Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2013, 17:08
huntingyade
huntingyade is offline
dit is iets wat ik me eigenlijk al heel lang afvraag. en je komt er toch best veel verschillende dingen over tegen. wat is nou beter voor de accu van je laptop?

hem helemaal opladen en als hij vol is de stroom eruit en hem weer opladen als hij bijna leeg is. of gewoon de lader er in laten zitten ook al is hij helemaal vol en hem alleen af en toe gebruiken op de accu zelf.

zelf heb ik hem eigenlijk altijd aan de oplader hangen omdat ik lui ben en hij naar mijn mening altijd beter presteerde. en ik heb nog nooit problemen gehad met mijn accu dat hij minder lang mee gaat erdoor. terwijl ik genoeg mensen ken die hem dus wel vaak leeg laten lopen en weer opladen die lopen te klagen dat hun accu niet goed meer is.
Oud 21-05-2013, 22:26
M@rco
M@rco is offline
Wat jij doet is beter. Een accu heeft een levensduur van een X aantal 'cyclussen', dat wil zeggen: ontladen en weer opladen. Als je 'm dus steeds leeg (of bijna leeg) laat gaan voordat je 'm weer oplaadt slijt je batterij. Als je 'm altijd aan de lader laat zitten ontlaadt hij niet, en slijt hij dus ook nauwelijks.
Oud 21-05-2013, 23:08
Verwijderd
a

Laatst gewijzigd op 09-03-2016 om 01:38.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2013, 12:47
OVAP
OVAP is offline
Alle accu's van alle apparaten hebben een bepaalde levensduur maakt niet uit wat het is een accu van een fiets, laptop of mobiel. ZE beginnen bovenaan met een hele levensduur en na een tijdje neemt dat af tot dat de accu kapot is
Met citaat reageren
Oud 22-05-2013, 17:15
haantje
haantje is offline
Nog beter is opladen via de usb-poort van je computer. Dit duurt wel langer, maar beter voor de levensduur van je accu.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2013, 09:43
WolterB
WolterB is offline
Knappe laptop die op wil laden via de USB-poort van een computer. Ik mag voor je hopen dat je het topic slecht gelezen hebt en je dacht dat het over telefoons ging.
Oud 25-05-2013, 10:32
TheHunter
TheHunter is offline
En als het al over een telefoon ging, is het gewoon larie dat het beter voor je accu is om je telefoon via de USB aansluiting van je computer op te laden. Een 230V->USB is net zo goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten