Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2013, 14:47
rkooiker
rkooiker is offline
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of hier mensen zijn die in Schotland of Engeland gestudeerd hebben of dat graag willen. Ik ben er zelf erg in geïnteresseerd en ik ben wel benieuwd naar eventuele ervaringen hier. Verhalen over kennissen die iets soortgelijks hebben gedaan of willen zijn natuurlijk ook welkom!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2013, 03:01
william92
william92 is offline
Mijn familie studeerd in Engeland en is heel tevreden. Schotland weet ik niet zo goed maar in Engeland spreek je tenminste Engels wat dus ook een wereldtaal is.

Veel succes met je keuze
Met citaat reageren
Oud 09-04-2013, 16:30
rkooiker
rkooiker is offline
Citaat:
Mijn familie studeerd in Engeland en is heel tevreden. Schotland weet ik niet zo goed maar in Engeland spreek je tenminste Engels wat dus ook een wereldtaal is.

Veel succes met je keuze
Leuk! Maar weet je ook waarom ze daar studeren en waarom ze er zo tevreden over zijn?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2013, 15:42
Breg
Breg is offline
Citaat:

Veel succes met je keuze
Want in Schotland spreken ze geen Engels?

Ik heb mijn hele bachelor in Schotland gedaan, en het is mij goed bevallen. Bij de meeste universiteiten volg je in je 1e en 2e jaar vakken bij verschillende studierichtingen. Zo kan je bv in je 1e jaar vakken volgen bij de opleidingen geschiedenis, politicologie en Frans (om maar een voorbeeld te geven). Meestal volg je in je 2e jaar dan nog vakken binnen 2 van die 3 opleidingen, en na je 2e jaar kan je kiezen of je met 1 of 2 opleidingen verder wilt gaan. Deze structuur is heel gewoon in Schotland (alhoewel iets minder bij science-opleidingen), maar daardoor duurt een bachelor in Schotland ook een jaar langer (4 jaar in totaal). Ik vond dit ideaal omdat ik wel ongeveer wist wat ik wilde doen, maar op deze manier toch een paar verschillende dingen kon uitproberen voordat ik een definitieve keuze hoefde te maken.

Verder zit er een enorm verschil tussen het collegegeld, Engeland is veel en veel duurder. Dit gaf voor mij de doorslag om voor Schotland te kiezen.

Ik heb mijn bacheloropleiding 2 jaar geleden afgerond en woon nog steeds in Schotland, en heb ook geen plannen om terug naar Nederland te verhuizen. Dus ik ben sowieso fan van het land .

Mocht je nog meer vragen hebben, dan kan je me het beste emailen: whereaminow@gmail.com
Oud 10-05-2013, 20:08
rkooiker
rkooiker is offline
Klinkt erg leuk allemaal! Ik ben erachter gekomen dat ik het liefste naar Schotland of Amerika wil. In beide landen duurt de bacheloropleiding namelijk 4 jaar en kun je in je eerste en tweede jaar vakken kiezen in allerlei verschillende richtingen, net zoals jij schrijft over Schotland. Dat spreekt me erg aan, want ik heb een erg brede interesse en ik zou echt nog niet voor één richting kunnen kiezen. Wat dat betreft ben ik erachter gekomen dat studeren in Engeland niets voor mij is.

Mijn verdere vragen mail ik je.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten