Niet. Ik zou in 5 maanden meer geld via bijstand hebben gehad dan in al die jaren aan rente. Staat er inderdaad niet zo duidelijk.
Ik kan wel werk vinden, maar ik studeerl in deeltijd verder en vanuit die opleiding zijn bepaalde werkzaamheden nodig (vanaf september). Headhunters die bellen via monsterboard, nationale vacaturebank ed hebben wel werk, maar vaak vast (of op zijn minst lange termijn) dat wel redelijk werk-gericht is, maar die werkzaamheden sluiten niet aan op bij wat vanuit mijn opleiding wordt verwacht. Die moet ik dus afslaan.
De korte/tijdelijke baantjes (die toch nog wel opleidingsgericht zijn) neem ik wel aan, maar toch, er gaat soms even een maand voorbij dat ik geen (noemwaardige) inkomsten heb.
Vergelijking met rente is wellicht wat raar, maar ik heb altijd netjes gespaard, zodat ik wat zou hebben. Echter, had ik dat niet gedaan dus het gewoon uitgeven aan drugs, drank, sex, mislukte auto's en overige onzin; dan had ik nu via bijstand gewoon geld kunnen ontvangen. Het is dus rendabeler in Nederland om niet te sparen; want dan krijg je het min of meer gratis, terwijl als je spaart (zoals een goed burger betaamd) dan krijg je dus niets ^_^
|