Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2013, 14:34
Dingetje-dop
Dingetje-dop is offline
Hey,
Ik hoorde afgelopen maandag ongesteld te worden en ben het nog steeds niet, wel heb een beetje last van buikpijn. Ik ben niet aan de pil, ik heb 4 weken geleden voor het eerst seks gehad (met condoom en hij was niet klaargekomen) 3 dagen na mijn laaste menstruatie en ben bang dat ik zwanger ben eigenlijk, maar dat kan toch niet?! D: Ik wil weten of anderen dit ook ooit mee gemaakt hebben of weten wat ik moet doen... Mijn eerste menstruatie was begin dit jaar en eerst was ik het al na 17 dagen, afgelopen keer na 30 dagen. (weet niet of dat het nodige info is..)

xM
Met citaat reageren
Oud 05-05-2013, 15:28
TheHunter
TheHunter is offline
4 weken is 4x7=28 dagen, kan dus nog gebeuren lijkt me?
Als een jongen niet klaarkomt wil dit niet zeggen dat je niet zwanger kunt worden. Dit kan ook al door het voorvocht komen, omdat daar ook spermacellen in zitten.

--- Stukje info, bron: leerwiki.nl ---
Op de dagen rond de eisprong (ongeveer twee weken vóór de menstruatie), is de kans op een zwangerschap het grootst. De cijfers die in de tabel gaan over de cyclus en geven per dag de kans op een zwangerschap weer.

Code:
Dag             Kans in %
1 t/m6          0,1
7               0,7
8               2,5
9               5,5
10              10,4
11              14,6
12              16,9
13              17,3
14              14,1
15              9,1
16              4,9
17              1,9
18 t/m28        0,6
Met citaat reageren
Oud 05-05-2013, 15:33
Vowel
Vowel is offline
Nou, ten eerste is het niet vreemd dat je menstruatie nog onregelmatig is, omdat je pas net voor het eerst ongesteld bent geworden. Soms komt het iets eerder, soms iets later.

Ten tweede heb je een condoom gebruikt en als je die goed hebt gebruikt, hij niet lek was of er is afgegleden tijdens de seks, is het prima.

En ten derde is het inderdaad wel mogelijk zwanger te worden van voorvocht, maar als het goed is is dat door het condoom opgevangen.

Als je echt zekerheid wilt kun je een testje kopen om te zien of je zwanger bent, maar de combinatie van jouw onregelmatige ongesteldheid en het feit dat je wel een condoom hebt gebruikt lijkt mij genoeg reden aan te nemen dat je niet zwanger bent.

Overigens denk ik dat het voor jou misschien goed is eens te gaan nadenken over anticonceptie. Je bent blijkbaar seksueel actief en dan is het geen slecht idee om bijvoorbeeld aan de pil te gaan. Dat scheelt je ook weer zorgen in de toekomst.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2013, 16:42
Dingetje-dop
Dingetje-dop is offline
Het condoom was half afgezakt.. (hopelijk is dit niet zo heel erg maar dit geeft mij wel stress)

Een testje neem ik toch maar voor de zekerheid...

Mijn moeder wil niet dat ik aan de pil ga omdat ze bang is dat ik juist seks ga hebben (ik heb het haar nog niet verteld
Met citaat reageren
Oud 05-05-2013, 16:58
Verwijderd
je hoeft je geen zorgen te maken waarscheinlijk heb je spotting bij mijn moeder was het een keer en daarna pas na 6 maanden en bij mij gelijk bij iedereen anders
Met citaat reageren
Oud 05-05-2013, 20:05
Pluis
Pluis is offline
dit soort vragen horen op lichaam en gezondheid dus ik verplaats het topic.
Het eerste jaar is je menstruatie vaak enorm onregelmatig dus een paar dagen later ongesteld worden is niet gek. Je hebt safe seks gehad dus zwanger zul je echt niet zijn.
Oud 05-05-2013, 21:46
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
hadje niet diarree? ikzelf vind dat gevoel er aardig op lijken ;o
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 04:25
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Het condoom was half afgezakt.. (hopelijk is dit niet zo heel erg maar dit geeft mij wel stress)

Een testje neem ik toch maar voor de zekerheid...

Mijn moeder wil niet dat ik aan de pil ga omdat ze bang is dat ik juist seks ga hebben (ik heb het haar nog niet verteld
Je moeder heeft hier niets over te zeggen. Je kunt gewoon naar de dokter gaan en die kan je het recept geven.

En het lijkt me sowieso dom van je moeder als ze het tegengaat. Als je seks wilt hebben doe je het toch wel (en kijk hoeveel zorgen je nu hebt!). Wil ze dan liever dat je het veilig doet of niet?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2013, 10:12
Jochem135
Jochem135 is offline
Citaat:
Je moeder heeft hier niets over te zeggen. Je kunt gewoon naar de dokter gaan en die kan je het recept geven.

En het lijkt me sowieso dom van je moeder als ze het tegengaat. Als je seks wilt hebben doe je het toch wel (en kijk hoeveel zorgen je nu hebt!). Wil ze dan liever dat je het veilig doet of niet?
Sluit ik me helemaal bij aan
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten