Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Het is jammer dat je goed moet uitkijken dat je er niet uit gaat zien als een superheld. Ik heb er net even op gegoogled en ik vind het daar allemaal op lijken, en soms is het heel kinderachtig. En je moet de hele avond opletten dat je er niet per ongeluk overheen wrijft enzo. Lijkt me onpraktischer dan gewoon een masker bij de SoLow halen (die hebben dat het hele jaar door volgens mij) en dat dragen
![]()
||
Citaat:
Spoiler
En gewone maskers heb ik een beetje een hekel aan... Ten eerste omdat ik er nog nooit een tegengekomen ben die mooi staat bij de vorm van mijn gezicht en daarnaast omdat ik zulke maskers gewoon niet echt leuk vind...
|
Verwijderd
|
Oh, dan heb ik nog een idee! Een masker maken met tule. Ik kan niet zomaar een voorbeeldje vinden, maar ik denk aan een larp waarbij verschillende droomwezens een blinddoek van verschillende kleuren tule hebben. Maar die geschminke voorbeelden zou je dus waarschijnlijk ook prima met tule kunnen maken.
En een andere mogelijkheid waarbij je tule of andere stof met gaatjes gebruikt als patroon om te schminken. Je legt het patroon op je gezicht en spuit dan de verf er overheen, dan krijg je dus dat patrooneffect. Een haakwerkje van oma zou ook prima werken dan ^^ Wel rekening houden met soort verf en spuiten. Fixeren zou je kunnen doen met haarlak, bij larp gebeurt dat vaak, het is niet zo gezond, maar als wij 3 dagen in schmink en haarlak overleven, zal één avond jou ook niet veel kwaad doen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Jezus, jij weet ze wel uit te zoeken
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Een masker van kant/ tule, zoals Mutant zei, klink ook wel gaaf. (Mutant, heb jij toevallig voorbeelden/ foto's van hoe jij dat bedoelde?). Jullie merken het wel, ik ben er nog niet uit wat ik wil ![]()
|
Verwijderd
|
Ik heb me uitgeleefd met voorbeelden zoeken.
Spoiler
Verder zou ik goed nadenken over de kleuren die je gebruikt. dit jaar met de carnaval was er een hele groep meiden die hadden een masker gemaakt. Een (donker)paarse bovenkant (tot ongeveer hun wenkbrauwen) en daaronder roze. In het daglicht was dat wel aardig, maar in het schemerlicht leek het net alsof ze constant boos keken, omdat je alleen een donkere vlek boven hun wenkbrauwen zag. Je zag neit eens dat het paars was. Daarnaast is geel vaak niet mooi als basiskleur, en rood is, als je het als basis of in grotere vlakken gebruikt meestal vrij agressief. Zorg dat je, na een laag creme, er een goede basis onder zet, met name als je geel of groen gebruikt. Anders loop je twee weken lang met een gele/groene schijn op je gezicht rond. Als laatste: onderschat niet hoe moeilijk het is om een symmetrisch masker bij jezelf te schminken. Mijn zus gebruikt vaak een wit potlood om de basisvorm van haar schmink te bepalen en dat werkt goed. Als je niet zeker weet of het je lukt om symmetrisch te werken, kun je beter meteen a-symmetrisch doen. Beter heel-duidelijk-niet-hetzelfde dan poging-tot-symmetrisch-maar-ontzettend-mislukt. Omg, schmink ![]() ![]() En oh! Neem vooral de tijd. Desnoods de hele middag. Schminken als je moet haasten of als onder druk staat is geen goed plan. Laatst gewijzigd op 23-03-2013 om 20:02. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb uiteindelijk zelf een masker gemaakt van stevig papier (na vele pogingen met make-up, schmink en tule die het toch niet helemaal waren). Het sjabloon komt van internet, dus dat heb ik gewoon lui op het papier geprint (eigen ontwerp vond ik toch wel erg lastig) en daarna uitgesneden en geverfd. Met dit als eindresultaat:
Spoiler
||
Ik heb helaas (as far as I know) geen foto van mij met het masker op. Toen we eenmaal binnen waren gingen de maskers vrij snel af en daarna is hij niet meer op gegaan met de foto-momenten.
![]() Citaat:
|
![]() |
|
|