Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2013, 16:58
Nonny
Nonny is offline
Hay, wij hebben gala deze week en er staat dit:
All-inclusive houdt in dat je onbeperkt mag drinken, zolang het binnenlands gedestilleerd is.
We moeten hier best wel wat voor dokken, maar ehmm wat hoort hier allemaal bij..? De jeugd bij ons drinkt voornamelijk passoa, malibu, colabb&smirnoff, maar hoort dat er ook bij? Op internet kan ik het niet echt vinden, en sommige van school zeggen dat dat wel bij all-inclusive hoort, maar eigenlijk weet niemand het echt zeker omdat we niet precies weten wat allemaal binnenlands gedestilleerd is.
Alvast bedankt.

Laatst gewijzigd op 08-06-2013 om 19:03.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2013, 17:02
Verwijderd
Hoort wat waarbij?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2013, 17:12
Elin3
Elin3 is offline
Gala's "horen" duur te zijn, voor ons VWO eindgala hadden ze een zaal en een DJ gehuurd, de kaartjes kostten dan ook €25,- en daarvoor kreeg je dan nog drie muntjes om iets te drinken te halen. Extra muntjes kon je bijkopen voor €2,50 en voor sterke drank was je meer dan één muntje kwijt.
Bij het eindgala van HAVO vorig jaar vroegen ze €20,- voor een kaartje, maar ik weet niet hoe het daar met drinken zat.

Bij ons wordt het trouwens altijd georganiseerd door leerlingen en gehouden buiten school, dat kan erg schelen in de kosten.
Oud 08-06-2013, 18:53
MarcWeller
MarcWeller is offline
Wij hadden kaartjes van 10 euro, zaal werd gesponsord en de dj’s waren leraren (Bootsman2bootsman), dit was op vmbo-tl
Met citaat reageren
Oud 08-06-2013, 19:00
Nonny
Nonny is offline
sorry, was beetje vaag, maar ik bedoelde welke soorten drank horen allemaal bij binnenlands gedestilleerd?
Oud 08-06-2013, 19:01
Nonny
Nonny is offline
Oooh, ik zie nu dat er een stukje weggevallen is van mijn tekst haha, sorry, zal het even aanpassen.
Oud 08-06-2013, 21:15
Verwijderd
Wiki levert het antwoord: http://nl.wikipedia.org/wiki/Binnenlands_gedestilleerd
Eerste hit op binnenlands gedestilleerd googlen.

Citaat:
Binnenlands gedestilleerd is op de drankenkaart van een Nederlands café sterkedrank die in Nederland is gedestilleerd. Hieronder worden meestal korenwijn, vieux en bovenal jonge en oude jenever begrepen. Binnenlands gedestilleerd is meestal wat goedkoper dan "buitenlands gedestilleerd" (whiskey, wodka, enzovoorts).
Dingen dus die van Nederlandse bodem zijn. (Fruit)jenevers en kruidenbitters stel ik me daar vooral bij voor. Maar Ursus wodka zou dus ook kunnen want hoewel het van IJslandse oorsprong is, wordt het tegenwoordig in Nederland geproduceerd.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2013, 22:15
Nonny
Nonny is offline
Oke bedankt!
Oud 09-06-2013, 11:42
Verwijderd
Waarom is dat een regel trouwens?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2013, 12:06
huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Waarom is dat een regel trouwens?
ik denk meer dat de cateraar of het cafe waar het plaatsvindt dit als pakket aanbied. dan dat de school heeft gezegd drank mag als het maar uit nederland komt
Oud 09-06-2013, 12:33
Verwijderd
Vrijbrief om je eigengestookte toestand mee te nemen
Met citaat reageren
Oud 09-06-2013, 12:37
Verwijderd
Maarmaarmaar, drank uit Nederland is ondergeschikt aan alles wat je uit het buitenland kan krijgen behalve als je 80+.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2013, 19:30
Nonny
Nonny is offline
Ik weet het niet.. we moeten 30euro betalen, daarmee hebben we met 100 man denk ik wel zat de kleine discotheek in Groningen en de drive-in dj afbetaald en je kunt dan nonstop drinken, zo lang het maar binnenlands gedestilleerd is..
Oud 09-06-2013, 23:20
Verwijderd
30 euro? Wat, als in toegangsprijs?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2013, 08:07
Nonny
Nonny is offline
Jup.
Oud 10-06-2013, 08:54
Verwijderd
Ik denk eerlijk gezegd dat er weinig scholieren zijn die dat ervoor over hebben... Je mag dan wel onbeperkt drinken, maar niet iedereen heeft daar behoefte aan. Bij ons op school kosten kaartjes meestal 10 euro, en voor de 6e klas 5 euro. Ik geef op schoolfeesten meetal geen 25 euro aan drankjes uit (ben 6e klasser)....
Met citaat reageren
Oud 10-06-2013, 09:03
Nonny
Nonny is offline
Nou er komen zo'n 100 man uit 4 klassen dus ja.. toch wel. Het is het eindgala van de eindexamenklassen dus iedereen heeft dat er wel voor over, of schooien geld bij hun ouders. Mja ik weet nu dus in ieder geval dat ik ook wat geld bij mekaar moet zoeken, aangezien ik over die 30 euro nog het nodige moet betalen om nog wat lekkers te drinken, ik denk dat het met onze groep flink indrinken word.
Oud 10-06-2013, 10:14
Verwijderd
Als alles inclusief is ben je gek als je gaat indrinken. Grijp je kans om eens wat nieuws te proeven? Ja, het zijn de suffere dranken, maar je vindt vast wel íets lekker, al dan niet gemixt.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2013, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Jup.
lol
Met citaat reageren
Oud 10-06-2013, 11:45
Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Citaat:
lol
Ik vind 30 euro entree en gratis bier niet zo gek eigenlijk
Oud 10-06-2013, 12:58
Verwijderd
Nouja, aangezien je in een hoop tenten gratis terecht kan en daar biertjes gemiddeld 2.20 kosten haal je voor 30 euro toch wel zo'n 14 biertjes binnen.

Ik zou het niet doen, niet voor zoiets als een gala zonder echte drank. Maar als je het dan toch gaat doen zou ik het indrinken achterwege laten.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2013, 13:01
bloodyb
bloodyb is offline
Wordt dat gala door de school georganiseerd? Beetje vreemd dat ze 17-jarigen sterke drank schenken!
Oud 10-06-2013, 14:02
Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Citaat:
Nouja, aangezien je in een hoop tenten gratis terecht kan en daar biertjes gemiddeld 2.20 kosten haal je voor 30 euro toch wel zo'n 14 biertjes binnen.

Ik zou het niet doen, niet voor zoiets als een gala zonder echte drank. Maar als je het dan toch gaat doen zou ik het indrinken achterwege laten.
Ja goed, maar voor zo'n galafeestje betaal je toch altijd entree en het is wel altijd lachen om met lui van school een beetje dom te doen in een pak. Als je 5 euro entree betaalt normaal gesproken vind ik 25 euro voor gratis drinken de hele avond dik prima
Oud 13-06-2013, 08:11
Gieltjuh
Gieltjuh is offline
Meestal is dat bier, wijn en binnenlands gedestilleerd. Inderdaad, jenever, vieux (als je geluk hebt), dat soort drankjes, niets wat jullie drinken dus.. (ik zou ook zeggen, zelf een fles Malibu meenemen)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2013, 08:11
Gieltjuh
Gieltjuh is offline
Citaat:
Wordt dat gala door de school georganiseerd? Beetje vreemd dat ze 17-jarigen sterke drank schenken!
Goede school idd, jong geleerd is oud gedaan hahahaha
Met citaat reageren
Oud 13-06-2013, 10:15
Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Citaat:
Ik gok op mixjes
Oud 13-06-2013, 10:56
Nonny
Nonny is offline
Mh geen idee wat er hele avond allemaal geschonken werd maar ik heb het gehouden op bessen 7up eerst, paar x pure bessen erdoor, maar dat vond ik echt smerig en verder hele nacht b7up, en dat was prima te zuipen, als ranja .
Oud 13-06-2013, 10:57
Nonny
Nonny is offline
O en het werd door leerlingen georganiseerd maar er waren ook iets van 15 leraren die even kwamen koekeloeren waar een aantal ook al gauw lam van waren
Oud 01-07-2013, 20:58
nigelgein
nigelgein is offline
binnenlands gedistelleerd lijkt mij toch b.v. de kuyper ofzo
Reageren

Regels voor berichten