Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2013, 11:49
hanky123
hanky123 is offline
Ik heb zoals jullie misschien in een andere topic weten een vakantiebaantje gefixt bij de C1000, echter is die baas erg fucked up en ik kom ik niet uit met mijn trainingstijden. Ze roosteren mij steeds tot 6uur in waardoor ik te laat kom bij kickboksen en dan op zaterdagen soms ook en dan heb ik vaak wedstrijden of moet ik aanwezig zijn bij wedstrijden van het team.

Daarnaast is die "baas'' echt bijdehand en de werksfeer. Alles is gewoon dom en ik wil niet dat het verder escaleert.

Nu werk ik vanaf 10 juni en heb ik een maand proeftijd. In dat boekje stond dat in die maand ik of mijn baas per direct kunnen stoppen. Dat zou dus wel chill zijn in mijn geval. Zou dat betekenen dat ik dus bijvoorbeeld vanaf nu niet meer zou kunnen komen, maar dan word zijn mijn salaris niet uitbetaald :/ want ik wil voor die kuturen nog wel betaald krijgen.

Wat raden jullie mij aan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2013, 11:54
Verwijderd
Alles wat je gewerkt hebt, krijg je neem ik gewoon uitbetaald. Als je per direct stopt, dan krijg je uiteraard de uren die je nog zou gaan werken maar toch niet gaat werken omdat je nu stopt, niet uitbetaald. Ik snap het probleem niet zo geloof ik...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2013, 12:03
hanky123
hanky123 is offline
Dat ze mij genaaid heb en de proefperiode eerder hebben ingezet waardoor ze mij nog meer kunnen naaien, want het ging allemaal al best liguber bij dat contract enzo. Ik vertrouwde het niet echt.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2013, 12:06
Verwijderd
Ik snap er echt geen bal van. Zal wel aan mij liggen.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2013, 12:12
hanky123
hanky123 is offline
Ik vraag mij af of ik nu kan stoppen met werken, en dat ik die uren wel word uitbetaald, en zonder verdere gevolgen.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2013, 12:14
Verwijderd
Welke uren? De uren die je al gewerkt hebt, of de uren die je nog zou gaan werken?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2013, 12:14
Verwijderd
Als je je het echt afvraagt, heb ik je contract nodig. Heb je een scanner? Dan zou je het kunnen inscannen en aan me pm'en
Met citaat reageren
Oud 01-07-2013, 12:21
hanky123
hanky123 is offline
De uren die ik al gewerkt heb. Ik weet niet waar mijn contract is, ik ben het kwijt, of die baas heeft hem nog. Maar er stond niks in over ontslag nemen. Alleen de regels van die winkel en proeftijd. Volgensmij heb ik een 0uren contract want het is alleen voor de zomervakantie en ze roosteren mij steeds verschillend in wanneer ze willen.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2013, 13:39
highplaces
highplaces is offline
Heb je al veel uren gemaakt dan? Over hoeveel dagen/weken loopt je proeftijd af?
Oud 01-07-2013, 20:16
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Als je stopt tijdens, of aan het einde van je proefperiode, dan krijg je de uren die je gewerkt hebt gewoon uit betaald. De uren die je niet werkt, maar wel op de planning staat, krijg je niet.

Dus stel dat je in de eerste 3 weken in totaal 30 uur gewerkt hebt, dan krijg je 30 uur uitbetaald.
Stond je in de 4e en laatste week nog voor 10 uur ingeroosterd, maar kom je daar niet meer, dan krijg je die ook niet uitbetaald.

Er zullen vast wel veel formele regels aan zitten, maar in de praktijk is dit bovenstaande het meest logische.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2013, 08:54
hanky123
hanky123 is offline
Ik vraag van de week of mijn proeftijd nog loopt, zoja neem ik ontslag. Zo nee blijf ik de zomervakantie. Lijkt mij de beste oplossing. Liever zou ik ergens anders werken, maarja heb het contract getekend.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2013, 09:39
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Je kan ook ontslag nemen als je proeftijd voorbij is, meestal moet je dan nog je huidige ingeplande uren maken. Tenminste, formeel. Sommige werkgevers doen ook hun best om je dan nog uit te roosteren.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2013, 07:59
pielemaus
pielemaus is offline
In de proeftijd kan de werkgever of jijzelf gewoon besluiten om ermee te stoppen op ieder tijdstip.
De gewerkte uren worden dan gewoon uitbetaald. En je hebt denk ik ook nog recht op 8%vakantiegeld over het bedrag wat je verdiend hebt.
Na de proeftijd kun je ook opzeggen, alleen heb je dan vaak te maken met een opzegtermijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten