Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2013

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2013, 23:45
bassiebe
bassiebe is offline
Wat is (denken jullie) de beste manier om je voor te bereiden op het examen?

Wat ik denk:
- veel oefenen uit examenbundel en oude examens oefenen
- indien nodig stof "stampen"
Advertentie
Oud 19-04-2013, 11:37
bierkoning
bierkoning is offline
Ik zou eerst stof stampen, en dan oefenen met examens.
Oud 19-04-2013, 12:41
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
mnemonic memory system. By far beter dan al het andere. Gek genoeg was dat systeem afgeschaft door gelovigen in... Engeland? Gek genoeg nooit weer opnieuw ingevoerd, leervermogen van leerlingen ook nooit meer close geweest naar wat het toen was geloof ik.
Oud 22-04-2013, 19:42
Verwijderd
bierkoning daar ben ik het neit mee eens.
als je kijkt wat je voor 1 vak al moet leren, ben je een week verder.
btw, je hebt het hele jaar al aan de stof gewerkt
het meest verstandig is gewoon nonstop examens oefenen,
kijken waar je de fout mee in gaat, en het opzoeken
je moet voor ieder vak mininmaal 2 volledige examens hebben gemaakt, om te weten waar je zwakke punten liggen. 3 examens is natuurlijk beter
Oud 23-04-2013, 14:44
tommy gun
tommy gun is offline
een paar weken van te voren echt goed gaan leren( dus veel proef examens maken) en in de examen week zelf eigelijk niets meer doen zorgt allen maar voor stress.
Oud 24-04-2013, 17:11
Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Verschilt per vak en per persoon hoe je het beste kan leren. Bij mij heeft het oefenen van oude examens veel geholpen. En dan is het ook handig om bij te houden hoeveel tijd je aan zo'n heel examen besteed.

Wat ikzelf deed was de maanden voor mijn examen veel oefenen, dat deden wij op school al want er was weinig stof dat er nog bij kwam. Het was voornamelijk voorbereiden. Tijdens mijn examens zelf heb ik nog een aantal oefeningen gedaan per vak en verder heb ik er geen aandacht aan besteed. Op vrijde dagen tussen examens door gewoon een a twee vakken geoefend. Als je een examen gemaakt hebt ben je daarna wel gaar dus op de dagen dat ik een examen had heb ik verder niet veel uitgevoerd behalve van het weer genieten.

Veel succes!
Oud 24-04-2013, 22:05
Starbucks-
Starbucks- is offline
Mensen die moeite hebben met de CE talen:

Lees bij de meerkeuzevragen alleen de vraag eerst, nooit de antwoorden. Het antwoord wat je na het lezen van de desbetreffende alinea('s) zelf in je hoofd formuleert is vaak het juiste En dan het meest overeenkomende meerkeuzeantwoord omcirkelen: klaar is Kees
Oud 28-04-2013, 13:28
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
de desbetreffende alinea('s) zelf in je hoofd formuleert is vaak het juiste En dan het meest overeenkomende meerkeuzeantwoord omcirkelen: klaar is Kees
10% van 100 is 10, dat tellen we bij 100 op. Vervolgens halen we daar weer 10% van af. Op welk getal komt men uit?

A) 99
B) 100
C) 110

Sorry, je bent niet juist, teveel mensen zouden B aanstrepen ;(
Oud 28-04-2013, 16:09
Nonny
Nonny is offline
Citaat:
Sorry, je bent niet juist, teveel mensen zouden B aanstrepen ;(
Dan denken die niet genoeg na , 10% van 110 is nog altijd 11, en als je op een ce te snel van een antwoord uitgaat, kun je het sws wel schudden.

Regels voor berichten