Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2013, 11:28
ylerion
ylerion is offline
Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje. Ik word niet zoveel wijzer van alle informatie op het internet en alle regeltjes. dus ik hoop dat hier misschien iemand is die ooit eens iets soortgelijks opgezocht heeft.

het zit als volgt:

ik heb een vriend die in het buitenland woont, wel EU, die graag wilt komen studeren in nederland. hij wil graag hbo/universiteit gaan doen maar hoe zit het met het financieren van zijn studie? zijn verblijf is geen probleem, maar echt het financieren van zijn studie. ik heb begrepen dat hij stufi krijgt omdat hij niet 5 jaar in nederland heeft gewoond en op het moment ook geen baan heeft hier.

zou het werken als we eerst een baan voor hem regelen van minimaal 32 uur per maand ? is er een andere manier om hem te helpen want hij kan het echt niet zelf bekostigen.

heel erg bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2013, 13:13
Verwijderd
http://www.rijksoverheid.nl/onderwer...nederland.html

Deze site is erg duidelijk volgens mij. Als ik het zo snel lees zou hij inderdaad eerst 32 uur per maand moeten werken.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 16:57
Verwijderd
Geen strenge eis, 8 uur per werk is makkelijk te doen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 12:43
ylerion
ylerion is offline
klopt. ik heb wel begrepen dat het 56 uur per maand word vanaf januari, maar ook dat is best te doen
Met citaat reageren
Oud 19-05-2013, 12:25
hookee
hookee is offline
Hmm, in dat geval zou de opleiding hem zo'n 90 euro loonbelasting gaan kosten.
Toch weer een vorm van ontwikkelingshulp, in dit gevall zelfs binnen de EU, houdt 't nou nooit op?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2013, 13:52
arPos
arPos is offline
Citaat:
Hmm, in dat geval zou de opleiding hem zo'n 90 euro loonbelasting gaan kosten.
Toch weer een vorm van ontwikkelingshulp, in dit gevall zelfs binnen de EU, houdt 't nou nooit op?
hoe dat, er worden toch gewoon studiekosten gemaakt,

volgens mij is het gewoon meer omdat een stufi niet als volledig inkomen bedoelt is en meen dat je er te veel achter zoekt.
Reageren

Regels voor berichten