Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Laat ze liever iemand vinden waar ze wèl altijd bij kan zijn. Uiteraard is dat makkelijker gezegd dan overgebracht maar het kan volgens mij nooit kwaad het even te vermelden voordat een geestelijk leider haar over het randje duwt of met gelovige dogma's haar een schuldgevoel probeert aan te praten. Verder inderdaad psycholoog (maar niet te lang) en tijd.. (heelt [bijna] alle wonden) Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb hetzelfde meegemaakt, maar gelukkig heb ik haar op andere gedachten weten te brengen door s'nachts de politie te bellen want ik zat met haar te whatsappen en toen zei ze het dus ik ben eerst naar m'n ouders gegaan en toen hebben we de politie gebeld en die heeft met haar gepraat. Het is het belangrijkste om tegen haar te zeggen dat het geen zin heeft en dat er te veel mensen zijn die van haar houden en dat ze er meer mensen verdriet mee doet dan ze denkt EN dat ze zo haar moeder niet terugkrijgt... Sterkte!
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Gezien jou leeftijd, en dus waarschijnlijk haar leeftijd, is het vooral een seek naar aandacht. Tenminste, dat is in 99,999% van de gevallen zo rondom de leeftijd van 14. Kans dat je je echt zorgen moet maken is extreem klein. Denk dat zeker een kwart van de dames in mijn FB er destijds een keer mee gedreigt heeft maar ze leven allemaal nog (en joah, ik heb meer dan 4 dames op fb).
|
![]() |
|
Hee, sterkte! Ik weet hoe ontzettend zwaar zoiets is om te horen. Mijn broertje is toen hij 8 was ook een tijdje ontzettend depressief geweest, en toen heb ik super veel met hem gepraat, en toen vertelde hij me dat zijn grootste wens was, dat je kon kiezen wie er dood zou gaan, zodat hij zichzelf kon kiezen.
Om zoiets te horen, is echt verwoestend, zeker als het van je lieve kleine 8-jarige broertje is. Wat ik toen gedaan heb om hem proberen te helpen, is vooral veel met hem doen. Hem laten zien dat het leven echt prachtig is, zolang je je maar met de goede dingen bezig houdt. Ik nam hem mee naar de stad, ik ging samen met hem op de trampoline, speelde spelletjes met hem, nam hem mee om lekker te gaan hardlopen, en praatte vooral veel met hem. En natuurlijk elke ruzie die er tussen ons twee of hem en mn zusje aan zat te komen, tegen te gaan. Het was zwaar, maar ik ben zo godallemachtig blij dat hij nu gewoon een blije jongen van 11 is! Key is dus, om gewoon te laten zien hoe mooi het leven wel niet kan zijn. Gewoon lekker bezig houden, leuke dingen doen, samen lachen. Ik weet niet of jij gelovig bent, of zij dat is, maar ik heb ook ontzettend veel steun gevonden puur door naar de kerk te gaan. Dus misschien als dat van toepassing is kan je dat ook samen doen. Super veel succes!!!
||
Citaat:
OT: Idd, praat met haar maar ga er niet over dooordrammen enz, laat haar juist de mooie kanten zien en misschien kan ze met de vertrouwenspersoon op school praten? Daar hoeft niemand wat van af te weten, en als die het verstandig lijkt dat zze naar een psych of maatschappelijk werker gaat, kan dat dan ook nog wel.. Sterkte, voor jullie allebei!
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Zelfmoord Negrotiator | 162 | 04-01-2004 14:59 | |
Psychologie |
Opmerkingen/grapjes over zelfmoord raken me... ~~dolce~~ | 42 | 27-06-2003 21:17 | |
Psychologie |
mun vriendin pleegde zelfmoord, nu haaaaat ik mensen die zelfmoord plege.. Verwijderd | 8 | 17-10-2002 19:06 | |
Psychologie |
Zelfmoord als je op je best bent.. Verwijderd | 16 | 23-08-2002 17:13 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Is zelfmoord zwak??? TMLWKY | 49 | 12-08-2002 14:33 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
zelfmoord is in vandaag Buzzzfuzzz.vs | 7 | 26-07-2002 14:00 |