Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2013, 12:43
Jijix
Jijix is offline
Hoi mensen,

ik heb 8 maanden een relatie met mijn vriendin. nu twijfelt ze de laatste tijd erg over onze relatie en merkt ze dat haar gevoelens voor mij op een heel laag pitje staan. een week geleden wilde ze een pauze, maar enkele dagen later kwamen we beiden tot de conclusie dat dat niet ging werken.

daarna hebben we een aantal goede gesprekken gehad over wat onze frustraties zijn en waar we aan moeten werken. ze heeft aangegeven het nog een kans te geven, maar kan niet zeggen of de gevoelens ooit nog terugkomen. ze wil me sowieso snel weer zien, omdat ze slecht eet en slaapt en wil weten wat ze precies mist. (laatste keer dat we elkaar zagen is een week geleden) Ook zegt ze dat ze me wel mist.

nou hebben we morgen afgesproken om ergens wat te eten. is het verstandig om een klein maar oprecht cadeautje te geven om te laten zien hoeveel ik om haar geef? ik heb sowieso wel aangegeven dat ik haar ruimte geef voor haar twijfels en haar op haar eigen manier er mee om wil laten gaan.

Advies is zeer welkom!

x
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2013, 13:04
Verwijderd
Gelukkig maar dat het een oprecht cadeautje is...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 13:10
Jijix
Jijix is offline
Citaat:
Gelukkig maar dat het een oprecht cadeautje is...
Daarmee bedoel ik dat het niet een cadeautje is om haar om te kopen of zo. Bedankt voor je zinnige opmerking verder, top.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 13:27
Vowel
Vowel is offline
Eh, ik ken je vriendin verder niet, maar zelfs als jij het een "oprecht cadeautje" vindt, wil dat niet zeggen dat zij het als zodanig ervaart. Ik zou me nogal opgelaten voelen een cadeau aan te nemen van iemand die ik wellicht volgende week aan de kant zet - vooral als die persoon dat zélf ook weet. Dan komt het wel degelijk over alsof je haar probeert om te praten met cadeautjes.

Dat gezegd hebbende moet je vooral doen wat je wilt, want nogmaals: ik ken je vriendin niet en ik weet niet hoe zij erop zal reageren. Maar wat jullie nodig hebben is niet een cadeautje, maar een goed gesprek.

Hoewel ik denk dat wanneer iemand zo erg twijfelt het niet echt meer goed gaat komen.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 15:23
Verwijderd
Oh, ik moet het helemaal voor je uitspellen? Ten eerste zal ze het wel degelijk ervaren als een poging haar om te krijgen zoals Vowel betoogt. Ten tweede, en Vowel zegt dat eigenlijk ook al, is een cadeautje niet echt wat jullie relatie nodig heeft. Het zou wel heel erg zijn als ze het daar vanaf liet hangen.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 16:00
Martiño
Martiño is offline
Jij kent je vriendin het beste, en jij weet het beste hoe ze daar op zal reageren. Ik snap dat je de behoefte voelt om *iets* te doen, een klein gebaar (geen juwelen of andere romantische dingen!) kan misschien wel...

Maar als jij nu al twijfelt of het een verstandig idee is om een cadeautje te geven omdat je bang bent dat het overkomt als een poging om haar over te halen bij jou te blijven dan is het misschien verstandiger om het gewoon niet te doen. Van een cadeau zal het ook niet afhangen of jullie bij elkaar blijven of niet, dus bewaar het idee maar voor als jullie besluiten bij elkaar te blijven.
Daarnaast, als uit jullie gesprek morgen blijkt dat jullie uit elkaar gaan (en dat lijkt me een realistische uitkomst...) dan wordt het allemaal erg awkward als jij daar met een cadeautje komt aanzetten.

Het komt ook een beetje over alsof jij (of jullie misschien) aan alle laatste strohalmen vastklampen, maar probeer te accepteren dat het soms gewoon niet werkt tussen twee mensen, hoe hard ze het (soms allebei) ook willen en proberen. Ik zeg niet dat je het moet opgeven, maar ben realistisch en ga niet door tot het bittere einde in een poging een verloren zaak te redden. Succes ermee in ieder geval.
Oud 24-03-2013, 18:56
Jijix
Jijix is offline
Misschien had ik het iets beter moeten uitleggen. Mijn vriendin heeft twijfels gehad maar heeft nu wel aangegeven dat ze mij niet kwijt wilt en dat ze het sowieso tijd gaat geven. En we hadden gewoon heel erg behoefte om elkaar te zien, dus daarom hebben we morgen afgesproken. Niet omdat we moeten praten of zo. Maar inderdaad, ik ga haar maar niks geven want je weet het inderdaad maar nooit.

Bedankt in ieder geval voor zover!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 21:20
Zoari
Zoari is offline
Jijix....de geheime kracht is...bloemen.

Will the flowers be with you!

Greetz me
Met citaat reageren
Oud 27-03-2013, 11:19
bierkoning
bierkoning is offline
Hoe is het gegaan?
Oud 27-03-2013, 14:42
Jijix
Jijix is offline
Ze is uiteindelijk naar mij toe gekomen en blijven slapen, was allemaal super gezellig.

Maar het voelde anders. Had steeds het idee dat ik me moest bewijzen of zo. En toen ze thuis was en ik 's avonds een Facebook berichtje naar haar stuurde, negeerde ze me. Dus ik vroeg haar of er iets was en ze zei dat ze geen zin had om te praten. Ondertussen had ze kennelijk wel zin om op facebook statussen te reageren e.d. Maar ik moest even wat kwijt wat er op mijn werk was gebeurd, en ik werd dus boos dat ze niet reageerde ipv dat ze even vertelde dat ze geen behoefte had om te praten.

Vervolgens weer een hele ruzie gehad over dat ik haar niet vrij laat etc. Maar ben me gaan realiseren dat ik heel eenzaam ben, ondanks dat ik deze relatie heb. Ze heeft mij wel laatst om 4 uur 's nachts gebeld toen ze ergens mee zat, maar als ik iets met haar wil bespreken geeft ze niet thuis. Ik ben zeer aan het nadenken of ik er niet zelf een punt achter moet zetten.

Advies iemand? Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2013, 14:47
Vowel
Vowel is offline
Wellicht zijn jullie gewoon te erg aan het proberen om iets dat niet werkt te laten werken. Zij wil blijkbaar wel proberen, maar het lukt niet omdat haar gevoel er niet naar staat. Ik bedoel, het lijkt me nu vrij duidelijk dat het gevoel bij haar gewoon een beetje weg is (ook als ik zie wat er in de OP staat). En voor jou is dit ook niet wat, want je hebt nu een vrij eenzijdige relatie.

Waarschijnlijk heeft zij het nog een kans gegeven, voor jou. Omdat jij dat wilde. Terwijl ze eigenlijk wel weet/voelt dat het niet meer gaat.

Ik heb dat bij mijn eerste vriendje ook gehad. Ging hem steeds minder leuk vinden en merkte dat ik minder bij hem wilde zijn, eigenlijk andere dingen wilde gaan doen. Begon me overal aan te ergeren, wilde de telefoon niet meer oppakken, etc. Maar hij wilde het graag langer proberen en dat heb ik ook gedaan, maar ik wíst eigenlijk al dat het toch niet meer beter zou gaan. Zoiets voel je aan.

Ze heeft vast goede bedoelingen en ze wil je niet kwetsen, maar ik heb het idee dat dit niet meer gaat werken. Sorry.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2013, 14:56
Jijix
Jijix is offline
Ik weet stiekem ook wel dat dit niet meer gaat werken. Ik voel me alleen zo kut omdat ze een aantal weken nog zei dat ze me nooit in de steek zou laten, maar dit voelt toch als in de steek gelaten worden.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2013, 21:38
Jijix
Jijix is offline
Na een lang telefoongesprek hebben we beiden besloten er een punt achter te zetten. Het zal nog wel een tijd flink pijn gaat doen, maar het was onvermijdelijk.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2013, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Na een lang telefoongesprek hebben we beiden besloten er een punt achter te zetten. Het zal nog wel een tijd flink pijn gaat doen, maar het was onvermijdelijk.
was te verwachten man.. meiden die een 'pauze' willen, willen er eigenlijk een einde aan maken. maar durven het niet.. dus zeggen ze dat ze een pauze willen.. komt het minder hard aan,, denken ze..

sterkte gast
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten