Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Leuk leesvoer van Sjoerd Mossou:
http://www.ad.nl/ad/nl/5598/Sportcol...vaarlijk.dhtml Citaat:
http://www.ad.nl/ad/nl/5598/Sportcol...ogelvrij.dhtml Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
In het uitgaansleven komen knokpartijen geregeld voor (in tegenstelling tot in voetbalstadions waar nauwelijks geweld plaatsvindt). Uitgaan maar helemaal verbieden? Bij het hofnarretje bleek de directeur kinderen te misbruiken. Is het dan wijs om kinderopvang in het geheel af te schaffen? |
![]() |
|
Ach, ik kan het sentiment ook wel begrijpen hoor. Mijn beste vriendin heeft 2 jaar lang in de wijk gewoond waar ook het stadion van Go Ahead staat (aan dezelfde straat zelfs) en zij heeft tig keer haar ramen moeten laten vervangen die werden ingegooid, (dronken) mensen moeten wegsturen uit haar achtertuin, krassen op haar auto gehad, etc. En dan heb ik het nog niet eens over de herrie, de vechtpartijen, de politieaanwezigheid, de afgezette wegen, de rotzooi die er de volgende dag ligt, en ga zo maar door.
Zij begreep ook heus wel dat niet iedere supporter (het merendeel!) dat soort fratsen uithaalt, maar dat betekent niet dat ze niet op een gegeven moment ook zoiets had van "afschaffen, die onzin!" Mijn moeder woont er iets verder vandaan (een paar honderd meter) en gelukkig is bij haar voor zover ik weet pas één keer een steen door de ruiten gekomen, maar zij zou ook blij zijn als het allemaal een keertje ophoudt. ![]() Niet dat ik het eens ben met die stomme regels of zo, maar ik kan echt wel begrijpen dat mensen er ziek van worden. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Van mij mag je best naar uitwedstrijden hoor. Als ik het zo lees, is er geen enkele reden om dat jou te ontzeggen. Citaat:
||
Citaat:
![]() Hij zegt dat het debiel is om voetbal anders te behandelen. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Ik vind die combiregeling ook vrij debiel. Ik heb zelf helemaal niets met voetbal, maar als mensen er graag naar kijken is dat niet mijn zaak. Als mensen overlast veroorzaken dan moeten de mensen die overlast veroorzaken aangepakt worden. Het is onnodig om dan maar te gaan hakken met de botte bijl en mensen die gewoon naar voetbal willen kijken lastig te vallen.
Mensen die huilen over spreekkoren zijn overigens hi-ha-hondelullen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat wordt nog wel eens overschat, hoe goed dat daar geregeld zou zijn. Maar net als in de eredivisie en Jupiler league, heeft het supportersgeweld zich in premier league en championship verplaatst van in het stadion naar afspraken niet op wedstrijddag zelf en ergens in een wijk en niet in het stadion zelf.
|
![]() |
|
Dat is waar, maar ik dacht dat ik gelezen had dat die kerel wat bij Fortuna MVV met dat vuurwerk gooide een stadionverbod had (SORRY ALS HET NIET KLOPT). Dat moet dan wel gehandhaafd worden en volgens mij moet je je in Engeland dan op het politiebureau melden tijdens de wedstrijd. Want je kunt ook niet iedereen zich laten legitimeren bij de ingang van het stadion.
Grootste probleem is dat je steeds meer tokkies hebt, met uitgaan, met voetbal, overal. Als ze dan het stadion niet meer in mogen gaan ze kopschoppen bij een amateurclubje en dan is er geen ME bij dus ja..
||
Verwijderd
|
Ja, meldingsplicht vind ik zelf wel een goede maatregel, an sich. Alleen worden stadionverboden door de KNVB opgelegd en zelfs niet teruggedraaid als de rechter ze onrechtmatig verklaard. KNVB deelt een stadionverbod uit zonder dat de verdachte een verdediging heeft gevoerd, die mag de verdachte eventueel zelf later aanvoeren en dan doet de KNVB er verder niets mee.
Citaat:
Kortom: ik ben voor meldingsplicht, maar dan enkel voor strafrechterlijk bewezen overtredingen tijdens een voetbalwedstrijd in of vlakbij het stadion. Dat is op dit moment ook het grote probleem met die meldingsplicht, in Nederland kan dat al nauwelijks omdat de systematiek die KNVB inzake stadionverboden heeft, aan alle kanten rammelt. En er dus geen juridische grond is om iemand zich te laten melden. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wat De Veroorzaker zegt klopt wel trouwens ja, in Engeland houdt een SV volgens mij ook direct een meldplicht in. Maar dan kun je je weer afvragen of óók een meldplicht niet een erg zware, buitenproportionele straf is voor iemand die een SV (van 18 maanden!) krijgt voor het ontsteken van een fakkel... Edit: Dus eigenlijk wat Ertur zegt zie ik nu, alleen ook een meldplicht als dat in verhouding staat met tot wat je hebt gedaan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Volgens de rechter was de man wel in de buurt van de rellen, maar is onduidelijk of hij daaraan een bijdrage heeft geleverd. Het staat in ieder geval vast dat de verdachte niet met voorwerpen heeft gegooid. Supporter Nick: "Ik had meegedaan met de protestmars die avond en liep ook nog even mee naar het Maagebouw. Is wist niet dat het tot een bestorming zou komen. Ik heb juist mensen gecorrigeerd en weggetrokken, want ik was het niet met die actie eens. Je gaat je eigen club niet beschadigen." Wegtrekken relschoppers De verdachte had zelf beelden meegenomen van YouTube, om te laten zien dat hij twee relschoppers wegsleurde. De rechter vond die opnames niet duidelijk genoeg, maar evenmin bleek uit beelden van de politie dat hij een aandeel had in de rellen. "Ik zie dat u een moment met uw armen zwaait, maar u staat net teveel aan de zijkant om te zeggen dat u bijdroeg aan de geweldplegingen. Ik heb teveel twijfels en daarom spreek ik u hiervan vrij", aldus de rechter. Justitie had een werkstraf van 200 uur geëist en een voorwaardelijke celstraf van zes maanden. Negeren stadionverbod De man had van de KNVB een stadionverbod gekregen, maar hij is toch af en toe naar wedstrijden van Feyenoord geweest. De rechter veroordeelde hem daar wel voor, maar legde geen straf op. Nick:"Door naar Feyenoord te gaan maakte ik ook een statement. Ik vind het onterecht dat de KNVB een stadionverbod oplegt, zonder dat een rechter daarnaar heeft gekeken. Dat is vandaag pas gebeurd en nu ben ik vrijgesproken. We gaan de KNVB vragen het stadionverbod weer in te trekken." De rellen bij De Kuip vonden destijds plaats na een demonstratie van supporters tegen het bestuur van Feyenoord, vlak voor de wedstrijd tegen De Graafschap. Een deel van de groep besloot tot een bestorming van het Maasgebouw. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
hooliganisme Kuzushi | 65 | 15-03-2004 20:58 | |
Vrije tijd |
Gedrag supporters ADO Den Haag niet zonder gevolgen? Gatara | 102 | 12-02-2004 17:00 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Feyenoord in actie tegen spreekkoren MissCzechMeOut | 26 | 20-11-2002 17:48 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hardere en betere aanpak voetbalvandalen Buzzzfuzzz.vs | 33 | 11-09-2002 17:00 | |
Vrije tijd |
zaterdag protest bij nederland - wit rusland.. Verwijderd | 14 | 08-09-2002 16:11 | |
Vrije tijd |
stelling M@TRIX | 25 | 20-05-2002 11:09 |