Advertentie | |
|
![]() |
|
mjah
ik laat de kritiek hier maar zitten maar ik moet zeggen dat dat literaire ver te zoeken is (shit, toch kritiek gegeven). komt er echt een keer een literair hoogstandje (qua poëzie dan) van jou?
||
![]() |
Citaat:
Pfff, het is me wat. Ik beloof niet meer onder invloed van weet ik veel wat te posten.
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik vind het echt geweldig Ruuth en ook geweldig jammer dat sommige anderen de pure poezie (pp!!!!) hiervan niet kunnen inzien. poep is goed
|
![]() |
Antsjar*
In de woestijn, uitgemergeld en vijandig, Op de grond, gebarsten door de hitte, Staat, gelijk een vreselijke wachtpost, De antsjar, als was hij de enige in het heelal. De natuur van de dorstige steppen Heeft hem gebaard op een dag van toorn En het dorre groen van de takken En de wortels met vergif doordrenkt. Het gif stroomt door zijn bast, Tegen de middag smelt het van de hitte, En het stolt tegen de avond Tot een dik, doorzichtig hars. Geen vogel vliegt naar hem toe Noch de tijger bezoekt hem; slechts de zwarte wervelwind Stoot tegen de boom des doods En gaat er, verderf zaaiend, weer vandoor. En mocht een donderwolk, al rondzwervend, Zijn onbeweeglijk blad besproeien, Dan stroomt van zijn takken, reeds giftig De regen in het brandend zand. En de mens stuurde een mens Met een machtige blik naar de antsjar: En hij die gehoorzaam op weg ging Keerde tegen de ochtend terug met het gif. Hij bracht het mee, de dodelijke hars, Zo ook een tak met verwelkte bladeren En het zweet op zijn bleke voorhoofd Druppelde in koude stroompjes. Hij bracht het mee, verzwakte en ging liggen, Onder de koepel van zijn tent, op bast En hij stierf, de arme slaaf, aan de voeten Van de onoverwinnelijke heerser. En de vorst doordrenkte met het gif Zijn gehoorzame pijlen En met hen stuurde hij de ondergang Naar buren en verre gewesten. A.S. Pushkin *Gifboom |
![]() |
||
Citaat:
En ik blijf er bij dat het wel erg interessant staat om ieder woord (of soms twee woorden - doe 's gek!) op een apparte regel te zetten maar heeft het hier echt een functie?
|
![]() |
Korte zinnen kunnen de staat van dienst accentueren van het geheel als samenhang.
Als in een dozijn druiven 7 pantoffels gaan hoeveel ozon heb je dan nodig om een vierkant ei te leggen? Zo zie je maar, lang en onsamenhangen kan goed zijn, maar kort en duidelijkheid schept een band. Dat heb ik ook altijd als ik naar links kijk, dan zie ik rechts niks.
|
|