Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2013, 18:38
omnomnom
omnomnom is offline
Zijn er meer mensen die hekel hebben aan mensen die constant naar zo'n klein schermpje lopen te turen en dan doen alsof ze heel 'sociaal" zijn door bv. nutteloze berichten op twitter posten?
"HOI IK ZIT IN DE BUS"
"IK HEB NIEUWE SCHOENEN"
"HEB GISTER MET HENK GEPRAAT, WAS KEI LEUK"
"HIER FOTO VAN ME ETEN"
"HIER ME SIX PACK IK BEN ZOO STOER"
"HIER IS DE 3956e FOTO VAN ME SMOEL"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2013, 18:40
Verwijderd
Geen hekel, nee. Maar een beetje triest, dat wel.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2013, 18:43
AzN
AzN is offline
Ik heb me erbij neergelegd .
Oud 09-02-2013, 18:47
Elin3
Elin3 is offline
Mijn moeder en ik overwegen om mijn vrienden verplicht bij binnenkomst van het huis hun mobiel weg te laten leggen in de la bij de fietssleutels, haha. Het is zo ongezellig wanneer mensen bij ons langskomen en vervolgens de hele tijd zitten de sms'en, whatsappen en te facebook'en. Het kwam een keer zo ver dat we met 20 mensen bij iemand thuis waren en dat er 15 van hen in een groepsgesprek op w'app zaten. Toen hebben we degene die daar woonde gevraagd de wifi uit te zetten, dat werd echt te gek!
Mobieltjes zijn prima dingen, zolang je weet wanneer je ze wel en vooral ook niet moet gebruiken.
Oud 09-02-2013, 18:53
Em.
Em. is offline
Ik kán met mijn mobieltje niet eens internetdingen. Mijn asociaalzijn beperkt zich tot dat ding niet aan te hebben/niet te controleren/niet opgeladen te hebben/überhaupt niet mee te hebben waardoor ik niet/laat reageer op sms'jes of gebeld worden.

Maar ik vind het inderdaad irritant als je in gezelschap op je schermpje zit te turen. Iets moeten opzoeken: prima. Iemand moeten bereiken: prima. De hele tijd via je schermpje met andere mensen zitten te kloten terwijl we op *sociale bezigheid* zijn en ik zo geen gesprekspartners meer overhoud, dat vind ik irritant.
Oud 10-02-2013, 01:26
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ja, ik haat dat ook. Ik heb er een hekel aan om te bellen, en stuur af en toe eens een whats-app bericht om iets af te spreken. Eigenlijk gebruik ik mijn telefoon voornamelijk om muziek te luisteren of op internet te kijken als ik niks te doen heb (als ik in de bus zit, of ergens sta te wachten).
Constant op je telefoon kijken wanneer je in gezelschap bent is gewoon onbeleefd en onnodig.

Constante status-updates zijn sowieso debiel, want zoveel boeiende dingen gebeuren er niet op een dag.
Oud 10-02-2013, 10:08
Schrödinger
Schrödinger is offline
Nee, dat is juist wel goed. Vallen ze mij in ieder geval niet lastig.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 14:10
Verwijderd
Zolang ze er mij niet lastig mee vallen zie ik niet in waarom ik er een hekel aan zou hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 14:30
Verwijderd
ja ik wordt er ook gek van, ik heb zelf ipod enzo, maar heb geen twitter, facebook en whatsapp,
gewoon omdat het facking nergens over gaat!
Als mensen willen weten hoe het met me is, vragen ze het maar aan me, ze zien me elke dag
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 17:32
DAH
DAH is offline
Als ik in gezelschap zit, laat ik m'n mobiel in mijn broekzak. Anders gebruik ik 'm gewoon. Skype, spelletjes, Facebook, scholieren.com, allemaal beschikbaar. Eigenlijk is het niets anders dan Gameboy gebruik, zou ik zeggen.
Oud 10-02-2013, 17:48
Verwijderd
De klachten die hierover zijn hebben trouwens niets te maken met mobieltjes. Het is puur en alleen je eigen vrienden/kenniskring waardoor je je eraan irriteert.

