Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2013, 23:37
laalala
laalala is offline
Hoi,
Ik heb pas m'n baan opgegeven als cassiere. Nu wil ik graag bij een vriendin komen werken als vakkenvuller. Het lijkt me daar echt super geweldig en zal hele leuke collega's hebben. Alleen dit zit in Utrecht. Dat is zo'n 1,5 uur heen met de fiets vanaf huis. En 50 minuten vanaf school. Is dat het waard voor die 6-12 uurtjes per week, en daarnaast ook naar school gaan om 3 uur heen en weer te fietsen. Of stel ik me gewoon hartstikke aan en moet ik ervoor gaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2013, 23:41
Verwijderd
anderhalf uurtje valt opzich nog wel mee, maar je moet er wel rekening mee houden dat het weer nu beter is, en dat volgend jaar de winter eraan komt.

probeer het in de zomer gewoon lekker uit, en mocht je het dan al te ver vinden stoppen voor de winter begint
Met citaat reageren
Oud 03-04-2013, 03:34
Verwijderd
Ik vind het best ver hoor. Maar als jij het zo omschrijft klinkt het wel leuk. Zomer komt eraan, dus het wordt (hopelijk binnenkort) lekkerder weer om in te fietsen ook. Dus ik zou het gewoon idd uitproberen.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2013, 10:37
Verwijderd
Ik denk dat anderhalf uur fietsen om een paar uur te komen vakken vullen en weer anderhalf uur terug misschien wel gewoon iets te ver is. Is het nou de baan van je leven, geen probleem. Maar dit kun je bij elke supermarkt doen, en ik vermoed dat er ook wel een supermarkt dichterbij is . Logisch dat je samen met een vriendin aan het werk wil, maar als je bij een andere supermarkt aan de slag gaat dan zijn daar vast ook hele leuke collega's.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2013, 11:17
laalala
laalala is offline
IK GA HET GEWOON DOEN!
Het lijkt me een te leuke kans om voorbij te laten schieten. Mocht ik het tóch niet leuk vinden (kan het me bijna niet voorstellen) dan stop ik lekker in voordat de winter begint.
Hoppa, sollicitatieformulier inleveren!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2013, 11:19
Adore
Adore is offline
Het is te doen als je verder niet zoveel te doen zou hebben, maar als je nog naar school gaat, gaat dat niet op.
Op de fiets kun je niet zoveel doen en al moet je maar 5 uurtjes werken, je bent er 8 uur voor kwijt.

Ik heb per dag 3,5 uur reistijd (niet op de fiets ) en dat maakt de werkdag erg lang. Ik ben vaak de klok rond van huis weg. Die reistijd is vrij nutteloos, je kunt 'm niet echt opvullen met zaken die op dat moment je prioriteit hebben.
En werk kun je niet afzeggen omdat de bijkomende reistijd je een keer niet uitkomt (geen verwijt).

Je kunt het proberen in de proeftijd, binnen die periode kun je nog testen of het je bevalt. Maar ik zelf zou een andere baan zoeken.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2013, 11:23
Verwijderd
^^ Dat is wel waar. Als t nou 1,5 uur reizen met de trein was steeds kon je tenminste nog je laptop meenemen en daarop werken, of op je telefoon. Op je fiets gaat dat laatste al moeilijk.

Maar je klinkt echt enthousiast dus dan moet je het gewoon doen. Zorg er wel voor dat je dat enthousiasme houdt!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2013, 11:26
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Drie uur reizen lijkt me te doen, maar drie uur fietsen... Ik zou al moe zijn eer ik op mijn werk zou zijn! Het komt overigens ook voor dat je wordt afgewezen omdat je te ver weg woont, maar dat moet je dan maar afwachten. Zou je ook nog met de bus of trein kunnen?
Oud 03-04-2013, 11:38
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Drie uur reizen lijkt me te doen, maar drie uur fietsen... Ik zou al moe zijn eer ik op mijn werk zou zijn! Het komt overigens ook voor dat je wordt afgewezen omdat je te ver weg woont, maar dat moet je dan maar afwachten. Zou je ook nog met de bus of trein kunnen?
Dit idd. Er gaat vast wel een bus toch? Dat kost misschien een beetje geld. Maar je komt niet helemaal kapot aan op je werk.
Oud 03-04-2013, 12:30
laalala
laalala is offline
Nou, ik wil op vrijdag, zaterdag, zondag en dinsdag werken. Dat valt toch wel mee? Weekend heb ik alle tijd, vrijdag na school ook, en dinsdag is gewoon dat ik een keer doordeweeks kan werken. Hm, ben je echt helemaal kapot na 1,5 uur fietsen (of 50 min vanaf school)?

Zelf zit ik ook met de lange reistijd: ik wil niet dat school eronder lijdt. Maar eerlijk gezegd: ik doe al zo weinig voor school, minder dan ik zelf denk. Ik zit nu in 5V dus is het wel belangrijk dat ik de laatste jaartjes even doorzet, maar vaak heb ik gewoon tijd over en dan had ik net zo goed lekker kunnen werken.

De reden om daar toch te gaan willen werken daar, blijft toch dat het daar hartstikke leuk is.

Ik weet niet of dit er nog toedoet maar op Google Maps staat dat het 15 km is van m'n huis en dat ik daar slechts 48 minuten overdoe. Maar is dat niet heel snel?

Tram/bus vind ik geen optie. Teveel gedoe met wachttijden, geld etc.

Laatst gewijzigd op 03-04-2013 om 12:43.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2013, 12:44
Adore
Adore is offline
Beredeneer het anders. Voor werk in de buurt kun je de uren die je anders op de fiets zit, ook werken. Da's pas lekker werken!

Er is niks mis met instelling hoor, dat je wil werken is alleen maar goed.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2013, 12:50
laalala
laalala is offline
Voor geld doe ik het het niet. Ik wil werken omdat het me leuk lijkt lekker bezig te zijn, nieuwe mensen ontmoeten enzovoort. En ik vind fietsen niet erg hoor. Ik fiets wel vaker gewoon naar Utrecht. Muziekje erbij, heerlijk.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2013, 12:53
Verwijderd
Ja, heerlijk. Als de zon schijnt. Als het niet hard waait. Bedenk nu ook dat als je een keertje vroeg moet beginnen je eerst nog anderhalf uur moet fietsen. Meer als je wind tegen hebt. En dat je ook wel door de regen zal moeten anderhalf uur lang. Tuurlijk heb je er wel regenkleding voor, maar je zal het een keer vergeten en weer terug moeten .

Of dat je een kutdag hebt gehad met alleen maar vervelende mensen en je helemaal kapot bent en dan mag je nog steeds die anderhalf uur fietsen. Ik had die dagen ook en dan vond ik dat fietsen nog zo kút en ik hoefde maar 3 kwartier.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2013, 13:00
laalala
laalala is offline
Aan regenkleding doe ik niet aan haha! Iemand zou je maar zien joh in die knalgele poncho
Hm, ja, ik ben bang dat ik zo meteen dat fietsen echt zat word. 3 uur is niet niks....zeker niet als dat ik dat 3x per week moet doen. Maar das is gelukkig alleen in weekend, doordeweeks (vrij en din) hoop ik dan gewoon gelijk na school te kunnen.

Laatst gewijzigd op 03-04-2013 om 13:08.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2013, 14:08
karinara
karinara is offline
Hallo
in deze tijden elke werk vinden is kostbaar
Oud 03-04-2013, 20:06
Pluis
Pluis is offline
Pff ik zou het niet doen, je bent dan al je weekenden kwijt aan werken (want je houdt niks van je dag over) en doordeweeks moet je dan 's avonds na je werk nog dat hele eind terugfietsen? Kweet niet of je ouders daar gelukkig van zouden worden als je in je remi dat hele stuk nog terugfietst in het donker.
Oud 04-04-2013, 00:09
laalala
laalala is offline
Ik heb er over nagedacht vandaag. Het is maar beter als ik werk zoek in de buurt. Zal vast wel wat leuks tussen zitten!
Oud 04-04-2013, 17:49
Tink*
Tink* is offline
Ik vind het ook wat ver voor een bijbaantje. Kijk als er nou helemaal niks anders dichter in de buurt is, dan moet het wel. Maar wellicht vind je in de buurt ook iets leuks met leuke collega's. Misschien is het juist wel leuker om ergens te werken waar je vriendinnen niet al werken. Zo kan je ook weer makkelijker nieuwe mensen leren kennen en vrienden maken. Als je ergens gaat werken waar je al iemand kent dan heb je al snel dat je daar heel erg aan gaat hangen.
Oud 06-04-2013, 16:04
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dit idd. Er gaat vast wel een bus toch? Dat kost misschien een beetje geld. Maar je komt niet helemaal kapot aan op je werk.
Vergis je niet, de bus kan best duur zijn. Ik moest van de week voor een ritje van 25 km 4,50 betalen. Je kunt dan een kortingskaart halen, maar die zijn soms niet geldig in de spits. Op een gegeven moment werk je dan om de bus naar je werk te kunnen betalen.
Oud 09-04-2013, 08:03
feniks
feniks is offline
Je krijgt toch neem ik aan gewoon reiskosten vergoeding?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2013, 09:22
Verwijderd
Bij een supermarkt bijbaantje ? Denk het niet.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2013, 09:40
Adore
Adore is offline
Citaat:
Je krijgt toch neem ik aan gewoon reiskosten vergoeding?
Reiskostenvergoeding is een gunst, geen verplichting. Dus nee, niet per sé.
En al zou het zo zijn, dan hoeft die reiskostenvergoeding ook niet 100% je gemaakte reiskosten te dekken.

Zeker supermarkten, die al zo goedkoop mogelijk willen werken (denk aan de stakingen bij de distributiecentra van AH), kiezen dan liever iemand die in de buurt woont.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2013, 15:25
Heer Wil
Heer Wil is offline
Je moet fietsen gewoon bij de werktijd tellen en dan je loon daardoor delen, vind je jouw loon dan nog hoog genoeg? Ik zou echt niet zo lang gaan fietsen voor het werk want in de buurt kan ik hetzelfde verdienen zonder veel uur te fietsen. En sws niet bij vriendinnen gaan werken, maar dat moet je zelf maar weten...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2013, 15:26
Heer Wil
Heer Wil is offline
Oja ik krijg reiskostenvergoeding bij de supermarkt, aan de hand van je postcode bepalen ze dan of je een halve of een hele cent erbij krijgt... Meer een formeel loonstrookjesdingetje
Met citaat reageren
Oud 20-05-2013, 20:52
laalala
laalala is offline
Even een update: ik heb het toch gedaan en werk er nu bijna een maand. Ik verdien zeker niet veel, maar dat vind ik niet erg. Het fietsen kost me 50 minuten, dus minder dan ik dacht. Ik heb er geen spijt van, integendeel, had ik het maar eerder gedaan. Ik heb leuke collega's en vind het daar heel leuk. Heb me plekkie wel gevonden !
Oud 20-05-2013, 20:55
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Even een update: ik heb het toch gedaan en werk er nu bijna een maand. Ik verdien zeker niet veel, maar dat vind ik niet erg. Het fietsen kost me 50 minuten, dus minder dan ik dacht. Ik heb er geen spijt van, integendeel, had ik het maar eerder gedaan. Ik heb leuke collega's en vind het daar heel leuk. Heb me plekkie wel gevonden !
Goed dat je zelf deze beslissing hebt genomen en super dat het zo goed uitpakt! Gefeliciteerd met je baantje
Reageren

Regels voor berichten