Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2013, 12:22
Sgt.AlexMercer
Sgt.AlexMercer is offline
Hallo! Al een tijdje heb ik het idee in me hoofd hoe het zou zijn als je bijvoorbeeld een jaar zou kunt wonen in de u.s, voordat het zover komt of dat ik uberhaupt kies, wou ik graag weten hoe dit eigenlijk gaat? Ik ben namelijk 16 en natuurlijk kies je zoiets niet alleen,

Via een vriendin had ik gehoord dat je een visa(of visum) kon krijgen voor 1 jaar, en dan verblijfsvergunning (citizenship) zou kunnen krijgen via je werk, maar moet je dan dat werk hebben in de u.s?

Hoe gaat dit in zijn gang?

Sorry als dit nogal dom klinkt, of dat het in het verkeerde sub forum is geplaatst, Hartstikke bedankt alvast voor de reacties
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2013, 12:36
Verwijderd
Nee hoor, het gaat er om dat je werk hebt, waar maakt niets uit. Als jij 8 uur in de week vakkenvuller bij de Albert Heijn in Appelscha bent, krijg je al een visum en later citizenship! Er is ook geen enkele logische reden, zoals de reisafstand tussen je werk in Appelscha en het wonen in de USA, die praktische tegenwerkingen biedt.

Sorry als dit nogal kleinerend klinkt, maar natuurlijk moet je in de USA werken als je een verblijfsvergunning/citizenship voor de USA wilt aanvragen via je werk. Ik vind het redelijk absurd dat je denkt dat het met werk in een ander land ook wel zou lukken

Als je het wilt doen zonder dat je werk in de USA hebt, zijn er een aantal mogelijkheden. Als je twee jaar werkervaring hebt en een diploma, kun je meedoen aan de greencard-loterij. Dat is een loterij waarmee je een permanente verblijfsvergunning kunt winnen. Ik meen dat de kans dat je wint kleiner dan 1% is en het is geloof ik eens per jaar. Aangezien je waarschijnlijk nog geen werkervaring hebt, lijkt me dit niet echt een optie. Verder zijn er mogelijkheden als een investeerdersvisum (maar dan moet je nogal wat dollars inbrengen in een bedrijf) of een studievisum.

Ten slotte kun je maximaal 90 dagen op een waiver als toerist in de USA doorbrengen. Je kunt gaan "flagpolen", dus om de 89 dagen even een dagje naar Canada of Mexico, dan beginnen die 90 dagen weer opnieuw te lopen.

Heb je uberhaupt wel zelf gezocht op google of zo?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2013, 14:48
Sgt.AlexMercer
Sgt.AlexMercer is offline
Citaat:
Nee hoor, het gaat er om dat je werk hebt, waar maakt niets uit. Als jij 8 uur in de week vakkenvuller bij de Albert Heijn in Appelscha bent, krijg je al een visum en later citizenship! Er is ook geen enkele logische reden, zoals de reisafstand tussen je werk in Appelscha en het wonen in de USA, die praktische tegenwerkingen biedt.

Sorry als dit nogal kleinerend klinkt, maar natuurlijk moet je in de USA werken als je een verblijfsvergunning/citizenship voor de USA wilt aanvragen via je werk. Ik vind het redelijk absurd dat je denkt dat het met werk in een ander land ook wel zou lukken

Als je het wilt doen zonder dat je werk in de USA hebt, zijn er een aantal mogelijkheden. Als je twee jaar werkervaring hebt en een diploma, kun je meedoen aan de greencard-loterij. Dat is een loterij waarmee je een permanente verblijfsvergunning kunt winnen. Ik meen dat de kans dat je wint kleiner dan 1% is en het is geloof ik eens per jaar. Aangezien je waarschijnlijk nog geen werkervaring hebt, lijkt me dit niet echt een optie. Verder zijn er mogelijkheden als een investeerdersvisum (maar dan moet je nogal wat dollars inbrengen in een bedrijf) of een studievisum.

Ten slotte kun je maximaal 90 dagen op een waiver als toerist in de USA doorbrengen. Je kunt gaan "flagpolen", dus om de 89 dagen even een dagje naar Canada of Mexico, dan beginnen die 90 dagen weer opnieuw te lopen.

Heb je uberhaupt wel zelf gezocht op google of zo?
oke, maar hoe vraag ii dan een visum aan om naar de us voor een jaar te gaan? Waar kan ik dat doen, ik ken de loterrij, lol, maar dat hou ik liever niet, ik werk nu in een bouwwinkel 8 uur in de week, sorry als ik nogal dom klink, en ik heb het wel gezocht op google, maar ii kom om van al die informartie en weet het niet precies
Met citaat reageren
Oud 29-05-2013, 15:10
Verwijderd
Ik had wat vragen over mijn visum naar China afgelopen zomer en ik heb gewoon met de ambassade afdelingen visa gebeld. Ik denk dat dat voor jou misschien wat sneller werkt dan hier vragen.

Volgens mij is het - als je geen werk in Amerika hebt en ook niet een paar ton om als investeerder het land binnen te komen - erg lastig. Je bent beperkt tot een studievisum en de loterij. Maar de ambassade kan je vast verder helpen.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2013, 15:28
Pluis
Pluis is offline
een andere optie dan proberen te werken in de VS is school! Je kan er een jaartje studeren. Ik had een klasgenoot die na zijn eindexamen een jaartje in Canada op een soort uitwisseling is geweest via de Rotary. Zoiets kun je ook nog proberen.
Oud 30-05-2013, 07:56
Ieke
Ieke is offline
Je bent 16, dus zou je nog een jaar naar een highschool kunnen lijkt me. Het lijkt me dat je sowieso meer kans hebt als je nu in combinatie gaat met studie dingen. Wie weet komt daar dan ook wel weer wat anders uit voort.
Oud 31-05-2013, 17:52
igfy
igfy is offline
Het is niet makkelijk om met een werkvisum de VS in te komen. Er is een quotum van het aantal mensen dat ze maximaal per jaar toelaten met een werkvergunning, en als je geen rijke/invloedrijke mensen kent of bij een groot bedrijf werkt die dat soort mensen kent, is de kans heel klein dat je een werkvisum krijgt. Bovendien moet je baas (in de VS dus) voor je "vouchen". Mijn schoonouders zijn daar binnen gekomen omdat mijn schoonvader bij een redelijk groot bedrijf in silicon valley was aangenomen. Ze hebben er volgens mij een goede advocaat en een smak geld tegenaan gegooid om mijn schoonvader binnen te halen.

Ik denk dat je als 16-jarige zonder opleiding niet heel ver gaat komen als je via werk de VS in probeert te komen. Je kan het dan inderdaad beter als student doen.
Reageren

Regels voor berichten