Dus eigenlijk zou het topic anders moeten heten.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 08:40
DAH
DAH is offline
Het is vergelijkbaar met een tijdschrift/krant lezen.
Oud 11-02-2013, 08:47
Verwijderd
Als het geluid uit staat wel.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 14:06
Vowel
Vowel is offline
Je moet gewoon niet omgaan met onbeschofte mensen die in gezelschap constant met andere dingen bezig zijn. Het maakt dan verder niet uit of het een mobieltje, tablet, laptop, krant, tijdschrift, gameboy, whatever is.

Als je iets met iemand afspreekt ga je gewoon niet constant met je telefoon zitten. Oh en wat bijvoorbeeld ook zo onbeschoft is (en waar ik me wel aan erger als ik het zie) zijn van die mensen die bijvoorbeeld gewoon blijven bellen terwijl ze bij de kassa staan. Of wanneer je bij iemand op bezoek bent en de telefoon gaat en die persoon gaat dan een heel gesprek voeren met moeder/vader/oma/vriend/in. Zeg dan gewoon dat je later terugbelt..

Oh en mensen die per se in the stilecoupe moeten gaan zitten maar dan wel constant aan het bellen zijn. Maar goed, dat gaat niet alleen om bellen, maar gewoon überhaupt herrie maken. Ga dan niet in de stiltecoupe zitten!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 14:44
Heer Wil
Heer Wil is offline
idd dat is gewoon triest, van mij mogen mensen best op whats app of wat dan ook. Maar dan moeten ze niet denken dat ze sociaal zijn of dat ze populair zijn omdat mensen met hen willen praten, immers praten mensen op whats app omdat ze de moeite niet willen nemen om naar elkaar toe te gaan. Als ik bij zulke mensen zit heb ik er ook wel last van soms hoor, een soort van Weltschmerz
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 18:31
Vice
Vice is offline
Ik vind mobieltjes ander best handig. Twitter heb ik niet, dus daar kan ik me ook niet aan storen.
Oud 11-02-2013, 19:05
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
nouja dat twitter gedoe is idd soms een beetje tsjah.. maar ik zit zelf ook continu op m'n mobiel om muziek te luisteren, berichtjes te sturen of filmpjes kijken enz :3
Met citaat reageren
Oud 26-02-2013, 01:32
lisa88
lisa88 is offline
een goede balans tussen sociale media en het echte leven is wel goed.. maar veel mensen slaan door
Met citaat reageren
Oud 26-02-2013, 01:51
Verwijderd
langzaam worden we steeds anti-socialer door social networks
Met citaat reageren
Oud 04-03-2013, 22:18
Verwijderd
Het ligt er voor mij maar net aan:
Klein groepje: GEEN mobiel
Grote groep: eventjes kan, maar niet constant of heel vaak.

Ik irriteer me wel aan mensen die de hele tijd met dat ding zitten.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2013, 01:45
Hakuna
Hakuna is offline
Heb zelf geen hekel aan mobiele telefoons, wel op de manier hoe ze door de meeste worden gebruikt in het openbaar om zg aandacht te trekken onder het motto ''Kijk eens hoe belangrijk ik wel niet ben met mijn Iphone of Samsung Galaxy'' uitbundig te laten zien aan omstaanders.

Maar wat ik zelf aan mobiel internet aan heb gezien kan mij tot nu toe niet echt bekoren. Sta je daar halve internet pagina's te bekijken op een klein schermpje of de tekst is onleesbaar klein.
Oud 05-03-2013, 04:08
Verwijderd
ik vind mijn smart echt een aanwinst. Altijd alle info en camera in mijn zak. Echter kan ik maar 1 ding tegelijk dus dat betekent dat als ik met mensen praat ik niet met mijn telefoon speel en andersom. Mijn vrienden doen dat ook niet. Heb geen twitter en fb op mijn tel dus ook geen last van voor zover je daar last van kan hebben.
Vind het superchill om in het ov uitzendinggemist enzo te kijken, of forumen of whatever in me opkomt. Ipv de laptop zet ik nu een programmaatje aan op mn tel voor het slapen gaan.

Ps: irriteren aan is geen Nederlands.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2013, 17:08
Verwijderd
Mijn mobieltje beperkt zich tot smsen ,dus het valt mee. Stiekum gebruik wel eens het internet voor mn FB te checken, maar dat kost weer extra geld. Dat doe ik ook wel eens om mensen te ontwijken.
Twitter doe ik niet aan, want daar zitten de meeste nutteloze tweets bij, wat de meeste mensen sturen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten