Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2013, 08:44
LizardKing
LizardKing is offline
ik(17) denk er over na om in de zomer een keer een halve xtc pil te nemen, maar ik vroeg me af hoe erg je fout kan gaan van een halve gemiddelde xtc pil en hoe erg het kutte brakke gevoel is de dagen erna als je een halfje hebt genomen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2013, 09:00
Patataap
Patataap is offline
Dat kan best erg zijn, maar je moet het er maar voor over hebben, he.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2013, 09:03
Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Je kan fout gaan vaneen halve pil, maar dat kan van elke drug. In principe niet z'n probleem als dat gebeurt, als je maar zorgt dat je suiker binnenkrijgt. De dagen erna verschillen per persoon; sommige mensen hebben nooit ergens last van en andere wel.

Als ik jou was zou ik me vooral niet al te veel zorgen maken; je gaat echt niet super slecht van een halve pil en je wordt er ook niet zo brak van vaak. Daarnaast verpesten al die zorgen alleen maar het fijne gevoel

Ik kan je trouwens wel aanraden om vantevoren geen alcohol te drinken, als je voelt dat het prima gaat kan dat wel makkelijk
Oud 07-02-2013, 10:35
LizardKing
LizardKing is offline
ja klopt het zit volgens mij vooral allemaal tussen je oren en je moet je dan maar zo min mogelijk zorgen maken, is het trouwens handiger om 2 keer een kwart te nemen met een uur ofso er tussen of kan je beter meteen een halve nemen?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2013, 11:22
Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Ik zou eerst lekker een kwartje nemen dan gewoon kijken of je e goed voelt. Dat zal wel goed komen, maar voor de gemoedsrust is dat misschien wat chiller, mar het maakt niet echt uit wanneer je de 2e dan neemt
Oud 07-02-2013, 19:11
Zamorak
Zamorak is offline
Paar pilsjes (2-3) maakt opzich niet uit, dan ben je (mijn ervaring) minder gespannen van het innemen, want de eerste keer weetje natuurlijk niet wat je moet verwachten. Ik had 1e x kwartje gehad, maar halve kan ookwel. Eigenlijk kan er voor de rest niet veel mis gaan, ik heb na 6x gebruikt te hebben in mijn leven nog geen enkele keer gehad dat hij slecht viel, maar dit kan natuurlijk wel. Als je veel beweegt, zorg ervoor om genoeg te drinken, 2 tot 3 glazen water per uur, ga niet overdrijven. De volgende dag, heb ik veel minder last van een kater dan bij alcohol, daarom vind ik XTC fijner, maarja dit doe ik alleen met feestjes, want ik wil het zeker niet iedere week gaan doen. Maar het kan zijn dat jij er wel een kater aan overhoud, dit kan verschillen per persoon.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2013, 19:15
Zamorak
Zamorak is offline
@Stomme Klont: Suikers zijn toch juist remmers? Naar mijn weten neemt het effect van XTC juist af, als je veel suiker binnen krijgt, daarom kan je ook beter water als bv Cola drinken. Cola is vooral een remmer van het XTC effect. Als het feest bijna afgelopen is, kun je dextro (dempxtro haha) eten, daar zit veel suiker in, dus ik eet dat altijd na het feestje.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2013, 19:26
Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Citaat:
@Stomme Klont: Suikers zijn toch juist remmers? Naar mijn weten neemt het effect van XTC juist af, als je veel suiker binnen krijgt, daarom kan je ook beter water als bv Cola drinken. Cola is vooral een remmer van het XTC effect. Als het feest bijna afgelopen is, kun je dextro (dempxtro haha) eten, daar zit veel suiker in, dus ik eet dat altijd na het feestje.
Daarom moet je ook suiker eten als je bad gaat

en je kunt inderdaad best een paar biertjes drinken, maar ik kan me wel voorstellen dat et ook fijn is om het de eerste keer nuchter te doen.
Oud 08-02-2013, 10:38
Chevy
Chevy is offline
Ik zou het combineren met alcohol toch wel afraden, hoor. Het droogt je uit, je wordt dronken en merkt dus minder van het 'pure' xtc-effect en heeft eigenlijk alleen maar nadelige bijeffecten. Hou het lekker bij water en cola
Oud 08-02-2013, 15:53
Zamorak
Zamorak is offline
Je moet ook niet dronken worden, gewoon 2/3 pilsjes om wat te ontspannen, alcohol remt toch je grenzen, een klein beetje is dus naar mijn mening niet erg. Want ik neem aan dat het de eerste keer voor iedereen spannend was, ik was blij dat ik wat gedronken had, want ik zou best zenuwachtig worden als ik niet gedronken had na het innemen denk ik. Want je weet natuurlijk niet wat je de eerste keer kunt verwachten
Met citaat reageren
Oud 08-02-2013, 20:05
Chevy
Chevy is offline
Nee, je gaat er vast niet meteen dood aan, maar dan nog blijf ik erbij dat je het beter helemaal niet kunt combineren. Maar goed, wie ben ik. Als je het wilt doen, moet je het lekker doen - maar ik raad het af.
Oud 09-02-2013, 19:37
Zamorak
Zamorak is offline
Het kan geen kwaad als je niet teveel drinkt, dus Lizardking, kijk maar wat je doet
Met citaat reageren
Oud 13-02-2013, 22:35
hendroit
hendroit is offline
De eerste keer ging ik ook knettertjehard en had ik een supererge kater, daarna heb ik nooit meer een kater gehad enkel een beetje een leeg en moe gevoel en suicide tuesday heb ik ook een paar keer last van gehad.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2013, 09:16
Chevy
Chevy is offline
Oud 20-02-2013, 13:25
LizardKing
LizardKing is offline
ik was zowiezo niet van plan om te drinken en anders heel misschien 2 biertjes voor de spanning, maar toch blijf ik me afvragen hoe erg de dagen erna zijn bij een halfje
Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 13:28
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik vond de dag erna echt vreselijk, ik had absoluut nergens zin in en alles was teveel moeite. Ik voelde me verder lichamelijk prima trouwens.
Oud 20-02-2013, 20:30
Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Volgens mij verschilt dat wel heeeeeel erg per persoon (zoals ook een kater per persoon heel erg kan verschillen), maar je zal wel een beetje aan de ongemotiveerde kant zijn, denk ik.
Oud 21-02-2013, 12:47
Inspire
Inspire is offline
Na de 1e keer voelde ik me de dag erna super goed juist, wilde eigenlijk meteen weer (uiteraard niet doen)

De keren daarna was ik juist de dag erna best moe en traag, maar je trekt dan ook een hele nacht door dus dat is niet verwonderlijk.

XTC vind ik nog steeds het leukste met goede vrienden thuis. Geniale gesprekken Op feesten is het ook leuk maar toch minder. Oh en als je het 's avonds neemt: ben goed uitgerust! Werkt zoveel langer / beter dan.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2013, 14:43
Zamorak
Zamorak is offline
De volgende dag erna ben ik altijd gewoon lam, maar minder lam als dat ik veel bier heb gedronken.
Maar pas had ik een keer in combinatie gedaan met (redelijk veel) alcohol, dus een p'tje gepakt, en die avond ook nog lekker gedronken. Oh man de volgende dag was ik gewoon ziek... dat is dus echt een afrader haha.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2013, 15:57
aniN
aniN is offline
Half pilletje merk je vrijwel weinig van hoor (eigen ervaring)
ook toen ik begon met XTC (begon zelf met 2 pilletjes) voelde het de dag erna net alsof je net iets tekort geslapen hebt. Gewoon een blikje energie drank drinken en de dag langzaam doorkomen.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2013, 16:03
Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Dat ligt er wel heel erg aan welke pil je hebt.
Oud 21-02-2013, 17:02
On efil
On efil is offline
Citaat:
Half pilletje merk je vrijwel weinig van hoor (eigen ervaring)
ook toen ik begon met XTC (begon zelf met 2 pilletjes) voelde het de dag erna net alsof je net iets tekort geslapen hebt. Gewoon een blikje energie drank drinken en de dag langzaam doorkomen.

Nou, jij kunt de beter helemaal geen drugs nemen,

Ten eerste; Iedereen heeft een andere reactie op drugs, alcohol, fruit, zowat alles in de wereld.

Ten tweede; Jou pillen kunnen een lage dosis bevat hebben, of een andere stof die een soortgelijk effect na bootsen, aka slechte pil.

Ten derde; Ik weet dat dit een eigen mening is, maar het is gewoon retarded om zoiets te posten op een topic die er geen fuck van af weet en het een keer wil proberen, hij leest jou ''statistieken'' pakt 2 pillen van 220mg voor zn eerste keer en dan is het harstikke klaar met hem.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2013, 17:14
aniN
aniN is offline
Citaat:

Ten eerste; Iedereen heeft een andere reactie op drugs, alcohol, fruit, zowat alles in de wereld.

Ten tweede; Jou pillen kunnen een lage dosis bevat hebben, of een andere stof die een soortgelijk effect na bootsen, aka slechte pil.

Ten derde; Ik weet dat dit een eigen mening is, maar het is gewoon retarded om zoiets te posten op een topic die er geen fuck van af weet en het een keer wil proberen, hij leest jou ''statistieken'' pakt 2 pillen van 220mg voor zn eerste keer en dan is het harstikke klaar met hem.
Ten eerste:
Hij is toch niet verplicht iets te nemen, ik zeg enkel MIJN ervaring. Die kan verschillend zijn dan andermans ervaring, maar ik heb het recht om mijn ervaringen te delen.

Ten tweede:
Dat kan inderdaad, maar als je al bang bent voor die risico's moet je helemaal niet met drugs beginnen. Als je de keuze maakt om met drugs te beginnen dan neem ik aan dat je daar eerst wat informatie over opzoekt, en zorgt dat er mensen bij je in de buurt zijn.

Ten derde
Nogmaals, dat zijn de risico's die mensen vast wel weten als ze met drugs gaan beginnen. Als je al zo moeilijk doet raad ik diegene sowieso af drugs te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2013, 17:21
On efil
On efil is offline
Citaat:

Zie mijn ''Ten derde''

Dankjewel voor het bevestigen van mijn post, retard

Oja, ik heb ook nooit verteld dat hij verplicht is, maar de kans is zeer aanwezig omdat hij zelf aangeeft dat hij dit wel een keer wil proberen.
Dus daarom geef ik aan dat je aan jou ervaring geen flikker hebt omdat er geen hoeveelheden in mg bij staan.

Jij bent zeker zo iemand die zijn drugs niet laat testen? ;]
Met citaat reageren
Oud 21-02-2013, 17:22
aniN
aniN is offline
graag gedaan xje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2013, 19:36
Martiño
Martiño is offline
on efil en aniN, gaan jullie hier nu ook al beginnen? Het boeit me niet wie er mee begonnen is, maar kap met dat geruzie, dat doe je maar fijn ergens anders, als in: niet op dit forum.
Oud 21-02-2013, 21:31
Verwijderd
Via pb ofzo, zit er niet voor niks.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2013, 19:57
yeahbuddy181
yeahbuddy181 is offline
Ik ga je een paar tips geven die vooral eigen ervaring:

1. Ik ga nooit uit op xtc, puur omdat het niet fijn is waus in een drukke zaal te staan, gebruik het altijd thuis. Thuis zul je op de juiste manier heftig trippen.
2. Drink geen alcohol ( evt einde van de trip dus na 4 uur)
3. Drink genoeg
4. 3 maanden tussen gebruik!!!
5. Wiet roken is goddelijk tijdens je trip

Ow die kater zal zorgen dat je de 3 maanden regel serieus gaat nemen, die is namelijk onbeschrijvelijk kut.

Om terug te komen op punt 1 juiste situatie voor mij is: genoeg xtc, ouders weg, leuke muziek, leuke film, paar maten en een paar gram wiet. Ga rustig chillen je word vanzelf wel gek.

En doet em een tripreportje daarna
Met citaat reageren
Oud 26-02-2013, 09:13
Verwijderd
Wiet droogt je extra uit
Met citaat reageren
Oud 26-02-2013, 10:49
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Citaat:
Wiet droogt je extra uit
Je mond misschien, maar cannabis is geen diureticum.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2013, 11:04
Chevy
Chevy is offline
Precies, alcohol droogt je (volgens mij) echt veel meer uit. Droge bek is ook niet fijn, maar daar hebben ze sapjes enzo voor uitgevonden.
Oud 26-02-2013, 16:41
Zamorak
Zamorak is offline
XTC thuis gebruiken? Whut?
Dat lijkt mij verschrikkelijk, hoe moet je al die energie kwijt?
Op een feestje (zeker Hardcore) kun je juist lekker los gaan.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2013, 22:02
Chevy
Chevy is offline
Oh, je kunt je prima vermaken met dansen in de woonkamer en heulveel gesprekken.
Oud 26-02-2013, 23:00
Martiño
Martiño is offline
Moet je echt 3 maanden wachten tot je weer een keer xtc gebruikt? ik gebruik het zelf niet, maar dat lijkt me wel erg lang
Oud 27-02-2013, 13:25
Verwijderd
Hoeft niet, maar dan blijft het wel het leukste (in ieder geval in de ogen van de meesten). Is zegmaar een soort ''veilige'' tijd om er tussen te laten zitten ook ivm kans op verslaving, fysiek ongemak.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2013, 10:48
Verwijderd
oh nee wiet/x combo was kut omdat je sneller oververhit raakt niet het uitdrogen!

http://www.nu.nl/opmerkelijk/2091697...t-met-xtc.html

Ik vind helaas het onderzoek zo snel niet
Met citaat reageren
Oud 28-02-2013, 14:37
Inspire
Inspire is offline
Citaat:
Moet je echt 3 maanden wachten tot je weer een keer xtc gebruikt? ik gebruik het zelf niet, maar dat lijkt me wel erg lang
Nee dat is ook wel heel lang. De meesten zeggen 6 weken minimaal, zelf heb ik het vaak zat met 2 weken tussenpozen gedaan 3x achter elkaar en nog was het effect prima.

Uiteraard zijn er reden om aan te nemen dat het niet heel slim is om het té vaak te doen, maarja, drugs zijn nou eenmaal geen vitaminen dus dat is logisch . In heb begin is het leuk om 't vaak te doen, maar naarmate de tijd vordert vind ik zelf dat tussenpozen prettig zijn, met name om het 'leuk' te houden (blijft het spannend zeg maar).
Met citaat reageren
Oud 06-03-2013, 03:15
imosed
imosed is offline
Citaat:
Ik zou eerst lekker een kwartje nemen dan gewoon kijken of je e goed voelt. Dat zal wel goed komen, maar voor de gemoedsrust is dat misschien wat chiller, mar het maakt niet echt uit wanneer je de 2e dan neemt
Dit is niet waar. Altijd bijnemen als je op je piek zit, als je bijneemt als het gevoel al weg is kom je nooit meer terug naar die eerste lekkere peak.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2013, 12:55
Chevy
Chevy is offline
De 3-maandenregel is inderdaad eigenlijk het minimum voor 'optimaal' gebruik, dwz met de minste hersenschade en dat soort nare dingen. Bij kortere tussenpozen merk je zelf misschien weinig verschil maar dat maakt het wel degelijk.

Also, wat imosed zegt inderdaad. Bijnemen op je piek en niet daarna, dat heeft totaal geen nut meer.
Oud 06-03-2013, 12:57
Chevy
Chevy is offline
Citaat:
oh nee wiet/x combo was kut omdat je sneller oververhit raakt niet het uitdrogen!

http://www.nu.nl/opmerkelijk/2091697...t-met-xtc.html

Ik vind helaas het onderzoek zo snel niet
Maar... Hoe helpt drank tegen oververhitting? Wel interessant dit, maar je zou ook zeggen dat je door drank niet meer zo bewust bent van je temperatuur (zeg maar buiten kunnen lopen zonder jas terwijl het daar eigenlijk te koud voor is, lukt meestal beter als je aangeschoten/dronken bent) Drinken in het algemeen is natuurlijk wel weer verkoelend. Intrigerend.
Oud 24-04-2013, 21:43
Wouter567
Wouter567 is offline
Een halve ga je maar 2 uur op en je bent er echt niet brak van
Neem lekker een hele (2x halve) want je gaat achteraf spijt krijgen dat je maar een halve hebt!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2013, 16:46
On efil
On efil is offline
Citaat:
Een halve ga je maar 2 uur op en je bent er echt niet brak van
Neem lekker een hele (2x halve) want je gaat achteraf spijt krijgen dat je maar een halve hebt!
Domste advies ooit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten