Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2013, 17:46
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Bonjour, ik heb al een hele tijd last van een droge plek op mijn voorhoofd. Het zit in mijn T-zone, zoals dat heet. Ik heb een uur geleden creme gesmeerd en heb nu alweer last van velletjes. Ook in mijn haarlijn (waar de inhammen bij een kalende man zouden zitten) heb ik vaak last van velletjes en jeuk (soms krab ik mezelf open). Het is geen roos, ik heb het alleen op de twee inhamplekjes, en ik heb het ook als ik mijn haar net gewassen heb.

Op mijn T-zone heb ik van alles gesmeerd, elke avond en ochtend vaseline of creme van Zwitsal, het heeft tot nu toe geen effect gehad. Er zit ook geen verschil in tussen zomer en winter.
Maskers en scrubben hebben tot nu toe ook geen effect gehad.

Ik heb er zelf niet zo'n last van, alleen mijn haarlijn jeukt soms ineens als een malle, mijn voorhoofd niet. Maar als ik krab, komen er allemaal minuscule velletjes naar beneden dwarrelen en dat vind ik gewoon een beetje vies. Soms blijven er ook velletjes in mijn wenkbrauwen zitten zonder dat ik het doorheb

Weet iemand hier iets voor? Een speciale creme of misschien een huis, tuin en keukenmiddeltje? Alle suggesties zijn welkom!
Oud 20-03-2013, 18:11
Krike
Krike is offline
Al Nivea creme geprobeerd? Of voedende creme van Garnier, die werkt bij mij goed.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2013, 18:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vraag me af of het niet een soort schimmelinfectie van je huid is ofzo omdat het alleen die plek is. Om dat uit te sluiten zou je even langs de huisarts moeten gaan.

Ik heb een hele droge huid, ook in m'n gezicht en daarvoor helpt de dagcreme voor de droge en gevoelige huid in zo'n bruinglazen potje van het Kruidvat erg goed. Is ook niet duur dus zeker het proberen waard denk ik.
Oud 20-03-2013, 19:34
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Al Nivea creme geprobeerd? Of voedende creme van Garnier, die werkt bij mij goed.
Yes, Nivea en een nepNivea van de Lidl. Die laatste zal ik naar kijken, thanks
Citaat:
Ik vraag me af of het niet een soort schimmelinfectie van je huid is ofzo omdat het alleen die plek is. Om dat uit te sluiten zou je even langs de huisarts moeten gaan.

Ik heb een hele droge huid, ook in m'n gezicht en daarvoor helpt de dagcreme voor de droge en gevoelige huid in zo'n bruinglazen potje van het Kruidvat erg goed. Is ook niet duur dus zeker het proberen waard denk ik.
Kan dat ja? Dat wist ik helemaal niet! Hm misschien dan maar even bij de dokter langs binnenkort.

Ga ik ook naar kijken, thanks
Oud 20-03-2013, 20:38
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Lijkt me een goed plan! Ik heb ook een aantal van deze plekjes gehad en met een crème van de huisarts is het binnen een paar dagen onzichtbaar en binnen 14 daag gewoon weg. Ik had daarvoor ook al van alles geprobeerd om er op te smeren, maar dat hielp allemaal helemaal niets.

Regels voor berichten