Advertentie | |
|
![]() |
|
Nee, als student moet je gewoon BTW-betalen dus wat hij zegt is onzin. In veel gevallen is het wel mogelijk een laptop met korting aan te schaffen via bijvoorbeeld CampusShop.
|
Misschien bedoelt je studiegenoot dat je de kosten van je laptop onder bepaalde voorwaarden kan aftrekken bij je belastingaangifte? Je kan daarover hier meer informatie over vinden. Klik ook even verder op 'afschrijving van duurzame goederen' en let goed op de voorwaarden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wc...3/studiekosten Inderdaad nog maar 250 euro, maar tegelijkertijd is de aftrek beperkt tot verplichte kosten. Uit de OP krijg ik niet de indruk dat de laptop verplicht is. Niet aftrekbaar dus, zou ik zeggen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Edit: oh, sommige studies stellen het verplicht, tsja dan klopt het wel weer met elkaar idd.
Laatst gewijzigd op 21-03-2013 om 20:56. Reden: te snel gereageerd. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik verdien per jaar niet meer dan €8000. Een laptop voor mijn studie is verplicht gesteld door de HvA en valt dus onder de studie eisen. Ik wil graag een laptop aankopen van 1200 en verwacht nog minimaal 3 jaar te studeren. Als ik de laptop koop, kan ik dan meteen bij mijn belastingaangifte over 2012 een deel van de laptop declareren? Zo nee, dan kan het dus wel in 2013, 2014 en 2015? ![]() Mooie regeling lijkt mij. Voor studenten is een laptop een behoorlijke uitgave. Als ik dat helemaal zelf zou moeten betalen dan zou ik vrijwel geen geld meer over hebben voor levensmiddelen wat zou betekenen dat ik een poos enkel water en brood zou kunnen betalen. ![]() Laatst gewijzigd op 22-03-2013 om 09:34. |
![]() |
|
![]() |
update: ik heb zojuist de belastingdienst gebeld en mijn vragen voorgelegd. De vriendelijke jonge dame heeft mij een hoop nuttige informatie gegeven die ik graag met jullie wil delen (mocht iemand dit topic ooit nog eens terug willen lezen via google ofzo
![]() 1. Je kunt als student inderdaad je laptop declareren als dit door de opleiding verplicht is gesteld. 2. Dit kan ook nog over jaren waar je al belastingaangifte over hebt gedaan. Dus.. als je in 2009 een laptop hebt gekocht dan kun je deze nog aftrekken in 2009+2010+2011. 3. Voor de "drempel studiekosten" tellen ook je schoolboeken, lesgeld, stufie etc. dit neemt het belastingaangifte programma allemaal mee. 4. Aftrekken voor een laptop gaat in 36 maanden (3 jaar). Als je de laptop bijvoorbeeld in juni hebt gekocht dan kun je over 2012 ook 6 maanden (een half jaar) terug vragen van het aankoopbedrag. Dit kun je blijven doen tot je op de 36 maanden zit. Aldus de belastingdienst. ![]() |
![]() |
|
Dat klopt allemaal. Alleen uit je post hiervoor: als je in 2013 een laptop koopt kan je die uiteraard niet opvoeren bij je aangifte over 2012 want toen had je de laptop nog niet en kon je hem ook nog niet gebruiken voor je studie.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat is gewoon fraude plegen. Ik begrijp niet waarom je ons vragen komt stellen als je toch niet van plan bent je aan de regels te houden. Doe dan gewoon studiekosten van 100.000 euro per jaar opvoeren en val ons niet lastig. Waarom wil je de regels weten als je je er toch neit aan gaat houden?
|
![]() |
|
|