Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2002, 22:35
Joepie
Joepie is offline
Het volgende berichtje kwam ik vandaag tegen:

In Hilversum is een moskee gelegen naast een parkeerplaats waar 's-avonds tot 21.00h parkeergeld betaald moet worden. Het moskeebestuur heeft de gemeente verzocht de moskeebezoekers hiervan vrij te stellen tijdens de komende Ramadanviering. Het moskeebestuur beroept zich op het
feit dat parkeergeld een belemmering kan zijn voor moskeebezoek voor de gelovigen tijdens de meest heilige periode van de Islam.

Bron: Gemeenschappelijke Pers Combinatie.

Wat vinden jullie hiervan, wetende dat enkele dagen geleden een paar auto's van een begrafenisondernemer werden versierd met een prent wegens ongeoorloofd parkeren ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2002, 22:42
Verwijderd
Van de ene kant zeg ik: Regels zijn regels, zo kan je bezig blijven met uitzonderen.

Van de andere kant: Je kan wel enigzins tolerant doen, door bijv. die begrafenisondernemer niet te bekeuren.

In dit geval zou ik zeggen dat ze WEL parkeergeld moeten betalen...
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 23:43
Aegishjalmur
Aegishjalmur is offline
op zondag word bij sommige kerken ook het parkeerverbod opgeheven

ik vind dat de mensen die de moskee dan willen bezoeken ook geen parkeergeld hoeven te betalen, maar vanuit de moskee een parkeerpasje of zoiets moeten krijgen, waarmee ze kunnen aantonen dat ze de moskee ook daadwerkelijk bezoeken
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 23:45
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
henri schreef:
Van de andere kant: Je kan wel enigzins tolerant doen, door bijv. die begrafenisondernemer niet te bekeuren.
Die boete was ook teruggedraaid.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 07:32
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Simpel: mensen die moeilijk kunnen lopen door ouderdom of andere redenen moeten een uitzondering kunnen krijgen d.m.v. een parkeerkaart van de moskee, mensen die gezond van lijf en leden zijn kunnen hun auto ook 3 straten verderop parkeren....
Willen ze dat niet, dan moeten ze maar betalen....
Oud 18-09-2002, 14:16
NG
NG is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Simpel: mensen die moeilijk kunnen lopen door ouderdom of andere redenen moeten een uitzondering kunnen krijgen
Dat is er al, met een 'gehandicaptenkaart' kun je buiten de normale parkeerplaats je auto kwijt zonder dat je ervoor hoeft te betalen en je krijgt dus ook geen boete voor ongeoorloofd parkeren. Wanneer je wél in een normale parkeerplaats parkeert moet je wel betalen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 15:28
REIE
REIE is offline
Citaat:
Aegishjalmur schreef:
Op zon- en feestdagen hoef je toch al geen parkeergeld te betalen.
Citaat:
henri schreef:
Van de ene kant zeg ik: Regels zijn regels, zo kan je bezig blijven met uitzonderen.
Ik vind ook dat je consequent moet zijn. En wat die begrafenisstoet, daar moet de gemeente maar een regeling voor treffen.

REIE
Oud 18-09-2002, 17:17
UnknoWn EntiTy
Citaat:
REIE schreef:
Op zon- en feestdagen hoef je toch al geen parkeergeld te betalen.

REIE
een parkeerverbod is wat anders dan betaald parkeren
Oud 18-09-2002, 17:46
drama
drama is offline
betalen.

Dan ga je maar met de fiets. Auto's opgerot.
Oud 18-09-2002, 18:49
NN
NN is offline
Ik vind dat als een gemeente daar parkeergeld laat betalen geen uitzondering mag worden gemaakt voor een bepaalde reden om te parkeren op die plaats. Er is n.a.w. ook wel een mogelijkheid om daar per OV te komen als mensen het te duur vinden.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 19:27
UnknoWn EntiTy
Citaat:
drama schreef:
betalen.

Dan ga je maar met de fiets. Auto's opgerot.
das vrij lastig voor rolstoelers
Oud 18-09-2002, 19:32
Joostje
Joostje is offline
lijkt me nogal onzin om kerk- of moskeebezoekers hiervoor vrijstelling te geven...
kerk heeft geen specialeideen ten opzichte van oparkeergeld ofzo...

en jezus sprak: "and the meek shall inherit the parkinglots"
Oud 18-09-2002, 22:43
Joepie
Joepie is offline
Citaat:
Aegishjalmur schreef:

ik vind dat de mensen die de moskee dan willen bezoeken ook geen parkeergeld hoeven te betalen, maar vanuit de moskee een parkeerpasje of zoiets moeten krijgen, waarmee ze kunnen aantonen dat ze de moskee ook daadwerkelijk bezoeken
Op zondag zijn wel meer parkeerplaatsen "vrij", dat heeft dus helemaal niks met parkeergeld te maken.
Op de daarvoor geldende dagen en uren moet iedereen parkeergeld betalen, dus moslims ook.

Uit ,basta !
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 22:52
UnknoWn EntiTy
Citaat:
Joepie schreef:
Op zondag zijn wel meer parkeerplaatsen "vrij", dat heeft dus helemaal niks met parkeergeld te maken.
Op de daarvoor geldende dagen en uren moet iedereen parkeergeld betalen, dus moslims ook.

Uit ,basta !
Jammer alleen dat de feestdag van de moslims een vrijdag is.....
Dus Christenen hoeven om naar de kerk te gaan niet te betalen, en moslims wel voor de moskee?

Je kan ook een stel parkeerplaatsen bij de moskee op vrijdag gratis en op zondag betaald maken
Oud 19-09-2002, 15:22
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Laden en lossen. Rolstoeler breng je daarheen, je helpt hem/haar in zijn stoel. Daarna rijdt je weg met je auto. Kost verder niks extra's en verder heb je inderdaad invalideparkeerkaarten.

En trouwens met trein/bus is het ook best aardig te doen.
Oud 19-09-2002, 17:45
Roos
Roos is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Voor speciale gevallen zijn ook vaak speciale parkeer-kaarten, dus waarschijnlijk ook wel voor zo'n invaliden-vervoersbusje.
Oud 19-09-2002, 18:21
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Jammer alleen dat de feestdag van de moslims een vrijdag is.....
Dus Christenen hoeven om naar de kerk te gaan niet te betalen, en moslims wel voor de moskee?

Je kan ook een stel parkeerplaatsen bij de moskee op vrijdag gratis en op zondag betaald maken
of die vrioje plaatsen op zondag afschaffen
Oud 20-09-2002, 13:09
vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Tja ze kunnen toch ook met het OV of de fiets
Reageren

Regels voor berichten