Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2013, 12:18
Diamera
Diamera is offline
Ik had een paar dagen terug een klein wit dingetje op mijn onderlip, maar dat zag er niet echt zorgwekkend uit. Het ging inderdaad weg, maar sinds vanochtend is het terug, met in mijn beide mondhoeken rode pijnlijke bultjes en een soort blaasje op mijn bovenlip. Extra vreemd is dat ik toen ik gisteren ging slapen, ook opeens jeuk kreeg daarbeneden en het voelde ook niet normaal, dik en wat harder. Vanochtend werd ik wakker, deed het pijn en keek ik even met een spiegel, en ik schrok best wel van hoe het eruit zag. Het doet ook pijn als ik beweeg

Ik zou aan een SOA denken, ware het niet dat ik geen enkel seksueel contact heb gehad, nooit. Herkent iemand dit? Heeft het met elkaar te maken? Wat moet ik doen, de GGD hier is volgens hun site dicht en mijn huisartsenpraktijk heeft het heel druk, zeiden ze aan de telefoon. Ze konden pas volgende week donderdag een afspraak voor me maken maar er komt vanwege de drukte een extra waarnemend arts, waarvoor ik beter later vandaag kon terugbellen.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 12:21
Diamera
Diamera is offline
Want dan weten ze meer. Maar gisterochtend was er nog niets. Moet ik afwachten? Ik wil eigenlijk gewoon weten wat er is
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 12:29
Martiño
Martiño is offline
Waar moet je naar toe met medische klachten? Naar de huisarts natuurlijk! Dus bellen voor een afspraak. Je hebt de pech dat je nu inderdaad net met de paasdagen zit, dus het zal een paar dagen moeten wachten. Vraag anders of je wellicht terecht kan bij de huisartsenpost, misschien dat de waarnemer waar ze het over hebben ook al voor dinsdag een afspraak kan maken.
Neem je klachten goed door met de assistent zodat ze weten wat er speelt, en leg uit dat het erg vervelend is en dat je erg bent geschrokken en of het toch niet mogelijk is om sneller aan de beurt te komen.

Aangezien het waarschijnlijk geen SOA is kan de GGD ook weinig voor je doen. Daarnaast is de GGD er niet als vervanging voor de huisarts, ja er is het sense-spreekuur, maar dat is niet echt bedoeld voor acute medische klachten.

Laatst gewijzigd op 29-03-2013 om 12:34.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 12:37
Verwijderd
Je huisarts is altijd het eerste aanspreekpunt.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 12:40
Diamera
Diamera is offline
Dank je! De huisartsenpost is dus niet hetzelfde als de praktijk?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 12:43
Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Je huisarts is altijd het eerste aanspreekpunt.
Die belde ik ook meteen, maar die is bezet op een plekje op donderdag na. Dat duurt nog zo lang..
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 12:55
Verwijderd
De huisartsenpost is voor buiten kantooruren, in geval van dat het niet kan wachten. Daar is bij jouw klacht geen sprake van. Wat je wel kunt doen is je huisarts opnieuw bellen en aangeven dat je toch echt heel graag ergens snel ertussen wil. De meeste assistenten hebben de standaardreactie van 'wacht maar lekker' en kunnen hier of daar nog wel wat schuiven als dat echt veel prettiger is voor de patiënt.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 12:58
Martiño
Martiño is offline
De praktijk is waar je ingeschreven staat en waar jouw huisarts zit. Een huisartsenpost is er in principe voor niet levensbedreigende spoedgevallen en klachten die niet kunnen wachten tot het volgende spreekuur.

edit: oh, dat zegt Lusi nu ook al
Oud 29-03-2013, 13:03
Martiño
Martiño is offline
Wat meestal wil helpen is ook duidelijk je klachten beschrijven aan de telefoon, dan weet de assistent ook wat er aan de hand is. Vermeld erbij dat je heel veel last hebt en dat je niet wil wachten tot volgende week.

Vraag of er misschien mogelijk is of het een vaginale schimmelinfectie is (let op! ik weet niet of dat zo is, maar het past bij je klachten zoals je ze hier beschrijft en je kunt die ook krijgen zonder seksueel contact) en of het aan te raden is om daar bij de apotheek iets voor te halen, of dat zij je liever zien.
Oud 29-03-2013, 13:10
Diamera
Diamera is offline
Oke, ik ga nog een keer de assistent bellen dan. Bedankt allebei!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 16:25
Verwijderd
Oke ik vind het best raar je bent 17 en je weet niet eens naar wie je heen moet gaan als je een lichamelijke klacht ofzo heb?!

Trouwens voor zo klacht is de ggd niet
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 16:33
Diamera
Diamera is offline
Nu je het zegt, de titel komt inderdaad wel zo over. Maar de huisartsenprakrtijk had ik al gebeld voor een afspraak, en die hadden op zeer korte termijn dus geen tijd. Ik vroeg me daarom af of er naast de huisarts ergens iets was waar je eveneens geholpen kon worden Waar de GGD bijvoorbeeld allemaal voor was, wist ik niet.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 16:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hier kan je bijvoorbeeld meer lezen over de taken van de GGD De GGD is er iig niet als een soort huisarts.
Oud 29-03-2013, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Nu je het zegt, de titel komt inderdaad wel zo over. Maar de huisartsenprakrtijk had ik al gebeld voor een afspraak, en die hadden op zeer korte termijn dus geen tijd. Ik vroeg me daarom af of er naast de huisarts ergens iets was waar je eveneens geholpen kon worden Waar de GGD bijvoorbeeld allemaal voor was, wist ik niet.
Ow zo, ik dacht dat je niet wist waar je heen moest, maar ik snap hem nu, sorry
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 18:40
bloodyb
bloodyb is offline
Kun je last krijgen van je lippen (van je mond) bij een vaginale schimmelinfectie?
Oud 29-03-2013, 19:07
Diamera
Diamera is offline
Hm ik denk dat ik het koortslipvirus heb opgelopen, en dat toeval is dat het zich nu tegelijkertijd met die infectie(?) uit. Best wel klote, ik heb twee maanden bij best wel vieze mensen gewoond waarvan er eentje een zichtbare koortslip had, en ben daarom gewoon voor de zekerheid extra zorgvuldig geweest met bestek enzo. Na erover nagedacht te hebben hoe ik dan toch besmet heb kunnen raken, realiseerde ik me dat ik de fout heb gemaakt om me bij het afscheid te laten zoenen. Gaat het al die tijd goed, om toch nog even op het laatste moment fout te gaan.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 19:13
Verwijderd
Het heeft weinig met hygiëne te maken, of je moet al hermetisch afgesloten leven. Je kunt het al oplopen door in het meest nette restaurant uit een glas te drinken dat niet zo heet is afgewassen. En: Als je het virus eenmaal hebt dan houd je dat voor altijd, en duikt het op als je weerstand wat minder is. Kans is er dus best dat je het al lang had.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 20:22
Verwijderd
Zowel een vaginale schimmelinfectie als een koortslip kunnen de kop opsteken als je weerstand zwak is, dus wat dat betreft is het niet heel gek als je het tegelijk krijgt.

Wat zei de assistente de tweede keer?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 21:13
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Kun je last krijgen van je lippen (van je mond) bij een vaginale schimmelinfectie?
Het hoeft natuurlijk niet perse aan elkaar gerelateerd te zijn. Het is prima mogelijk dat je gelijktijdig van twee dezelfde dingen last hebt. En verder wat Sarah zegt: die infecties steken weer de kop op als je weerstand minder is, dus dan kun je wel eens de pech hebben dat je 2 dingen tegelijk krijgt

Regels voor berichten