Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2013, 10:24
Nonny
Nonny is offline
Laat ik het hier maar proberen, want zelf weet ik het niet meer.. het zit zo;
Ik heb iets langer dan een jaar een relatie (het is overigens mijn eerste relatie) hij is ontzettend lief op de goede momenten, ziet er goed uit & we kunnen het goed vinden samen. Maar de laatste tijd word onze band steeds vriendschappelijker in plaats van als in een relatie, en dat komt mede door mij. Hij is namelijk in opleiding bij defensie, zit nog in het eerste jaar van de vier maar toch.. hij is vaak weg, en moet om de 4 week sws een week op bivak.. Het idee dat hij over een bepaalde tijd voor heel lang weggaat, overschaduwt mijn liefde voor hem, heb ik het idee. Hij is momenteel veel liever voor mij dan ik voor hem... Ik weet niet of ik onze relatie zo nog wel voort kan zetten, maar eigenlijk maak ik mezelf er erg mee in de war. Ik hou wel van hem (denk ik) maar als ik hem dan weer eens heb afgekat zonder reden, dan voel ik me achteraf weer zo schuldig terwijl hij op dat moment van mij echt wel even weg kan blijven, dat is niet echt normaal lijkt me.. Hij weet wel dat ik het erg vind dat hij bij defensie zit, maar dat ik overweeg om de relatie te stoppen weet hij niet..
Een vriendin van mij denkt dat het beter is om onze relatie, misschien voor tijdelijk stop te zetten, want ik voel me door dit alles ontzettend rot en mijn normale leven leidt eronder.

Weten jullie wat ik het beste kan doen, want ik weet het niet meer.. doorgaan of stopzetten?
Advertentie
Oud 25-03-2013, 12:27
Verwijderd
Hoe lang gaat hij weg?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2013, 12:41
Nonny
Nonny is offline
Is nog niet bekend. Maar waarschijnlijk langer dan 6 mnd.
Oud 25-03-2013, 13:07
Verwijderd
Als je dat de moeite niet waard vind zou ik het sowieso uitmaken. Als je echt dol op iemand bent is dat namelijk geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2013, 14:11
Verwijderd
Oh, en zorg in ieder geval dat je het uitmaakt vóór hij uitgezonden wordt. Als je het tijdens zijn afwezigheid doet verdien je een draai om je oren.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2013, 14:39
Schrödinger
Schrödinger is offline
Klinkt niet alsof je nog erg geïnteresseerd bent in hem.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2013, 14:40
Vowel
Vowel is offline
Dit:
Citaat:
Als je dat de moeite niet waard vind zou ik het sowieso uitmaken. Als je echt dol op iemand bent is dat namelijk geen probleem.
En dit:
Citaat:
Oh, en zorg in ieder geval dat je het uitmaakt vóór hij uitgezonden wordt. Als je het tijdens zijn afwezigheid doet verdien je een draai om je oren.
Ik denk dat je hem gewoon niet leuk genoeg vindt. Anders zou dit geen probleem zijn. En afgaand op hoe je jouw gedrag jegens hem beschrijft zou ik het ook hebben uitgemaakt als hij niet 6 maanden weg zou gaan.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2013, 16:14
mytholon
mytholon is offline
Je zegt zelf: "Ik hou wel van hem (denk ik) " denken dat je van iemand houd, is niet hetzelfde als van iemand houden.
Als jet het uit maakt probeer het dan wel zoals Reverend zeg uit te maken voordat hij uitgezonden word.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2013, 18:10
Nonny
Nonny is offline
Nee ik doe het sws niet als hij weg is, niet via whatsapp oid, gewoon reallife.
Ik ben ook gewoon bang dat ik hem kapot maak, hij is het beste voor me van iedereen en heeft me door onze relatie wel heel veel mooie dingen laten zien.. En ik hou wel echt van hem, maar of het genoeg is weet ik niet, daarbij ik vind ook dat hij beter verdient dan mij, maar als ik dat tegen hem zeg, zegt ie dat ik de beste ben voor hem en dat ie wel merkt datik wel van hem hou enzo.. Ik ben niet altijd zo bot tegen hem hoor, alleen het is wel zo dat hij alles pikt omdat hij weet hoe erg ik het vind dat ie weg gaat..
Oud 25-03-2013, 19:29
AzN
AzN is offline
Ben je niet gewoon boos om het feit dat hij regelmatig en straks voor 'n langere tijd weg moet (en reageer je dat af op hem)? In dat geval zou ik 'n manier zien te vinden om daarmee om te gaan: erover praten met je vriend, steun bij vriend(inn)en zoeken, (nieuwe) hobby oppakken, focussen op je studie, etc.

Maar als jou dit niet lukt of als hij dit (naar jouw gevoel) niet waard is, zou ik daar idd eerlijk in zijn..
Oud 25-03-2013, 19:45
Nonny
Nonny is offline
jaa miss heb je daar wel gelijk in.. Ik kan daar echt mega boos om worden maar ik ben dan niet boos op hem, maar meer om de situatie.. Ik heb hem altijd wel gezegd dat hij zijn dromen na moet even en die niet door mij in de weg moet laten staan.(dat had ie trouwens ook niet gedaan, want het leger is naast mij zijn alles, althans dat zegt hij altijd.) Ik vind het gewoon heel moeilijk, en probeer wel aan het idee te wennen maar in plaats daarvan nu zoveel mogelijk tijd met hem door te brengen, wat we eerder wel altijd deden, ben ik nu me heel erg aan het focussen op andere dingen, zodat ik mijn gevoel over deze heel situatie probeer weg te drukken.. maar das ook niet goed..
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten