Advertentie | |
|
![]() |
|
En waarom is het nodig? Ik woonde in een studentenhuis waarin iedereen een eigen contract had met de verhuurder en zelf huur betaalde (of niet). Ik had huisgenoten die hun huur niet betaalden, maar daar was ik dan simpelweg niet verantwoordelijk voor.
Bovendien, áls zij de huur niet betalen speelt er vaak een reden waar jij helemaal geen invloed op hebt, moet je ze aanspreken op zaken in de persoonlijke/financiële sfeer en lijk je op voorhand al de sjaak. Ik zou er niet eens aan willen beginnen. |
![]() |
|
@ Ertur: dat weet ik even niet, ga vanavond even kijken of ik daar wat meer over kan vinden.
@ Adore: in sommige steden/gemeentes zoals Rotterdam mag je anders niet met meer dan twee niet-verwante personen in een huis wonen dus dan moet je wel zoiets hebben. Edit: ik kan nergens vinden dat een woonvereniging andere rechten/plichten heeft dan een vereniging dus ik ga er dan maar vanuit dat de bestuurders alsnog hoofdelijk aansprakelijk zijn. Dan is het vooral praktisch om dingen niet persoonlijk te hoeven regelen maar niet als het gaat om aansprakelijkheid en dat soort dingen want dat maakt dan weinig uit.
Laatst gewijzigd op 10-04-2013 om 21:00. |
![]() |
||
Citaat:
Wat ik zou doen is met de verhuurder/huisbaas (die is op de hoogte van dit plannetje neem ik aan?) afspreken (en dit schriftelijk vastleggen) dat jij niet verantwoordelijk bent voor eventuele nalatigheid van je medehuurders. M.a.w. dat als jouw medebewoners geen zin hebben om de huur te betalen jij niet in de problemen komt, en de huisbaas direct naar de wanbetaler gaat. Ik weet niet hoe juridisch houdbaar zoiets is, maar als je huisbaas een redelijk persoon is doet hij dat dan waarschijnlijk ook wel en gaat hij jou niet lastigvallen. Staat er trouwens iemand borg voor jou, bijvoorbeeld je ouders? Stel die ook op de hoogte van deze interessante constructie, want als het misgaat kunnen zij de rekening van het hele huis op hun bordje krijgen.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
[Huurcontract] Spreekt dit elkaar tegen, of begrijp ik 't verkeerd? Shock | 21 | 15-07-2006 13:01 |