Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2013, 09:03
TheDaz
TheDaz is offline
Hallo mensen,

ik zit in 2 gymnasium, en ik ben echt abnormaal lang bezig met mijn huiswerk. Ik weet dat ik het zelf opzoek door gymnasium te doen. maar ik ben vaak gewoon tot half 7/ 8 bezig. terwijl mijn klasgenoten al na anderhalf uur nadat we uit zijn tweeten dat ze klaar zijn met hun huiswerk.

hebben jullie misschien tricks waardoor je snel kan leren, of opdrachten maken ?

alvast bedankt,

thedaz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2013, 09:23
Silvano08
Silvano08 is offline
Da's volkomen normaal. Ik zou die tweets niet geloven...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2013, 09:34
Businessguy
Businessguy is offline
De mensen die dat soort dingen twitteren uit jou klas zullen ook vast lagere cijfers hebben dan jou
Ik weet niet hoelang jullie pauzes duren maar als je gewoon gegeten hebt en dat je dan bijvoorbeeld alvast wat huiswerk maakt in de kantine dan heb je thuis niet zoveel meer liggen. Als je docent bijvoorbeeld voor de zoveelste keer iets uitlegt wat jij al begrijpt, pak je huiswerk erbij en ga ermee aan de slag.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2013, 09:57
Verwijderd
Inderdaad, zo apart is het niet. En zelfs als het al apart zou zijn, wat zou dat nou uitmaken dat jij er net wat langer mee bezig bent? Je maakt het in ieder geval .

Zorg dat als het kan je tijdens de lessen al een beetje begint met je huiswerk. Ook als je bijvoorbeeld nog maar 5 minuutjes over hebt van een les, dan begin je gewoon alvast met stukjes doorlezen of de vragen even doorlezen. Scheelt toch weer wat.

Verder, zorg dat je tijdens het huiswerk maken ook echt alleen bezig bent met je huiswerk. Ik weet niet of jij het doet, maar het gebeurt veel dat je je computer aan hebt staan, of je mobieltje er bij hebt en dat dat elke keer toch even snel gecontroleerd moet worden. Dan schiet het natuurlijk ook niet zo op.

Neem ook genoeg pauzes. Als je klaar bent met vak 1 niet direct door met vak 2 maar eerst even een kwartiertje pauze, even wat drinken en eten bijvoorbeeld. In 1 klap door gaan is namelijk best wel vermoeiend en zwaar, daar gaat het ook langzamer van.

En als laatste, doe je in het weekend al je huiswerk voor de komende week? Als je je weekenden helemaal vrijhoudt, en je klasgenoten niet, tsja. Dan is het wel logisch dat zij er doordeweeks minder lang mee bezig zijn! Maak voor jezelf een duidelijke planning, op vrijdagavond of op zaterdag met wat je die week moet doen, en probeer in het weekend alvast wat dingetjes te doen, zodat je doordeweeks meer tijd over hebt .
Met citaat reageren
Oud 10-03-2013, 10:15
Tink*
Tink* is offline
Tussenuren benutten voor huiswerk en alvast wat vooruit werken in het weekend. Dat deed ik wel zodat ik ook beter wist waar ik tegenaan zou lopen qua lesstof die ik niet goed snapte. Of ik deed dat omdat ik ook wel eens moest trainen en dan zoveel mogelijk huiswerkvrij was.

Het kan ook zijn dat je klasgenoten het afraffelen en dat lijkt me ook niet de bedoeling. De een heeft ook gewoon meer tijd nodig voor huiswerk dan een ander.
Oud 10-03-2013, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad, zo apart is het niet. En zelfs als het al apart zou zijn, wat zou dat nou uitmaken dat jij er net wat langer mee bezig bent? Je maakt het in ieder geval .

Zorg dat als het kan je tijdens de lessen al een beetje begint met je huiswerk. Ook als je bijvoorbeeld nog maar 5 minuutjes over hebt van een les, dan begin je gewoon alvast met stukjes doorlezen of de vragen even doorlezen. Scheelt toch weer wat.

Verder, zorg dat je tijdens het huiswerk maken ook echt alleen bezig bent met je huiswerk. Ik weet niet of jij het doet, maar het gebeurt veel dat je je computer aan hebt staan, of je mobieltje er bij hebt en dat dat elke keer toch even snel gecontroleerd moet worden. Dan schiet het natuurlijk ook niet zo op.

Neem ook genoeg pauzes. Als je klaar bent met vak 1 niet direct door met vak 2 maar eerst even een kwartiertje pauze, even wat drinken en eten bijvoorbeeld. In 1 klap door gaan is namelijk best wel vermoeiend en zwaar, daar gaat het ook langzamer van.

En als laatste, doe je in het weekend al je huiswerk voor de komende week? Als je je weekenden helemaal vrijhoudt, en je klasgenoten niet, tsja. Dan is het wel logisch dat zij er doordeweeks minder lang mee bezig zijn! Maak voor jezelf een duidelijke planning, op vrijdagavond of op zaterdag met wat je die week moet doen, en probeer in het weekend alvast wat dingetjes te doen, zodat je doordeweeks meer tijd over hebt .
Slechte gewoonte als je net als ik om een halfuur pauze houdt.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2013, 14:09
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
CONCENTRATIE. Schakel alle storende bronnen uit. Dus tv, radio, mobieltje, muziek, computer uit. Tenzij je de computer nodig hebt voor je huiswerk XD Het is al eerder gezegd: pauze. Je kan je toch niet langer dan 45 minuten concentreren. Dus neem om de 45 minuten eventjes 5 of 10 minuten pauze.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2013, 21:27
Reversistence
Reversistence is offline
Klopt, dit merk ik zelf ook, met al die dingen aan kan ik 2 uur over iets doen wat eigenlijk maar een half uur hoeft te kosten
Met citaat reageren
Oud 12-03-2013, 12:50
TheDaz
TheDaz is offline
Oke! Bedankt voor de tips!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2013, 13:21
Verwijderd
Daarnaast: slim leren. Ik maakte er een sport van in te schatten wat ik echt moest weten en wat ik gerust kon laten liggen. Hier heb je wel wat ervaring bij nodig en je risicoaversiteit moet laag zijn, want je loopt nog wel eens tegen een zeperd aan op deze manier.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2013, 21:29
Endorsed
Endorsed is offline
Dat is meer dan ik in mijn examenjaar :') Zeker weten dat Gymnasium wel het niveau voor jou is? Tot 7/8 uur is wel echt heel lang als je om 3 uur thuis bent. Zeker in de eerste 3/4 jaar :/ Of je zit net zoals me zusje alleen maar te kloten op mobiel en facebook terwijl ze tv kijkt en huiswerk te maakt..
Citaat:
Daarnaast: slim leren. Ik maakte er een sport van in te schatten wat ik echt moest weten en wat ik gerust kon laten liggen
Dit zie ik ook bij mijn zusje, heel veel informatie is vrijwel overbodig en staat er alleen als verduidelijking maar hoeft dus niet uit het hoofd geleerd te worden. Ook zou ik proberen dingen echt te proberen te begrijpen. Maakt het ook makkelijker.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten