Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2013, 14:34
MarcWeller
Avatar van MarcWeller
MarcWeller is offline
Hallo,
ik krijg morgen van de dermatoloog mijn roacctuane,
nu heb ik wel gelezen dat alcohol slecht is in combinatie met roacctuane
maar nu vroeg ik me af hoe het met wiet zit, want ik blow nu al 2 maanden lang elk weekend 2 joints er doorheen (ongv 0.3 gram in een jointje), of ik gewoon nog in het weekend mijn blowtje kan blijven roken en of wat daar de gevolgen van zouden zijn?
-
en is het mogelijk om met roacctuane een keer in de maand alcohol te drinken tijdens een feest? (10-20 biertjes) heb wel gehoord dat je sneller dronken wordt dus mischien wat minder

Hopelijk kan iemand me helpen
mvg, Marcweller
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2013, 14:35
Verwijderd
Ik heb hier ergens een folder van de apotheek liggen over alcohol in combinatie met medicijnen. Ik zal hem zoeken en kijken of er iets in staat als ik terug ben, want ik moet nu even naar de markt ^^
Met citaat reageren
Oud 26-03-2013, 15:09
MarcWeller
Avatar van MarcWeller
MarcWeller is offline
bedankt
Met citaat reageren
Oud 26-03-2013, 15:55
Verwijderd
Roaccutane of Isotretinoïne staat niet in mijn folder. Vooraan staat dat de combinatie alcohol-medicijnen 3 mogelijke gevolgen kan hebben: 1. De effecten van de alcohol worden versterkt, 2. De medicatie is minder werkzaam, 3. De werking van de geneesmiddelen neemt toe (gevaar op bijwerkingen wordt groter).

Dan heb ik de bijsluiter van roaccutane opgezocht en daar staat in:
Niet gebruiken wanneer uw lever niet goed werkt.
(dit betekent dat je lever hard moet werken om dit medicijn af te breken en dus je lever extra belasten met alcohol is niet het meest slimme wat je kunt doen, maar als jij een gezonde lever hebt, is dat niet om van in paniek te raken)

Wees voorzichtig wanneer u regelmatig alcohol drinkt omdat de combinatie van alcohol en Roaccutane de kans op bijwerkingen vergroot.
(dat valt dus onder dat 3e punt in die folder. Omdat de lever aan het werk gaat om de alcohol af te breken, wordt het medicijn minder goed afgebroken en dus kunnen de andere bijwerkingen die in de bijsluiter staan makkelijker of heviger voorkomen)

Hieruit concludeer IK dat het niet heel erg veel kwaad kan. Wel moet je dus denken aan je lever en mogelijke bijwerkingen. Ze hebben het wel steeds over regelmatig en veel, dus ik denk dat een biertje op zijn tijd en een enkele keer wat meer geen enorme gevolgen zal hebben. Maar dat ben ik, ik ben geen expert en geen dokter.

Overigens, dit staat er ook nog:
U moet bedenken dat veel alcoholgebruik tijdens de behandeling met Roaccutane niet goed is voor de vetstofwisseling.
Maar wat dat kan inhouden, weet ik niet.


Over het blowen, er staat in de bijsluiter dat je roaccutane niet moet gebruiken:
wanneer u aanleg hebt voor depressie. Roaccutane is in verband gebracht met depressie, psychose en in zeldzame gevallen met poging tot zelfmoord. Vooral als u eerder depressief bent geweest, moet u hiermee rekening houden. Indien u zich depressief gaat voelen, moet u uw dokter hiervan in kennis te stellen zodat u hiervoor behandeld kunt worden als dat noodzakelijk is.

Cannabis kan angstgevoelens en eventueel psychoses versterken. Als jij problemen hebt op neurosegebied, dan zou ik het zekere voor het onzekere nemen en roaccutane niet in combinatie met cannabis gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2013, 16:21
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
het beste is om het gewoon aan je dermatoloog te vragen. het zal vast niet de eerste keer zijn dat hij deze vraag krijgt en hij zal ook echt niet je ouders ofzo er voor op bellen.
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 26-03-2013, 16:44
MarcWeller
Avatar van MarcWeller
MarcWeller is offline
ik heb geen depressie dus dat komt wel goed
Met citaat reageren
Oud 26-03-2013, 20:39
Verwijderd
depressie hebben =/= aanleg hebben voor

Als je gevoelig bent voor dat soort dingen, dan hoef je helemaal geen depressie te hebben, maar als je dan gaat aanklooien met dingen die die gevoelens versterken, dan kun je wel in de problemen komen.
Dat wil niet zeggen dat hij bij jou zo gaat zijn, want ik weet überhaupt niet of jij daar aanleg voor hebt, ik geef alleen maar aan wat zou kunnen gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 00:51
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Ik heb in totaal 3 kuren roaccutane gehad XD De twee laatste kuren toen ik 17/18 was en 19/20. Tijdens die twee laatste kuren heb ik wel alcohol gedronken, wiet gerookt en harddrugs gebruikt. Maar dan wel in kleine hoeveelheden. Dus dan drink je op een avond als je uitgaat een paar biertjes. Of als je een jointje rookt een paar hijsen. Mijn ervaring is dat je heel erg snel aangeschoten, stoned, whatever word. Daar moet je echt mee uitkijken, vooral met alcohol. Je kan jezelf op deze manier super snel in coma zuipen. Nog een probleem met alcohol is dat het heel erg uitdroogt en dat wil je echt niet als je aan de roaccutane zit. Roaccutane droogt je lichaam ontzettend uit. Als er dan ook nog een paar biertjes doorheen gaan is dat echt niet fijn.

Tijdens een kuur ging ik vaak nuchter uit, dus dan zat ik de hele avond aan de cola en water. Dat is geen probleem met goede muziek en toffe vrienden.

Zorg dat je gezond leeft tijdens de kuur. Dan heb je het minst last van de bijwerkingen. Er is niet bekend wat roaccutane nou precies doet met je lichaam. Kijk dus uit met wat je doet voordat je blijvende schade aanricht.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:23.