Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2013, 10:31
arPos
arPos is offline
Hey ik heb een vraagje aan de mensen hier die erg georganiseerd zijn.

Ik ben nu met een vrouwtje die ik al heel erg lang ken, door omstandigheden (overlijden binnen beiden families) zijn onze levens uit elkaar geraakt maar door het lot, pure wil of gewoon stom geluk heb ik mn rug geregd en haar veroverd (wat ik al jaren eerder had moeten doen maar ik ben een sukkel ), wetende dat ze nog getrouwd is met 2 kinders.

nu wil het dat dit vrouwtje het verdient van me dat ik 100% geef, anders had ik er niet aan moeten beginnen, begrijp me goed ik ben normaal noch een player noch echt netjes maar dit lijkt anders en echt en begrijp me het had natuurlijk net zo goed helemaal niks kunnen zijn.

nu mijn probleem, ik ben niet erg georganiseerd maar het is dus wel de bedoeling dat ik dat binnen afzienbare tijd wordt voor de kinders (ik heb hier wel iets ervaring mee maar heb geen kinders van mezelf), daarom ben ik opzoek naar tips waardoor je jezelf traint in organisatie en overzicht.

Ideetjes? erg bedankt.
Oud 02-06-2013, 15:26
Volk
Volk is offline
Koop een agenda en gebruik die.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2013, 17:24
Verwijderd
'Georganiseerd zijn' voor de kinderen komt neer op volwassen worden. Misschien is je taalgebruik wel een mooie plek om te beginnen: Zou je je verhaal ook kunnen doen zonder te klinken als een 14-jarige wannabe ghettobewoner? :Vraag je vriendin hoe zij het 't liefste wil, welke rol jij vervult, en denk na hoe jij het zelf wil. Als er dan actiepunten komen kun je daar wat mee. Zo kan het zijn dat je voortaan lijstjes moet maken voor boodschappen, en je daaraan houden, om te zorgen dat de kinderen fatsoenlijk eten. Of je moet grote zaken als huis en inkomen ver-volwassenen. Zonder dat jij en je vriendin er goed over praten blijft het nogal een vaag begrip, georganiseerd zijn. Wil je een snelcursus verantwoorde papa zijn?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2013, 13:16
arPos
arPos is offline
Nee, zo wanordelijk ben ik niet.

Ik weet niet precies wat je bedoelt met een 14-jarige wannabe ghettobewoner, ik kom wel uit een sociaal lagere laag maar ik woon allang niet meer in "de ghetto".

Ik zal iets specifieker zijn, ik weet wat mijn vriendin en haar kinderen nodig hebben en dat is zeer zeker iets waar over gepraat is.
maar dat is niet hetzelfde als wat ik voor mijzelf nodig had toen ik alleen mezelf had om voor te zorgen; i.a.w. mijn huishouden is prima in orde ik heb een baan enzovoorts, desondanks;

Ik ben een zeeman, ik ben dus af en aan werken in het buitenland en dat maakt het voor haar erg moeilijk, en wat ik wil is waar mogelijk fouten voorkomen door op de ervaring van anderen af te gaan.
Het moet stabiel zijn zodat als ik niet thuis ben er niet ineens drama van komt.
Ik heb ruim 2 jaar voor een kind gezorgd maar die was ouder en de situatie was anders.

ik heb het dus niet echt over een boodschappenlijstje maken, maar ben wel benieuwd naar welke systemen mensen gebruiken voor hun admin of misschien heeft er iemand ervaring met het verhuizen naar een veel groter huis en zijn daar weer extra zaken waar ik op moet letten (want ik zal dus zeker moeten verhuizen naar een groter huur en bij voorkeur koophuis).

Het is niet dat ik erg aan mijzelf twijfel ofzo, het is gewoon een erg nieuwe situatie die ik niet gewend ben en wil het graag goed aanpakken dus vond het geen slecht plan om eens iets te vragen (wat ik normaal vermijd).
Oud 03-06-2013, 13:18
arPos
arPos is offline
Citaat:
Koop een agenda en gebruik die.
Nouja dat is op zich een punt, nu bijvoorbeeld heb ik 3 agenda's 1 is voor mijn verlofdata, keuringen, cursussen e.d., 1 is voor op mn werk en is gerelateerd aan contacten met walpersoneel agenten e.d. en 1 "normale".

Dusja
Oud 03-06-2013, 13:45
Verwijderd
Vrouwtje
Met citaat reageren
Oud 03-06-2013, 19:30
igfy
igfy is offline
Euh, ik ben niet netjes en georganiseerd, maar denk je dat het een goed idee is om "alles te geven" als je nog maar zo kort weer bij elkaar bent? Misschien wil ze het wel rustig aan doen. Ik zou eerst eens beginnen met haar te overleggen hoe zij het aan wil pakken met jou in combinatie met kinderen?

Op welk punt ben je niet georganiseerd? Is je huis een troep? Werk je op onvoorspelbare tijden? Weet je nooit hoeveel geld je op de rekening hebt? Probeer er eens een overzicht van te maken en stel jezelf haalbare doelen. Bijvoorbeeld als je huis een troep is, neem je voor om altijd na het eten af te wassen oid....
Oud 04-06-2013, 19:09
arPos
arPos is offline
Citaat:
Vrouwtje
Is dat zo vreselijk, doodnormaal hier

Ok, mijn vriendin.

Citaat:
Euh, ik ben niet netjes en georganiseerd, maar denk je dat het een goed idee is om "alles te geven" als je nog maar zo kort weer bij elkaar bent? Misschien wil ze het wel rustig aan doen. Ik zou eerst eens beginnen met haar te overleggen hoe zij het aan wil pakken met jou in combinatie met kinderen?
Ach ze is het type wat erg gesettled is in die zin, ik ken haar al lang dat scheelt en het is duidelijk hoe de taken verdeeld zijn dus op dat vlak maak ik me niet eens heel erg zorgen.
De situatie is eigenlijk zo dat er weinig af te tasten valt we hebben allebij gewoon een erg roerig leven gehad waardoor we nooit de stap hadden gezet maar er is nooit een keer geweest dat we elkaar niet aanvoelden in die zin; maar je weet misschien hoe dat kan gaan soms ben je afhankelijk van de situatie.

Het rustig aan doen is iets wat een gegeven is, voordat ze besloot voor mij te kiezen heeft ze zich echt niet in 2 seconden laten overtuigen; haar kinderen zijn erg belangrijk voor haar natuurlijk en daardoor doe je al niet alles hals over kop, bovendien zal ik eerst voordat we uberhaupt samen kunnen wonen een omgeving moeten creeeren die daar geschikt voor is.
zodoende.

Ik zal natuurlijk wel naar je advies luisteren en met haar blijven overleggen

Citaat:
Op welk punt ben je niet georganiseerd? Is je huis een troep?
Soms, ik ben niet onhygiënisch maar als ik het 'voor mezelf' doe kan de luiheid wel toeslaan en hou ik het minder bij dan hoort, dit ook omdat als ik schoonmaak ik niet echt een "beetje" schoonmaak maar alles van haver tot gort doe waar dan af en toe wat te veel tijd in gaat zitten, ik vind het soms moeilijk om een goed moment ervoor te kiezen ook, of om het in delen te doen, ik kies dan vaak een verkeerde volgorde waardoor ik meer tijd kwijtben.

Citaat:
Werk je op onvoorspelbare tijden?
Nogal de reden waarom ze het nooit eerder met me aandurfde en ik vond dat ik haar niet kon bieden wat ze wou was niet omdat we beiden nou zo gelukkig waren maar mijn werk, mijn tijden zijn voorspelbaar (tot zekere hoogte maar nooit exact) maar erg rigoreus, ik werk 6-10 weken in het buitenland (gewoonlijk 8) en ben dan 8 weken vrij, onder contract is de vrije tijd betaald onder detachering moet je zelf de verdeling maken, opstappen is op oproep en afhankelijk van vaarschemas en een hele hoop mensen, vaak weet je het aan boord een halve dag van te voren waar je heen gaat.
Het is iets wat een enorme last kan en zal geven op een relatie as is en ik zit ook niet in de positie om nu al direct voor een walbaan te gaan, bovendien ik ben er voor opgeleid het betaald wel aardig en het is plezierig werk, maar voor mij betekent het wel dat ik vind dat ik meer dan een ander er van te voren over moet nadenken.

Citaat:
Weet je nooit hoeveel geld je op de rekening hebt?
Wel hoeveel een probleem is vaak dat ze een maand te laat betalen (wat officieel niet mag) omdat het moeilijk is om de arbeidsadministratie te verzenden, ik ben als stuurman wel vaak zelf verantwoordelijk voor de administratie van arbeidstijden.

de oplossing voor deze is nogal eenvoudig; bouw een buffer op, maar in die trant denk ik dus, toen ik alleen was of zelfs in mijn vorige relatie was geen buffer hebben niet zon probleem, geld op; prima huur overmaken gwl betalen en opstappen, maar nu zal elk afscheid ingepland moeten zijn.

Citaat:
Probeer er eens een overzicht van te maken en stel jezelf haalbare doelen. Bijvoorbeeld als je huis een troep is, neem je voor om altijd na het eten af te wassen oid....
Je hebt gelijk, ik ben wat rigoureus altijd in mijn plannen, misschien omdat ze meestal wel lukken of toch goed aflopen.
Het is meer dat ik straks niet alleen aan mezelf heb te denken als ik het verkloot, dus haalbaar.

ik snap heus wel dat niemand zeg nou hier heb je pakket A en dat werkt maar misschien laat de dialoog me andere invalshoeken zien.

Laatst gewijzigd op 04-06-2013 om 19:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten