Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2013, 16:30
jongenjongen17+
jongenjongen17+ is offline
Hallo,
Ik wil graag jullie mening weten over of dat leerkrachten met hun leerlingen mogen communiceren via Facebook, MSN of Netlog.

Ik vind in ieder geval dat het wel mag, ook al willen veel scholen dit verbieden.
Graag jullie mening!

Groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2013, 17:45
DAH
DAH is offline
Ik heb mijn geschiedenisleraar op facebook, net als veel van mijn klasgenoten. Het is wel makkelijk, zo.
Oud 29-05-2013, 18:17
Naimin
Naimin is offline
Ik zie het probleem niet, zelf heb ik ook een aantal docenten in mijn vriendenlijst staan. Zelf denk ik dat het alleen een middel is om sneller een vraag te kunnen stellen aan je docent. Als je ze even niet ziet, in een vakantie oid, zullen ze waarschijnlijk ook niet dagelijk hun email checken. Social Media zal waarschijnlijk vaker bezocht worden. En je vraag is sneller beantwoord
Oud 30-05-2013, 12:20
Verwijderd
Communiceren is prima. Ik zie geen enkele reden waarom dat niet zou kunnen.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2013, 19:44
arPos
arPos is offline
ik heb zelfs exleraren op faceboek
Oud 30-05-2013, 19:47
Elin3
Elin3 is offline
MSN vind ik niet zo, dat is echt heel erg gericht op persoonlijk contact. Voor opdrachten kan dat misschien handig zijn, maar ik hoef en niet te weten wanneer mijn docent online is (en andersom ook niet).
Ik heb zelf wel wat (oud)docenten op Facebook (bij ons op school geldt de regel dat je geen docenten waar je les van hebt als vriend mag toevoegen, als je geen les meer van ze hebt mag het wel). Dat is wel leuk. De docenten zijn niet heel actief, maar het is wel handig als je bijvoorbeeld foto's van ze hebt (van afscheidsavond o.i.d.)
Oud 31-05-2013, 12:17
Silvano08
Silvano08 is offline
Er waren op mijn school niet superveel docenten en docentes op Facebook, maar met de enkeling die het wel gebruikte ging de communicatie altijd uitermate soepel. Meer een uitkomst dan een vloek, volgens mij
Met citaat reageren
Oud 31-05-2013, 16:38
Verwijderd
Ik vind best dat dat mag, maar kan me ook goed voorstellen dat niet alle leraren zitten te wachten op leerlingen als vrienden op FB.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2013, 17:22
Verwijderd
Voor mij zorgt het voor 'awkward' momenten. Ik zal het niet zo gauw (weer) doen.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2013, 12:29
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ik heb een lerares van mijn middelbare school op facebook.
Zij heeft me heel erg geholpen toen ik nog op de middelbare zat en via facebook hebben we nog wel eens contact over hoe het nu gaat enzo.
Ik vind dat het best moet kunnen maar dat leraren dan wel of alle leerlingen toe moeten voegen, of geen enkele, ik vind niet dat ze iemand voor moeten trekken ofzo.
Sommige leraren van mijn huidige school hebben een eigen facebookpagina aangemaakt speciaal voor school. Dus bijvoorbeeld Meneer jansen van rekenen(bij wijze van spreken, ik zet ze hier niet met echte naam) en dan staan daar handige dingen zoals het huiswerk of sites om oefentoetsen te maken, in die zin vind ik het ook echt een uitkomst!
Reageren

Regels voor berichten