Vandaag uitgespeeld.
Wat zal ik zeggen... het spel was waarschijnlijk beter geweest als RPG. De combat was sowieso niet heel geweldig, toen ik eenmaal een sniper rifle kreeg heb ik de rest van het spel alles vernietigd wat er was. De enige tegenstanders waar ik moeite mee had waren de handyman en patriot, de rest waren of te vernietigen met mijn pistool, of van afstand te snipen, of te stunlocken (50% stun chance on melee attack gear, wow) met mijn melee weapon. Qua vigors gebruikte ik in het begin possession en toen ik eenmaal toegang kreeg tot return to sender werd het helemaal een snipe & stunlock feest. De rest heb ik, ehm... niet gebruikt. Waarom ook wel?
Deze tactiek zou normaal gesproken veel te veel ammo kosten, maarja, elke keer als ik nog een stuk of 6 sniperbullets over had, kreeg ik nieuwe.
Qua verhaal vond ik het allemaal wat overhyped. Het verhaal is vooral lastig omdat het in flarden wordt verteld en niet allemaal in even logische volgorde. De stukken die gefocust zijn op de rifts en de effecten daarvan zijn erg boeiend, maar het grootste gedeelte (tot end-game) is vooral gericht op andere zaken. Ik heb ook het idee dat de bedenkers zichzelf vooral heel erg interessant vinden.
De eindbattle is wel echt grandioos geweldig, een beetje frustrerend dat als je 'verliest' je opnieuw moet beginnen, maar wel heel erg intensief en gaaf om te doen. Het stuk wat erna komt is ook best interessant vind ik.
Verder heb ik het idee dat er flink wat stukken van het spel zijn afgeschraapt uit budgetoverwegingen. De "keuzes" die je krijgt zijn vrijwel nutteloos, de keuzes die je character maakt heb je geen enkele invloed op hebt (wat nogal storend was, aangezien ik bepaalde dingen heel anders zou willen doen in het spel, maar ik krijg geen keuze..) en had ik het interessant gevonden als je relatie met het meisje invloed zou hebben op wat ze voor je zou doen... in plaats van een "als ammo leeg is, en ik heb de afgelopen x tijd niks gegeven, dan geef ik ammo" formule.
Alles bij elkaar best een gave game, maar het had veel meer kunnen zijn.