Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2013, 03:17
Verwijderd
Hmm, dit is mijn derde topic ofzo vanavond, maar dit is gewoon iets dat me te binnen schoot en dat ik toch echt even kwijt moet.

Wie heeft het ook wel eens dat je je opeens alleen of leeg voelt, zonder dat je daar een toedracht voor hebt? En terwijl je eigenlijk ook weet dat je best veel mensen om je heen hebt en je je dus ook niet alleen hoeft te voelen.

Ik heb geen idee wat ik hiermee aanmoet, al heb ik het de laatste tijd dus wel steeds meer..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2013, 06:49
hookee
hookee is offline
Iedereen heeft wel eens van zulke momenten. Ik denk dat de beste manier om daarmee om te gaan is bedenken dat het helemaal niet erg is om even alleen te zijn en tot rust te komen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2013, 10:51
Pluis
Pluis is offline
hookee zegt het goed. En in de vakantie midden in de nacht als eigenlijk iedereen al slaapt is het natuurlijk veel makkelijker om je alleen te voelen.
Oud 07-07-2013, 19:30
mr_awesome
mr_awesome is offline
Dit is best herkenbaar voor mij. Ik heb hier toevallig de laatste tijd ook best last van. Niet zozeer het alleen voelen, maar wel het leeg voelen. Gewoon van dat je je een beetje zinloos voelt, terwijl je leuke vrienden hebt, leuke dingen doet, een leuke toekomst hebt, een zorgeloos leven, enzovoort. Tsja, wat je eraan kan doen weet ik ook niet zo goed. Gewoon tegen jezelf zeggen dat het allemaal wel meevalt en de positieve dingen inzien helpt bij mij altijd wel enigszins.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2013, 19:51
hoidoeeii.
hoidoeeii. is offline
als het erger wordt, kun je er het beste over praten met een person die je vertrouwt.
en kijk naar de leuke dingen in je leven waarvan je kunt genieten.
(:
Met citaat reageren
Oud 11-07-2013, 22:35
taartislekker29
taartislekker29 is offline
dit hoort ook bij de pubertijd. hier moet je gewoon even doorheen er is eigenlijk niets aan te doen. Je kan je proberen te concentreren op een mooi boek of een film of zo maar pas op dat je niet wegzinkt in hoe mooi het leven daar is
Met citaat reageren
Oud 13-07-2013, 20:46
Verwijderd
Thanks voor de reacties.

Citaat:
En in de vakantie midden in de nacht als eigenlijk iedereen al slaapt is het natuurlijk veel makkelijker om je alleen te voelen.
Ja naja, het grappige is dat ik tijdens het schrijven van dit topic er niet eens last van had, alleen me wel bedacht dat ik de laatste tijd vaker last had van dit gevoel.

Citaat:
Gewoon van dat je je een beetje zinloos voelt, terwijl je leuke vrienden hebt, leuke dingen doet, een leuke toekomst hebt, een zorgeloos leven, enzovoort. Tsja, wat je eraan kan doen weet ik ook niet zo goed. Gewoon tegen jezelf zeggen dat het allemaal wel meevalt en de positieve dingen inzien helpt bij mij altijd wel enigszins.
^^ Precies dat. Het helpt idd wel om het te relativeren, alleen komt het soms op de meest random momenten terug en heb ik het liever te voorkomen.

Citaat:
maar pas op dat je niet wegzinkt in hoe mooi het leven daar is
Dat had ik vroeger, nu gelukkig niet meer haha.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2013, 21:32
Silvano08
Silvano08 is offline
Proberen, wanneer het mogelijk is, op die momenten gewoon gezelschap op te zoeken. Bij je familie in huis is het natuurlijk het makkelijkst, maar het kan ook bij vrienden. Ik vind mijn 'gezelschap' bijvoorbeeld bij m'n religie, is ook te proberen. Waarschijnlijk waait die periode vanzelf wel weer over
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten