?
Ik eet smorges cornflakes en aardbeien ,in de middag 1/2 broodjes met jam of leverworst en ook weer stukje fruit en de avond meestal aardappels met een stuk vlees en rond 10uur weer fruit.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2013, 12:12
Verwijderd
Genoeg en gezond eten is belangrijk
Met citaat reageren
Oud 05-05-2013, 15:15
OVAP
OVAP is offline
Als je goed en gezond eet en niet te veel vet eet en het snoepen en frisdrank weglaat dan gaat je "buikje" vanzelf weg
Met citaat reageren
Oud 05-05-2013, 19:38
Snickers
Snickers is offline
Om een sixpack te creëren, is het belangrijk om veel cardio te gaan doen om de vet massa te laten afnemen. Denk daarbij aan bijv. fietsen, hardlopen, wandelen of een sport te beoefenen waar conditionele inspanning bij verreist is.
Veel mensen denken door de buikspieren te trainen, het vet op de buik verdwijnt. Helaas is dit een grote fabel. Vet zit over het hele lichaam verspreid en tot mijn grote spijt: vet verdwijnt als laatste bij de buik. Daarom is een goede en juiste workout essentieel van belang om de benodigde resultaten te behalen.

Ga elke dag een goed uur tot 90 minuten conditioneel sporten. Ga niet tot het uiterste, maar wel intensief genoeg. Ga om de dag 3 setjes opdrukken en 3 setjes sit-ups tot je niet meer kan. Na een aantal weken zullen de resultaten zichtbaar zijn.

Door krachttraining erbij te doen, versnelt het afval proces, omdat de spieren een langere tijd nodig hebben om te herstellen. Dit kost veel energie (kcal)
Naast het sporten gezond eten. Je kan gewoon de dagelijkse pot nuttigen. Ga geen extra dingen eten zoals chips en vermijd suikers. Vermijd snacks! (de eerste periode)

Wil jij binnen een uur een sixpack, koop dan gewoon een sixpack bier en leg die op je buik!

Laatst gewijzigd op 06-05-2013 om 11:26.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 21:59
Kevin1255
Kevin1255 is offline
Citaat:
Om een sixpack te creëren, is het belangrijk om veel cardio te gaan doen om de vet massa te laten afnemen. Denk daarbij aan bijv. fietsen, hardlopen, wandelen of een sport te beoefenen waar conditionele inspanning bij verreist is.
Veel mensen denken door de buikspieren te trainen, het vet op de buik verdwijnt. Helaas is dit een grote fabel. Vet zit over het hele lichaam verspreid en tot mijn grote spijt: vet verdwijnt als laatste bij de buik. Daarom is een goede en juiste workout essentieel van belang om de benodigde resultaten te behalen.

Ga elke dag een goed uur tot 90 minuten conditioneel sporten. Ga niet tot het uiterste, maar wel intensief genoeg. Ga om de dag 3 setjes opdrukken en 3 setjes sit-ups tot je niet meer kan. Na een aantal weken zullen de resultaten zichtbaar zijn.

Door krachttraining erbij te doen, versnelt het afval proces, omdat de spieren een langere tijd nodig hebben om te herstellen. Dit kost veel energie (kcal)
Naast het sporten gezond eten. Je kan gewoon de dagelijkse pot nuttigen. Ga geen extra dingen eten zoals chips en vermijd suikers. Vermijd snacks! (de eerste periode)

Wil jij binnen een uur een sixpack, koop dan gewoon een sixpack bier en leg die op je buik!
ik ben nog niet 16 dus kan nog geen bier kopen
maar verder bedankt voor de uitleg. ik hoop dat het gaat werken.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2013, 09:19
Kevin1255
Kevin1255 is offline
Ik eet trouwens elke morgen energy mix en daar zit 4,5gram vet in.
is dat veel en moet ik dat blijven eten want ik maak me er zorgen over dat er teveel vet in zit.
en kan ik beter gewoon een botherham pakken of iets anders?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2013, 10:59
Snickers
Snickers is offline
Dat is geen probleem.

Je hebt verzadigde en onverzadigde vetten. Probeer de verzadigde vetten zoveel mogelijk te vermijden, want deze zijn minder gezond. Je mag hiervan ongeveer zo, n 20 gram per dag consumeren.
Daarnaast is er ook nog een verschil tussen plantaardige en dierlijke vetten. De plantaardige zijn gezonder dan de dierlijke vetten. (je kan overigens hierover alles op internet vinden)

Vezels en granen zijn o.a. erg gezond. Zitten plantaardige vetten in en veel bouwstoffen voor het lichaam.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2013, 14:52
Kevin1255
Kevin1255 is offline
ik heb in me vorige topic ook al gevraagt hoe je buikje weg moet krijgen maar ik wil het graag toch nog even wat beter weten omdat ik op sommige site's zie staan dat je cadio moet doen en moet gaan diëten en andere zeggen weer dat je juist gezond en goed/genoeg moet eten.
Dus.. wat moet ik doen om me buikje weg te krijgen?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2013, 15:06
Martini_C
Martini_C is offline
1. Sporten! Heel belangrijk. Ga gewoon 3x per week wat hardlopen. Bouw het op, anders heb je kans op blessures.
2. Probeer zo weinig mogelijk te snacken, ook al is dat best moeilijk.
3. Eet een ontbijt van minimaal 2 boterhammen (het liefst met gezond beleg). Ontbijt is het belangrijkste eetmoment van de dag.

Denk niet dat je buikje snel weggaat, dit neemt wel een tijdje in beslag.
Wil je dat het zo snel mogelijk weg is? Sport dan meer.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2013, 15:19
Kevin1255
Kevin1255 is offline
Oké bedankt
ik heb nog een vraagje moet ik ook buikspieroefeningen doen?
en ik moet elke dag ongeveer 10km heen en 10km terug naar school fietsen, is dat genoeg beweging voor die dag of moet ik dan ook nog op de hometrainer(ps wij hebben een paar fitnisapparaten) of op een ander fitnisapparaat , ook doe ik veel trampoline springen.
en verder welk beleg is gezond? ik eet meestal een boterham met jam of leverworst.
ook eet ik 2/3 keer per dag fruit.
En ik drink alleen nog maar water , hoeveel glazen (liter) water moet ik per dag drinken?

Laatst gewijzigd op 12-05-2013 om 15:49.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2013, 15:52
Pluis
Pluis is offline
Hier hoef je écht geen nieuw topic over te openen. Daarnaast horen vragen over voeding eigenlijk in het voedings en gezondheidstopic bovenaan de pagina.

je moet zoveel drinken dat je geen dorst hebt. meestal is dat gemiddeld zo'n 1,5L, op dagen dat je sport is het waarschijnlijk meer omdat je er dorst van krijgt.
Oud 12-05-2013, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Oké bedankt
ik heb nog een vraagje moet ik ook buikspieroefeningen doen?
Niets moet.
Citaat:
en ik moet elke dag ongeveer 10km heen en 10km terug naar school fietsen, is dat genoeg beweging voor die dag of moet ik dan ook nog op de hometrainer(ps wij hebben een paar fitnisapparaten) of op een ander fitnisapparaat , ook doe ik veel trampoline springen.
Dat is genoeg beweging.
Citaat:
en verder welk beleg is gezond? ik eet meestal een boterham met jam of leverworst.
Maakt extreem weinig uit.
Citaat:
En ik drink alleen nog maar water , hoeveel glazen (liter) water moet ik per dag drinken?
Zoals knuis zegt, als je dorst hebt moet je drinken.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten