Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nu ja, als je iedere dag na school nog 90 minuten aan 1 vak moet werken, dan vind ik dat je - in ieder geval voor dat vak - waarschijnlijk op een te hoog niveau zit en het een niveau lager zou moeten proberen. Of je leert/werkt op de verkeerde manier.
Maar specifiek op de TS gericht lijkt me even twee maandjes hard werken om wel over te gaan zeker een goed advies. Op 5 VWO vanaf het begin van het jaar goed je best doen en je haalt het waarschijnlijk wel. Nu alvast opgeven omdat je misschien een jaar later zou kunnen blijven zitten, vind ik erg vreemd. |
![]() |
|
Als het je over het algemeen niet goed af zou gaan zou ik het nog begrijpen dat je misschien het jaartje over zou willen doen. Nu zie ik dat je enkel twee zwakkere punten hebt, Engels en wiskunde. Ik denk dat je het met de juiste inzet, de juiste mensen (mede-scholieren waar je wat aan hebt, bijlespersonen, behulpzame docenten) en een gezonde dosis doorzettingsvermogen wel moet lukken. Ik zou me niet al te veel laten afschrikken dat het (nu) met die vakken even niet zo goed gaat, 4VWO is ook niet hetzelfde meer als de onderbouw..
|
![]() |
|
![]() |
Laat ik even voorop stellen dat het hebben van vrienden en vriendinnen natuurlijk heel belangrijk is, maar school wel een beetje belangrijker is. Ik ga zelf ook gewoon naar school en weet hoe raar dat klinkt, maar als we even ons verstand op nul zetten en logisch nadenken, is het wel de waarheid..
Als je dit jaar echt niet meer kan halen, zou ik het idee dat je dan wellicht niet meer bij vriendinnen in de klas zit, gewoon aan de kant schuiven. Het is jouw toekomst, en als jij denkt dat een extra jaartje je goed zal doen, moet je gewoon het jaar overnieuw doen en zoals @Hunterlife al zegt, simpelweg keihard knallen! Je maakt in je nieuwe klas echt wel nieuwe vriend(in)en en onderhoud ook wel contact met je oude vriend(in)en, beloof ik je (ervaring haha) :-) Als ik jou was zou ik gewoon nog even deze laatste paar maanden keihard doorwerken en kijken of je het haalt. Haal je het niet, jammer dan, dan doe je gewoon rustig het jaar opnieuw en ga je dat jaar een knallend jaar maken zodat je dat jaar gewoon over kan. Welke van de twee er ook gebeuren: je gaat er echt geen spijt van krijgen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Scholierenstakingen Sultan_of_Swing | 216 | 03-12-2007 19:51 | |
Algemene schoolzaken |
Mogelijkheden na schoolverlaten in 5 VWO Expose Yourself | 16 | 03-07-2006 11:12 |