Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2013, 17:03
faithfully
faithfully is offline
Voor scheikunde doen wij een PO over zouten in zeewater. Een van de zaken die we moeten uitzoeken is: Kwantitatieve bepaling van chloride-ionen in zeewater. Dit moeten we uitzoeken d.m.v. een practicum. Wij hebben het volgende bedacht: eerst halen we de overige ionen die in zeewater komen eruit door ze neer te slaan met andere zouten en daarna willen we chloride neerslaan met zilvernitraat. Dan houden we dus zilverchloride over. Maar hoe berekenen we nou de massa van de chloride, als die nog samen met de zilverchloride zit?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2013, 17:05
Em.
Em. is offline
Als je de massa van zilverchloride weet, kun je uitrekenen hoeveel mol zilverchloride je hebt. Als je weet hoeveel mol zilverchloride je hebt en je weet hoeveel mol chloride je nodig hebt voor één mol zilverchloride, kun je uitrekenen hoeveel mol chloride je hebt en dat kun je dan weer terugrekenen naar gram.
Oud 04-03-2013, 17:23
faithfully
faithfully is offline
Dankje!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2013, 19:06
faithfully
faithfully is offline
Nog 1 vraagje: hoe weet ik hoeveel mol chloride ik nodig heb voor 1 mol zilverchloride?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2013, 19:19
mathfreak
mathfreak is offline
Zilverchloride heeft de verhoudingsformule AgCl, dus 1 mol zilverchloride levert 1 mol chloride-ionen.
Reageren

Regels voor berichten