Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2013, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Noord-Korea dreigt met preventieve atoomaanval op VS

Noord-Korea heeft donderdag gedreigd met een preventieve atoomaanval op de Verenigde Staten.

Dat heeft het regime verkondigd voorafgaand aan een stemming van de Verenigde Naties over verdere sancties voor Noord-Korea. Deze wordt donderdag vermoedelijk gehouden vanwege de atoomproeven en raketlanceringen die het land deed.

"Aangezien de Verenigde Staten op het punt staat om een nucleaire oorlog te starten, zullen we ons recht uitoefenen om een preventieve atoomaanval op het hoofdkwartier van de agressor uit te voeren en onze belangen te beschermen", zei een woordvoerder van Noord-Koreaanse ministerie van Buitenlandse Zaken tegen persbureau KCNA.

Van Noord-Korea wordt aangenomen dat het niet in staat is om een atoomaanval op het Amerikaanse vasteland uit te voeren.

Spanningen

Noord-Korea had woensdag al bekendgemaakt dat er niet door het Noord-Koreaanse luchtruim mag worden gevlogen en er ook niet langs de kusten mag worden gevaren of gevlogen. Dat meldde het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap.

De melding kwam tijdens oplopende spanningen als gevolg van provocerende stellingen van het regime in de Noord-Koreaanse hoofdstad Pyongyang.

Dinsdag zei de Noord-Koreaanse generaal Kim Yong-chol op de staatstelevisie dat het land de wapenstilstand van 1953 opzegt als Zuid-Korea en de VS hun jaarlijkse militaire oefeningen niet onmiddellijk stopzetten.
http://www.nu.nl/buitenland/3361765/...aanval-vs.html

Om dit deelforum nog maar eens een beetje levendig te houden. Is er hier iemand die serieus denkt dat Noord-Korea op korte termijn de VS gaat aanvallen?

Ik denk zelf dat het gewoon het gebruikelijke geblaf van de gooks is en dat er geen zak zal gebeuren, maar ja. Als iemand anders nou het tegenovergestelde standpunt inneemt, kunnen we iets van een discussie voeren. Of zo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2013, 11:39
bloodyb
bloodyb is offline
Het spijt me Jacky maar ik ben het met je eens dus nog geen discussie. Ik ga er bovendien van uit dat hun Chinese vrienden al zachtjes in hun oor hebben gefluisterd dat het niet zo heel erg verstandig zou zijn.
Oud 07-03-2013, 12:05
Martiño
Martiño is offline
misschien zijn ze een beetje pissed nadat Dennis Rodman ze voor de gek heeft gehouden?
Oud 07-03-2013, 12:39
Verwijderd
Als ze één raket schieten wordt het hele eiland meteen gezonken. Bovendien wordt alle voedsel die ze overzee krijgen (wat zo ongeveer alles is wat ze te eten hebben) direct afgesloten.

Ik denk dat het gewoon weer stoere taal is. En zo niet dan is Kim Jong Un suicidaal bezig.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 17:31
Verwijderd
Citaat:
misschien zijn ze een beetje pissed nadat Dennis Rodman ze voor de gek heeft gehouden?
Mooie actie dat.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2013, 07:47
Verwijderd
Citaat:
8 maart 2013 03:31
8 maart 2013 08:45 Deel: TWFB
Noord-Korea beëindigt wapenstilstand Zuid-Korea
Noord-Korea heeft het niet-aanvalsverdrag met Zuid-Korea opgezegd. Dat maakte Noord-Korea in de nacht van donderdag op vrijdag bekend.

Het heeft ook de 'hotline' met Seoul, de militaire telefoonlijn voor contact met Zuid-Korea, afgesneden.

De aankondiging komt kort nadat het Noord-Korea donderdag van de VN-Veiligheidsraad nieuwe sancties had opgelegd gekregen.

Kernproef

De Veiligheidsraad reageerde met de sancties op de kernproef die het land op 12 februari uitvoerde. Noord-Korea dreigde donderdag voor de stemming met een 'preventieve nucleaire aanval' op de Verenigde Staten.

Het land zei daar recht op te hebben gezien de ''bedreigingen van vijandige landen''.

Bedreigingen

Noord-Korea zegt zich onder andere bedreigd te voelen door legeroefeningen van de VS in Zuid-Korea. Deze manoeuvres worden elk jaar samen met het Zuid-Koreaanse leger gehouden. Volgens Noord-Korea zijn deze oefeningen een opstap naar een nucleaire oorlog.

Staakt-het-vuren

Noord-Korea en Zuid-Korea zijn formeel nog altijd in oorlog. Na de Koreaanse oorlog van 1950 tot 1953 werd alleen een staakt-het-vuren gesloten, een vredesverdrag is er niet gekomen. Noord-Korea dreigt vaker met geweld, maar meestal voegt het de daad niet bij het woord.

Door: ANP
Hmm ze houden hun gebral in ieder geval vol.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2013, 08:28
Verwijderd
Hmmm. Ik heb een stiekeme hoop dat de vlam in de pan slaat
Met citaat reageren
Oud 08-03-2013, 08:46
hookee
hookee is offline
Ach, een welgemikte bom op Osan AFB zal toch wel hard aankomen.
Wij weten dat dat het openen van een wespennest betekent, ik weet niet hoe een gemiddelde overleden staatshoofd erover denkt, het is een nogal unieke situatie..
Met citaat reageren
Oud 08-03-2013, 08:47
Verwijderd
Citaat:
Je zit zwaar short in turbo's op aandelenindices en hoopt dat een onverwachtse kernbom op Honolulu de beurzen onderuit laat gaan?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2013, 09:08
Verwijderd
*fluit*
Met citaat reageren
Oud 08-03-2013, 09:33
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ik ook. Nou jongens we hebben alqaida bijna uitgeschakeld BOEM nuke op je kop
Oud 08-03-2013, 11:21
Verwijderd
En het is gewoon een lekker overzichtelijke oorlog voor de verandering.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2013, 11:24
Martiño
Martiño is offline
Maar als Noord Korea verliest verdwijnt de persdienst en zijn we verstoken van berichten over hoe fantastisch de Grote Leider wel niet is en hoe hij zijn land inspecteert
Oud 08-03-2013, 11:26
Martiño
Martiño is offline
Ik vraag me trouwens wel af waar al die agressie vandaan komt... Ze hebben zelf toch ook wel door dat als ze een oorlog starten ze binnen een halve dag overwonnen zijn?
Oud 08-03-2013, 11:32
bloodyb
bloodyb is offline
Misschien heeft hun verse GroteLeiderVoorHetLeven last van een dipje.
Oud 08-03-2013, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Ik vraag me trouwens wel af waar al die agressie vandaan komt... Ze hebben zelf toch ook wel door dat als ze een oorlog starten ze binnen een halve dag overwonnen zijn?
Wie is "ze"? Ik vrees dat 99,9999% van de Noord-Koreanen dat helemaal niet doorheeft... maar dat is ook meteen de reden waarom ik er verder niet in geloof dat ze echt iets gaan doen: het is puur stemmingmakerij om naar binnen toe te kunnen laten zien hoe stoer ze zijn en dat de hele wereld beeft voor het lichtend voorbeeld Noord-Korea en zijn leider Kim Jong Un (de uitvinder van internet, zuurstof en macaroni!).
Met citaat reageren
Oud 08-03-2013, 11:39
Martiño
Martiño is offline
Met 'ze' bedoel ik het bestuur van Noord Korea. En ik snap het ook wel, maar communiceer het dan alleen naar je bevolking, niet naar de rest van de planeet die bevolking heeft toch geen flauw idee van wat er buiten de landsgrenzen gebeurt. De site van het Noord Koreaanse nieuwsagentschap staat vol met verzonnen nieuwsberichten, verzin dan gewoon dat je het verdrag hebt opgezegd (in plaats van het ook werkelijk doen). Die provocaties pakken alleen maar negatief uit voor Noord Korea.
Oud 08-03-2013, 12:37
bloodyb
bloodyb is offline
Het zou kunnen dat hun binnenlandse problemen m.b.t. de voedselvoorziening zo groot dreigen te worden dat de vlam in de pan dreigt te slaan. En nu proberen ze wanhopig met dit soort losse flodders en wapengekletter het volk er van te overtuigen dat het de schuld is van het grote boze buitenland.
Oud 10-03-2013, 09:44
Silvano08
Silvano08 is offline
Beetje triest dat de Grote Leider het goed denkt te doen door al het geld te pompen in de wapenindustrie en daarbij voor de ondergang van het land te zorgen, in plaats van het land open te stellen voor hulp van buitenaf en het geld niet aan ontwikkeling van raketten te besteden.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2013, 09:46
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Waarom is dat triest? Als hij dat niet zou doen dan waren al zijn onderdanen al lang vermoord door de Imperialistische Landjepikkers uit de USA net als in Irak na de nepaanslagen op de twintowers.
Oud 10-03-2013, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Beetje triest dat de Grote Leider het goed denkt te doen door al het geld te pompen in de wapenindustrie en daarbij voor de ondergang van het land te zorgen, in plaats van het land open te stellen voor hulp van buitenaf en het geld niet aan ontwikkeling van raketten te besteden.
Het land staat wagenwijd open voor hulp van buitenaf. Zo krijgen ze een flink aandeel van hun voedsel van Amerika.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2013, 21:11
Reversistence
Reversistence is offline
Een aanval op Amerika zou wel de meest domme actie zijn die Noord-Korea kan doen.
Zoals al gezegd is NK afhankelijk van het buitenland en met name landen als China & Amerika die aan dezelfde kant staan hier.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 03:31
Verwijderd
Citaat:
Ach, een welgemikte bom op Osan AFB zal toch wel hard aankomen.
Dat is ongeveer het hele probleem voor Chubby Leader, ze zullen moeite hebben een fatsoenlijke bom op een raket te zetten en als ze dat al kunnen zijn hun geleidingssystemen waardeloos. Het ergste wat ze kunnen doen is wachten tot de wind goed staan en met conventionele artillerie zoveel mogelijk chemische wapens Seoul inschieten.

Ook zelfmoord, en eindigt mogelijk ook met Pyongyang dat instant sunshine krijgt, maar schadelijker dan die zgn "kernwapens" die ze hebben.

*welke je eerst betrouwbaar moet kunnen vervoeren
**zonder onderschept te worden door de fuckton aan luchtafweer.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2013, 21:08
Barabaas
Barabaas is offline
Als Seoul niet binnen het bereik van een paar duizend Communistische kanonnen had gestaan was het Noorden sowieso al lang weggezonken.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2013, 22:15
Verwijderd
Lang niet al hun artillerie heeft het vereiste bereik om Seoul te bombarderen, noch zal dat de stad wegvagen zoals de media (en het Noorden) graag claimt.

Laatst gewijzigd op 01-04-2013 om 22:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten