Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
V.w.b. verse lucht aanzuigen van buiten "omdat anders de zuurstof opraakt" is erg ver gezocht. Misschien bij de nieuwste appartementen die potdicht zijn en de lucht alleen met geforceerde ventilatie worden ververst. (Wat bij een stroomuitval? Valt iedereen flauw?) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als er wèl een ventilator in de geiser zit zuigt deze de woning (lichtelijk) in onderdruk en krijgt de geiser verse lucht via alle ventilatieopeningen in de woning. Het zal dan ook een geiser moeten zijn met automatische ontsteking, geen waakvlam. Ik zie dus echt het probleem niet. Voorschriften shmoorschriften, zoek gewoon een "mannetje" die dat even voor je doet... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Schitterend gesprek aan de telefoon zojuist weer... ik had de installateur teruggebeld, kreeg iemand anders aan de lijn en dacht dus "ik doe alsof ik dom ben en stel dezelfde vraag als eerder". Wederom meteen de mededeling dat bij een appartementje geen grotere geisers geplaatst mogen worden. Dus ik vroeg waarop dat precies gebaseerd was, waar men dit vandaan had. En dat konden ze niet zeggen. Het is beleid, volgens de regels, dat ze geen grotere geisers meer plaatsen. Maar waar die regels staan, dat weten ze niet
![]() Ik heb een andere installateur gebeld, telefoniste zei dat het geen probleem zou zijn maar ik zou teruggebeld worden, geen idee of deze telefoniste enige kennis van zaken heeft. Ben benieuwd wat er uitkomt. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Inmiddels is me wel iets duidelijk geworden. De telefoonzwetser met zijn regels die het niet toelaten, vertelde niet helemaal de waarheid: zij hebben maar twee type geisers in de aanbieding, een keukengeisertje en een gigantische badgeiser die zelfs voor een badgeiser nogal fors is. Met extra grote gasaansluiting en extra grote afvoerinstallatie. Daar zijn appartementen niet voor ingericht. Maar voor een wat kleinere badgeiser of een douchegeiser zijn appartementen prima geschikt.
Ik laat door het installatiebedrijf een douchegeiser plaatsen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar ik kan me de monteurs ook goed voorstellen. Voor hetzelfde geld belt mevrouw Jansen 's ochtends de afspraak af omdat de kat ziek is en wordt de monteur door zijn werkgever naar dat nieuwbouwpand gestuurd waar nog werk zat te doen is. Dan is het wel lekker om je thermosfles mee te hebben. En als je die dan toch mee hebt, is het ook weer zonde om hem 's avonds leeg te gooien als de afspraak bij mevrouw Jansen wel gewoon door ging. |
![]() |
|
|