Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2013, 16:32
Guinie
Guinie is offline
Hoi, mijn nicht en ik (we zijn beiden 18) willen in de zomervakantie graag een weekje op stedentrip in Europa. We willen graag naar Luxemburg, maar weten nog niet waar we daarna heen willen. Kent iemand leuke steden om naar op stedentrip te gaan? De stad moet het liefst een mix van cultuur&shoppen bezitten . We denken aan steden binnen de zone Noord-Brabant - Genua (Noord-Italië), zonder Duitsland.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2013, 19:10
Verwijderd
Parijs, Brugge, Maastricht.

ik bedoelde Brugge.

Het is leuk daar, alleen je kunt er niet echt shoppen.

Laatst gewijzigd op 22-04-2013 om 12:59.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2013, 10:21
Verwijderd
Brussel zou ik persoonlijk niet aanraden. Antwerpen wel. Hasselt vinden jullie misschien ook wel leuk en Maastricht.

Ik geloof dat ik mijn GIP over Marseille heb gemaakt, volgens mij is het wel de moeite waard. Nice en een tochtje langs Monaco. Mijn ouders zijn lyrisch over Sainte-Maxime. Zelf ben ik op al die plaatsen nog niet geweest
Met citaat reageren
Oud 21-04-2013, 13:32
Elin3
Elin3 is offline
Ik kom zelf net terug uit Parijs en dat was zeker het bezoeken waard als je architectuur leuk vindt (ik ging met school, dus dat was in 24uur heen en weer, waardoor we in Parijs zelf niet heel erg lang de tijd hadden, maar ik heb toch veel mooie gebouwen van buiten en soms ook van binnen gezien).
Oud 22-04-2013, 12:59
Verwijderd
Maastricht daar kan je goed winkelen Parijs ook. Ik ga minstens een keer per maand naar Maastricht.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2013, 22:01
DAH
DAH is offline
Ik ben een beetje verliefd op Luxemburg.
Brugge is een erg mooie stad, maar soms een tikkie (erg) duur. Even denken... Venetië is een stad waar ik helemaal verliefd op ben. Verder zijn er een aantal leuke Franse steden. Voor cultuur en geschiedenis: Provins, niet ver van Parijs. Het is geen plek voor shoppen.
Oud 23-04-2013, 15:52
Guinie
Guinie is offline
Wij zijn allebei al een aantal keer in Parijs geweest. Brugge, Antwerpen en Maastricht hebben we ook al gezien haha. Niet volledig natuurlijk, maar we willen graag naar steden waar we nog niet zijn geweest.
Bedankt voor het meedenken allemaal
Met citaat reageren
Oud 23-04-2013, 15:56
Verwijderd
Tongeren en Luik?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2013, 21:22
Missy
Missy is offline
Citaat:
Brussel zou ik persoonlijk niet aanraden. Antwerpen wel. Hasselt vinden jullie misschien ook wel leuk en Maastricht.

Ik geloof dat ik mijn GIP over Marseille heb gemaakt, volgens mij is het wel de moeite waard. Nice en een tochtje langs Monaco. Mijn ouders zijn lyrisch over Sainte-Maxime. Zelf ben ik op al die plaatsen nog niet geweest
Muut, wat vind jij leuk aan Antwerpen dan? Ben er een dag geweest in combinatie met een dag Brussel, maar vond dat persoonlijk een leukere stad.
Oud 23-04-2013, 21:24
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind Antwerpen leuker dan Brussel Ik vond Gent trouwens ook verrassend leuk. Of Luxemburg weet ik niet maar misschien kan je het combineren met Trier, dat is wel heel leuk. Luik vond ik een verschrikkelijke stad. Keulen of Aken is ook leuk en Berlijn ook en daar ben je ook wel een week zoet!
Oud 23-04-2013, 22:00
kaaspepsel
kaaspepsel is offline
Parijs zeker, en Barcelona vind ik ook een geweldige stad. Zeker de sightseeing dingen zijn prachtig en je kan er prima shoppen. Zou ik zeker aanraden!
Oud 24-04-2013, 07:48
Verwijderd
Citaat:
Muut, wat vind jij leuk aan Antwerpen dan? Ben er een dag geweest in combinatie met een dag Brussel, maar vond dat persoonlijk een leukere stad.
Ik vind Antwerpen mooi. leuk en gezellig (ook makkelijker omdat het nog in het Vlaams is), maar het leuk en gezellig is wel gebaseerd op ervaringen die al 8 jaar oud zijn ofzo. Het mooie heb ik pas nog kunnen zien.

Brussel vind ik minder mooi en ik vind dat daar veel meer verloedering is. Daarnaast vind ik Brusselaren en alles wat er tegenwoordig komt wonen (en niet de 'allochtonen', maar ook de 'Belgen') geen gezellige mensen. Sowieso is (was) het ov een drama en loop je heel vaak tegen de Nederlands-verstaan-maar-niet-willen-helpen-houding aan. En daar hou ik niet zo van, ook al kan ik prima Frans spreken en verstaan. Maar ook die ervaring is gebaseerd op zo'n 8 jaar geleden (Ik heb er stage gelopen, de mensenervaring heb ik vorig jaar nog in het ziekenhuis meegemaakt).
Met citaat reageren
Oud 24-04-2013, 10:58
Verwijderd
Koblenz is leuk voor de culturele dingen. En het ijs daar.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2013, 13:03
Turkijenewyork
Turkijenewyork is offline
Milaan is mooi en lion ook , veel winkeltjes
Met citaat reageren
Oud 29-04-2013, 20:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vond Milaan tegenvallen en als je gaat, ga dan zeker niet in augustus want dan is er heel veel dicht (ook restaurants, winkels). Florence vond ik ook tegenvallen en daar is het gauw heel warm. Bologna vond ik dan wel weer opvallend leuk, München trouwens ook.
Oud 29-04-2013, 21:45
Missy
Missy is offline
Ik vond Milaan juist wel een erg leuke stad. Fijne sfeer, genoeg te bekijken, leuke plekjes. Al heb je na een weekend het meeste wel gezien.
Oud 01-05-2013, 07:07
blondysuzy
blondysuzy is offline
Parijs, Nice, Cannes en Barcelona zijn hartstikke leuk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten