Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2013, 18:28
Elin3
Elin3 is offline
Hey mensen,

ik heb eind volgende maand een gala van school, een gemaskerd gala nog wel. Alleen het punt is dat ik niet echt fan ben van maskers. Daarom had ik een gaaf idee; kan ik geen doorzichtig masker op doen? (Van doorzichtig plastic of alleen de omtrek van een masker uit mooi materiaal.) Maar ik heb geen idee of zoiets wel bestaat en waar ik dat kan vinden. Alle info is welkom!
Oud 21-03-2013, 18:58
Annalove
Annalove is offline
misschien de feestwinkel?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2013, 19:20
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
misschien de feestwinkel?
Ik heb al op site's van verschillende feestwinkels gekeken maar daar vond ik niet echt wat ik bedoelde. Via google kwam ik helemaal nergens, want dan denken ze dat je het over een maskertje hebt voor je huid, haha.
Oud 21-03-2013, 19:53
Verwijderd
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.

Overigens, wat heb je tegen maskers? Is het dat ze op je gezicht zitten? Dan kun je er een op een stokje doen.

En je hebt ook maskers van 'ijzerdraad'

Dan heb je ook geen masker dat verbergt.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2013, 19:56
Verwijderd
En over die omtrek, als ik je snap, dan neem je een plain masker:

En dan ga je dingen op de omtrek zetten en je knipt het gezicht er uit. Maar dan moet je wel stevig materiaal hebben, zeker als je zware dingen er op gaat zetten.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2013, 13:47
Verwijderd
Wat je ook kunt doen is schminken. Je gezicht verder vrij laten. Maar er een mooi masker op schminken. Als je goede schmink hebt, voel je het niet zitten en blijft het de hele avond mooi. Ik zal vanavond eens wat voorbeelden opzoeken.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2013, 14:19
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Wat je ook kunt doen is schminken. Je gezicht verder vrij laten. Maar er een mooi masker op schminken. Als je goede schmink hebt, voel je het niet zitten en blijft het de hele avond mooi. Ik zal vanavond eens wat voorbeelden opzoeken.
Dat is ook een heel gaaf idee! (Stiekem was dat al een beetje mijn plan B.)
Oud 22-03-2013, 14:21
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Het is jammer dat je goed moet uitkijken dat je er niet uit gaat zien als een superheld. Ik heb er net even op gegoogled en ik vind het daar allemaal op lijken, en soms is het heel kinderachtig. En je moet de hele avond opletten dat je er niet per ongeluk overheen wrijft enzo. Lijkt me onpraktischer dan gewoon een masker bij de SoLow halen (die hebben dat het hele jaar door volgens mij) en dat dragen
Oud 22-03-2013, 14:29
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Het is jammer dat je goed moet uitkijken dat je er niet uit gaat zien als een superheld. Ik heb er net even op gegoogled en ik vind het daar allemaal op lijken, en soms is het heel kinderachtig. En je moet de hele avond opletten dat je er niet per ongeluk overheen wrijft enzo. Lijkt me onpraktischer dan gewoon een masker bij de SoLow halen (die hebben dat het hele jaar door volgens mij) en dat dragen
Zoiets als dit kan denk ik wel heel mooi zijn.
Spoiler

En gewone maskers heb ik een beetje een hekel aan... Ten eerste omdat ik er nog nooit een tegengekomen ben die mooi staat bij de vorm van mijn gezicht en daarnaast omdat ik zulke maskers gewoon niet echt leuk vind...
Oud 22-03-2013, 14:49
Verwijderd
Oh, dan heb ik nog een idee! Een masker maken met tule. Ik kan niet zomaar een voorbeeldje vinden, maar ik denk aan een larp waarbij verschillende droomwezens een blinddoek van verschillende kleuren tule hebben. Maar die geschminke voorbeelden zou je dus waarschijnlijk ook prima met tule kunnen maken.

En een andere mogelijkheid waarbij je tule of andere stof met gaatjes gebruikt als patroon om te schminken. Je legt het patroon op je gezicht en spuit dan de verf er overheen, dan krijg je dus dat patrooneffect. Een haakwerkje van oma zou ook prima werken dan ^^ Wel rekening houden met soort verf en spuiten. Fixeren zou je kunnen doen met haarlak, bij larp gebeurt dat vaak, het is niet zo gezond, maar als wij 3 dagen in schmink en haarlak overleven, zal één avond jou ook niet veel kwaad doen
Met citaat reageren
Oud 22-03-2013, 14:50
Verwijderd
Citaat:
En gewone maskers heb ik een beetje een hekel aan... Ten eerste omdat ik er nog nooit een tegengekomen ben die mooi staat bij de vorm van mijn gezicht en daarnaast omdat ik zulke maskers gewoon niet echt leuk vind...
En op een stokje? Dan heb je een masker dat je een beetje voor de show voor je gezicht kunt houden en al heel snel aan de kant gooien
Met citaat reageren
Oud 22-03-2013, 23:39
Verwijderd
Jezus, jij weet ze wel uit te zoeken de maskers die jij post zijn wel echt gevorderdenwerk. Of je met moet sjablonen werken maar ook dat is kut, al helemaal bij je ogen ik heb vanavond geen tijd gehad, ik zal eens kijken of ik er 't weekend aan toe kom om voorbeelden te posten die wat makkelijker zijn. Ik weet niet waar je woont, maar in Limburg (en ik gok ook in Brabant, maar dat weet ik biet zeker) zijn er best wel wat mensen te vinden die schminkcursussen geven, wie weet wil iemand zich eens uitleven op jouw gezicht en er een mooi masker opzetten.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2013, 18:14
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Jezus, jij weet ze wel uit te zoeken de maskers die jij post zijn wel echt gevorderdenwerk.
Ja, dit zijn inderdaad geen makkelijke maskers, maar ik vind ze wel mooi. Ik ben redelijk handig met make up, dus als ik zoiets een paar keer schets/ oefen zou ik dat waarschijnlijk wel na kunnen maken.

Een masker van kant/ tule, zoals Mutant zei, klink ook wel gaaf. (Mutant, heb jij toevallig voorbeelden/ foto's van hoe jij dat bedoelde?).

Jullie merken het wel, ik ben er nog niet uit wat ik wil
Oud 23-03-2013, 18:59
Verwijderd
Ik kon er geen vinden, maar de droomwezens hadden in principe gewoon een blinddoek van tule.

Verder kan ik niet echt voorbeelden vinden van wat je zou kunnen maken, maar ik gooide met wat ideeën
Met citaat reageren
Oud 23-03-2013, 19:57
Verwijderd
Ik heb me uitgeleefd met voorbeelden zoeken.

Spoiler

Verder zou ik goed nadenken over de kleuren die je gebruikt. dit jaar met de carnaval was er een hele groep meiden die hadden een masker gemaakt. Een (donker)paarse bovenkant (tot ongeveer hun wenkbrauwen) en daaronder roze. In het daglicht was dat wel aardig, maar in het schemerlicht leek het net alsof ze constant boos keken, omdat je alleen een donkere vlek boven hun wenkbrauwen zag. Je zag neit eens dat het paars was. Daarnaast is geel vaak niet mooi als basiskleur, en rood is, als je het als basis of in grotere vlakken gebruikt meestal vrij agressief. Zorg dat je, na een laag creme, er een goede basis onder zet, met name als je geel of groen gebruikt. Anders loop je twee weken lang met een gele/groene schijn op je gezicht rond.
Als laatste: onderschat niet hoe moeilijk het is om een symmetrisch masker bij jezelf te schminken. Mijn zus gebruikt vaak een wit potlood om de basisvorm van haar schmink te bepalen en dat werkt goed. Als je niet zeker weet of het je lukt om symmetrisch te werken, kun je beter meteen a-symmetrisch doen. Beter heel-duidelijk-niet-hetzelfde dan poging-tot-symmetrisch-maar-ontzettend-mislukt.

Omg, schmink Ik hou van schmink! Laat je foto's zien van het eindresultaat?

En oh! Neem vooral de tijd. Desnoods de hele middag. Schminken als je moet haasten of als onder druk staat is geen goed plan.

Laatst gewijzigd op 23-03-2013 om 20:02.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2013, 12:31
Verwijderd
Is het gala al geweest? Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk gedaan hebt!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2013, 14:59
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Is het gala al geweest? Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk gedaan hebt!
Het gala is vanavond (spannend! ).

Ik heb uiteindelijk zelf een masker gemaakt van stevig papier (na vele pogingen met make-up, schmink en tule die het toch niet helemaal waren). Het sjabloon komt van internet, dus dat heb ik gewoon lui op het papier geprint (eigen ontwerp vond ik toch wel erg lastig) en daarna uitgesneden en geverfd. Met dit als eindresultaat:

Spoiler
Oud 25-04-2013, 15:34
Verwijderd
Gaaf!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2013, 17:31
Verwijderd
Heel erg gaaf! Hij is echt heel mooi!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2013, 17:36
Verwijderd
Wel een prielwerk geweest denk ik, dat uitsnijden!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2013, 19:20
Miekje*
Miekje* is offline
Wauw, wat mooi Krijgen we nog een foto van hoe jij eruit zag met masker?
Oud 25-04-2013, 20:31
Verwijderd
Hoe heb je dat gedaan? Met een stanleymesje of met iets anders? Supergaaf, ik vind 'm echt heel mooi!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2013, 10:36
Elin3
Elin3 is offline
Ik heb helaas (as far as I know) geen foto van mij met het masker op. Toen we eenmaal binnen waren gingen de maskers vrij snel af en daarna is hij niet meer op gegaan met de foto-momenten. Sorry guys!

Citaat:
Hoe heb je dat gedaan? Met een stanleymesje of met iets anders? Supergaaf, ik vind 'm echt heel mooi!
Met een heel fijn scherp papier(?)mesje, echt zo'n soort ziekenhuismesje wat mijn vader gebruikt met knutselen aan de treinbaan. Met een gewoon stanleymes is het haast niet te doen denk ik.
Reageren

Regels voor berichten