Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Allereerst mijn complimenten voor je topic, heel behoorlijke post met relevante informatie
![]() Heb je dit doorgelezen? |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Verder kom ik niet heel ver in dat topic, omdat ik geen C:\Windows\Minidump folder kan vinden (hidden folders worden weergegeven dus daar ligt het ook niet aan). Betekent dit dat er dus werkelijk totaal geen informatie over de crash wordt opgeslagen? Ik vind het echt een heel raar probleem, omdat de freezes dus alleen binnen 30 minuten na het opstarten plaatsvinden. Wanneer mijn pc een half uur heeft aangestaan en daarna intensieve taken krijgt en het CPU gebruik dus heel hoog is, gaat alles gewoon goed. Ik heb ook nog nooit iets op Google gevonden over iemand met een vergelijkbaar probleem, de meeste mensen krijgen alleen freezes als hun PSU de hoeveelheid stroomverbruik niet trekt. En omdat de freezes na 30 minuten niet meer plaatsvinden betwijfel ik dus ook of het aan dingen als mijn PSU of überhaupt aan mijn hardware kan liggen, want dan zouden er na een half uur toch nog steeds freezes moeten kunnen plaatsvinden? |
![]() |
|
hmm dit probleem klinkt me heel bekend in de oren maar dan met mijn laptop. een asus n55sf als ik het goed heb. al is dit een probleem wat ik laatst tegen gekomen ben. ergens na het opstarten als ik gewoon bezig ben en zo dat hij op een vreemde manier vastloopt.
bij mij loopt eerst het scherm vast zeg maar. ik kan de cursor nog wel bewegen en als ik op capslock druk gaat het lampje wel branden. en na een goed minuutje lukt ook dit niet meer. en ik kan ook nergens in de event manager ofzo iets terug vinden hierover. ik heb nog nooit eerder dit probleem met win 7 64-bit gehad. en volgens mij draait het grootste deel van alle win 7 machines de 64 bit versie.
|
Verwijderd
|
Update
Ik denk dat ik kan concluderen dat het probleem niet software-gerelateerd is. Ik heb gisteren mijn harde schijf vervangen, daar opnieuw Windows 7 (64-bits) op gezet en zojuist liep mijn pc weer vast op dezelfde manier zoals hij dat met mijn vorige harde schijf deed. Iemand ideeën welk onderdeel dit (most likely) kan veroorzaken? |
![]() |
|
Misschien een hele vreemde vraag, maar heb je de laatste en juiste drivers van je chipset op je moederbord geïnstalleerd? De verkeerde of geen drivers kúnnen dit probleem veroorzaken en heeft mij ooit een klein jaar aan onderzoek naar wat er niet goed was gekost.
Dit was nog wel in het Win98/ME-tijdperk, dus kan ontzettend achterhaald zijn, maar wel het proberen waard natuurlijk.
|
Had onlangs ook iets vreemds met een pc; deze hield er ook na 20 minuten plots mee op; beeldscherm op zwart.
Bleek dat de ventilator van de videokaart het niet meer deed (en ik vond het achteraf al zo vreemd ruiken..) Een ander ventilatortje erop gefrommeld, voedingsdraadjes op de kaart gesoldeerd en hij deed 't weer. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Bedankt voor de suggesties! De drivers voor mijn moederbord komen inderdaad rechtstreeks van de bijgeleverde cd, dus de kans is groot dat er al een recentere versie van is. Dat ga ik dus even proberen
![]() Verder zal ik ook eens kijken of mijn voeding het probleem niet veroorzaakt. Het lijkt me echter sterk, want hij is nog vrij nieuw en het is een BeQuiet van 630 Watt, wat ruim genoeg zou moeten zijn voor de onderdelen in mijn pc. |
![]() |
|
wanneer ik op jouw type moederbord met combinatie van je os zoek, kom ik ook verschillende freeze topics tegen. Heb je daar ook al naar gekeken?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb nu de drivers van mijn moederbord geupdatet en daarna gelijk met Uniblue Driverscanner naar meerdere outdated drivers gezocht (die vond ongeveer 40 updates ![]() Ik hou het in de gaten, maar ik hoop dat het probleem nu opgelost is. Bedankt voor de hulp! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|