Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2013, 13:24
Juf Linda
Juf Linda is offline
Hey!

Ik ben Juf Linda, een lerares op een middelbare school. Ik geef daar Economie. Wij willen onze klaslokalen gaan opknappen, en wat gezelliger maken. Ze zien er nu uit als een paar ongezellige bunkers.

Wie heeft er leuke tips voor mij? Hoe maak je een klaslokaal nou leuker, gezelliger, interessanter? Ik kan natuurlijk geen posters van Justin Bieber of One Direction ophangen... maar er moeten toch mogelijkheden zijn?

Alle tips zijn welkom!!

Thanks!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2013, 15:57
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Een leuk kleurtje op de muur, of de leerlingen een mooie schildering laten ontwerpen werkt altijd goed! Op mijn middelbare school hingen ook vaak vlaggetjes aan het plafond en werden de lokalen versierd tijdens dingen als het WK ofzo.
Oud 09-02-2013, 16:56
Elin3
Elin3 is offline
Bij ons op school zijn de plafondtegels versierd door de leerlingen, erg leuk! Ook kan je vlaggetjes, mooie posters (denk: natuur en vakgerelateerde onderwerpen) ophangen of één muur schilderen in een felle kleur (tip: zoek vooraf even uit welke invloeden bepaalde kleuren hebben, van groen wordt je bijv. rustig en van roze creatief).
Oud 09-02-2013, 16:59
Verwijderd
Leuke posters over de economie (munten, EU, crisis, etc) lijkt mij wel een leuk iets. Lokaal leuk uit laten zien, maar ook 'cool economisch' aangezien het om economie gaat.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 15:53
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ik heb trouwens ook een keer een lokaal gezien waar ze de songtekst in allemaal vrolijke kleuren op de muren hadden geschreven, dat is misschien ook een leuk idee!
Oud 10-02-2013, 15:54
Tink*
Tink* is offline
Ik ben met Hunterlife. Ik neem aan dat ze altijd naar 'jouw' klaslokaal komen en dat daar voornamelijk economie in wordt gegeven, dan is iets wat ermee te maken heeft als decoratie het leukst. In mijn Nederlands lokaal hingen vroeger ook allemaal poëzieposters, in het aardrijkskundelokaal kaarten van topografie, klimaat etc.

Misschien is het ook leuk om leerlingen iets te laten maken. Bv een muurkrant met de economie per land door brugklassers of iets met beurzen etc.
Oud 10-02-2013, 17:07
Silvano08
Silvano08 is offline
Wij hebben ons economielokaal opgevrolijkt met miljoenennota van de afgelopen jaren. 'Cool economisch uiterlijk', zoals Hunterlife al zei; daar zou ik voor gaan.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 17:27
DAH
DAH is offline
Wij hebben posters over dingen als de MIljoenennota in het economielokaal hangen. Verder helpt het ook om de onderste helft van een wand te kleuren, of alles helemaal, dat kan ook. Het is natuurlijk wel belangrijk dat de versieringen niet te afleidend worden.
Oud 10-02-2013, 21:49
Verwijderd
Het gebruik van planten werkt ook goed,
Verder idd wat hunterlife en silvano08 zeiden haha
(kleurgebruik id super, maar felle kleuren zorgen vaak voor onrust..)
Met citaat reageren
Oud 06-03-2013, 19:00
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Je kan aan de teken/handvaardigheid klas vragen of ze iets op de muur willen schilderen. En dan laat je de muurschildering meetellen als praktische opdracht ofzo.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 06:58
Jon
Jon is offline
Het enige klaslokaal waar opleuken bij ons werkte was het tekenlokaal. Want daar had je tenminste nog variatie, tekeningen die om de zoveel tijd vervangen werden. Niets zo vervelend en geestdodend als bij Duits uren-, maanden-, jarenlang tegen dezelfde 'grappige' poster aankijken.
Oud 20-03-2013, 17:43
Maylena
Maylena is offline
Bij ons wordt de school ieder jaar eigenlijk weer wat versierd.
De leerlingen die een profielwerkstuk moeten maken van de kunst klassen maken vaak schilderijen. In ons Franse lokaal is de hele achterwand nu versierd.
Maar ook steunpalen in de school zijn versierd door allemaal puzzelstukken erop te schilderen of grappige poppetjes. In ons Duitse lokaal hangen posters met Duitse woordjes en een poster van Bobst du oder bob ich (ofzo, ik heb geen Duits ).
In een Nederlands lokaal hangen ook allemaal posters, de kunst lokalen hangen ook vol posters en schilderijen. Er is ook een lokaal daar zijn 2 enorme papegaaien op de wand geschilderd. In ons economielokaal hangt een vage poster met economische dingen (ik hou niet van economie XD). Ons aardrijkskundelokaal zit ook vol kaarten en geschiedenis lokaal ook. Zo moeilijk is het eigenlijk niet, so (:
Oud 23-03-2013, 14:36
Endorsed
Endorsed is offline
Citaat:
Leuke posters over de economie (munten, EU, crisis, etc) lijkt mij wel een leuk iets. Lokaal leuk uit laten zien, maar ook 'cool economisch' aangezien het om economie gaat.
dit
Met citaat reageren
Oud 23-03-2013, 20:08
Verwijderd
Het is niet mogelijk om een economie lokaal gezellig te maken.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 22:06
Verwijderd
Voorplaten van werkstukken ophangen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten