Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik had wat vragen over mijn visum naar China afgelopen zomer en ik heb gewoon met de ambassade afdelingen visa gebeld. Ik denk dat dat voor jou misschien wat sneller werkt dan hier vragen.
Volgens mij is het - als je geen werk in Amerika hebt en ook niet een paar ton om als investeerder het land binnen te komen - erg lastig. Je bent beperkt tot een studievisum en de loterij. Maar de ambassade kan je vast verder helpen. |
![]() |
|
een andere optie dan proberen te werken in de VS is school! Je kan er een jaartje studeren. Ik had een klasgenoot die na zijn eindexamen een jaartje in Canada op een soort uitwisseling is geweest via de Rotary. Zoiets kun je ook nog proberen.
|
Je bent 16, dus zou je nog een jaar naar een highschool kunnen lijkt me. Het lijkt me dat je sowieso meer kans hebt als je nu in combinatie gaat met studie dingen. Wie weet komt daar dan ook wel weer wat anders uit voort.
|
Het is niet makkelijk om met een werkvisum de VS in te komen. Er is een quotum van het aantal mensen dat ze maximaal per jaar toelaten met een werkvergunning, en als je geen rijke/invloedrijke mensen kent of bij een groot bedrijf werkt die dat soort mensen kent, is de kans heel klein dat je een werkvisum krijgt. Bovendien moet je baas (in de VS dus) voor je "vouchen". Mijn schoonouders zijn daar binnen gekomen omdat mijn schoonvader bij een redelijk groot bedrijf in silicon valley was aangenomen. Ze hebben er volgens mij een goede advocaat en een smak geld tegenaan gegooid om mijn schoonvader binnen te halen.
Ik denk dat je als 16-jarige zonder opleiding niet heel ver gaat komen als je via werk de VS in probeert te komen. Je kan het dan inderdaad beter als student doen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Een treinbrief ( beetje lang weer ) Verwijderd | 14 | 15-09-2004 14:45 | |
Verhalen & Gedichten |
Wilt u dit even keuren lestat080 | 14 | 29-03-2004 21:30 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!! IGRA | 1 | 15-01-2004 16:53 | |
Verhalen & Gedichten |
Het geheime leven van meneer JP (van vorig jaar) Fgank | 1 | 06-12-2003 23:56 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 | |
ARTistiek |
Vorproefje: binnenkort in de winkels: Jantje zonder Reclame! Verwijderd | 3 | 05-09-2001 08:05 |