Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2013, 13:51
Ellen_
Ellen_ is offline
Heey,

Ik denk erover om de opleiding CMD te gaan doen.

Ik vroeg me alleen af of er nog grote verschillen bestaan tussen de opleidingen in bijv. Utrecht /Rotterdam/Amsterdam/Den Haag....

Is het bijvoorbeeld zo dat ze bij de ene opleiding meer nadruk leggen op games of juist apps?

Weet iemand daar misschien iets over?

Thanks
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2013, 16:17
ikheetrobin
ikheetrobin is offline
Op iedere school is het wel een klein beetje anders, maar het zijn geen grote verschillen. En uiteindelijk is je diploma evenveel waard dan op een andere school. Het maakt daarom ook niets uit of jij een opleiding volgt in Rotterdam of in Groningen.

Volgensmij heeft de opleiding vrij weinig te maken met games en apps. En zeker niet met het ontwikkelen er van, maar dat zou je even moeten navragen bij een HBO opleiding. Volgensmij is het meer de vormgeving en het idee en management.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2013, 21:07
Ellen_
Ellen_ is offline
Ja klopt het is niet echt programmeren en ontwikkelen, maar meer het vormgeven en opzetten er van.

Ik denk inderdaad ook dat de verschillen niet heel groot zullen zijn, maar ik was laatst in Rotterdam voor een proefstudeerdag, waar ze het vooral over apps hadden, waardoor het leek alsof ze alleen maar daar mee bezig waren. Van iemand die in Den Haag studeert hoor ik juist weer veel meer over websites die ze maken.

Ik vroeg me dus eigenlijk af of ze dan aan alle verschillende platformen evenveel aandacht besteden, of dat er op de ene school meer aandacht is voor bijvoorbeeld apps.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2013, 08:39
ikheetrobin
ikheetrobin is offline
Verschilt per school wel een beetje maar voor je toekomst niet. Ik zou wel zorgen dat je niet op games gaat richten omdat de game-industrie in Nederland echt niets voorstelt.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 15:26
Ellen_
Ellen_ is offline
Thanks!
Haha nee, was ik niet van plan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten