Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2013, 18:30
Verwijderd
Advertentie
Oud 06-06-2013, 18:31
Lorelei
Lorelei is offline
@ Topictitel.

De organisatie waarmee ik ging had per reis erbij staat hoe fysiek inspannend het was en hoeveel ruimte je had om zelf dingen te plannen en/of dingen te skippen. Mijn reis is niet echt aan te raden voor deze zomer want dat was naar Afrika dus dat is onhandig en duur en zo. Maar ze hebben allerlei dingen ook meer in de buurt
Oud 06-06-2013, 18:31
Verwijderd
Citaat:
in combinatie met de paar keer dat ik voor mezelf sowieso al vegetarisch kook ervoor zorgen dat ik minstens de helft van de week vegetarisch eet. Halp.
Is toch juist prima?
Oud 06-06-2013, 18:34
Chick Rock
Chick Rock is offline

Citaat:
De organisatie waarmee ik ging had per reis erbij staat hoe fysiek inspannend het was en hoeveel ruimte je had om zelf dingen te plannen en/of dingen te skippen. Mijn reis is niet echt aan te raden voor deze zomer want dat was naar Afrika dus dat is onhandig en duur en zo. Maar ze hebben allerlei dingen ook meer in de buurt
Ik ben ook al aan het googelen geslagen. Bij welke organisatie heb je dat gedaan?
Oud 06-06-2013, 18:34
Verwijderd
Ik had net een heel verhaal getypt en toen was het topic vol
@CR in het kort: ik heb lange tijd hetzelfde probleem gehad, maar durfde ook nooit aan de singlesreizen. Achteraf misschien een beetje spijt van, in de gevallen dat ik daardoor helemaal niet meer op vakantie ging. De mensen die ik ken die dat wel eens gedaan hebben, waren allemaal heel enthousiast!
Oud 06-06-2013, 18:35
Verwijderd
Ik heb geen geld om op vakantie te gaan, ook leuk. Eigenlijk ook niet echt een reisgenoot.
Oud 06-06-2013, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Ik heb geen geld om op vakantie te gaan, ook leuk. Eigenlijk ook niet echt een reisgenoot.
Ook dat probleem ken ik ja
Oud 06-06-2013, 18:38
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
@CR in het kort: ik heb lange tijd hetzelfde probleem gehad, maar durfde ook nooit aan de singlesreizen. Achteraf misschien een beetje spijt van, in de gevallen dat ik daardoor helemaal niet meer op vakantie ging. De mensen die ik ken die dat wel eens gedaan hebben, waren allemaal heel enthousiast!
Jammer dat je daar nu spijt van hebt! Toch een keer gaan doen dan misschien

Citaat:
Oja, ook dat is een probleem. Bij de reizen die ik nu zo even tegenkom (en die ook niet geschikt zijn trouwens) liggen de prijzen zo voor 8 dagen al boven de duizend euro. Ja hoi zeg
Oud 06-06-2013, 18:38
Verwijderd
Ik ging als kind en tiener nooit op vakantie en dat haal ik nu een beetje in. Maar ik voel me schuldig over alles wat 'extra's is, naast een zomervakantie.
Oud 06-06-2013, 18:39
Miekje*
Miekje* is offline
Ik ben twee keer op tienerkamp geweest, toen ik 14 en 15 jaar was. Leuk, wel, vond ik.
Oud 06-06-2013, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Ik ging als kind en tiener nooit op vakantie en dat haal ik nu een beetje in. Maar ik voel me schuldig over alles wat 'extra's is, naast een zomervakantie.
En terecht!!

Ik heb een collega die echt meerdere keren per jaar weggaat, en dan denk ik, mijn god, waar doet ze het van.

Vind ook wel dat op vakantie gaan teveel als een vanzelfsprekendheid wordt gezien, als iets dat erbij hoort. Maar goed, misschien vind ik dat wel omdat ik zelf te sloeber ben
Oud 06-06-2013, 18:41
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:

Ik ben ook al aan het googelen geslagen. Bij welke organisatie heb je dat gedaan?
http://www.exodus.co.uk/

Britse organisatie. Met dus als nadeel (? als je het een nadeel vindt..) dat de kans op nederlandse reisgenoten niet heel groot is. Hoewel in mijn groep van 12 mensen een Zwitserse, twee Australiërs en ikzelf zaten dus er is wel een beetje variatie.

Maar ik heb net even voor je gekeken en ik zie niet direct dingen die heel geschikt lijken.

Behalve http://www.exodus.co.uk/holidays/ata...U9YWR2YW5jZWQ= maar dat is behoorlijk aan de prijs.
Oud 06-06-2013, 18:42
Lorelei
Lorelei is offline
Ze hebben overigens (Nederlandse) contactpersonen hier in NL dus als je met hen wil reizen dan heb je altijd hulp vanuit Nederland om dingen te boeken en zo.
Oud 06-06-2013, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Altijd op vorige drukken en de tekst kopieren voor het nieuwe topic!
Oud 06-06-2013, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Altijd op vorige drukken en de tekst kopieren voor het nieuwe topic!
Deed ik, maar op mobiel werkt dat blijkbaar niet...
Oud 06-06-2013, 18:44
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
http://www.exodus.co.uk/

Britse organisatie. Met dus als nadeel (? als je het een nadeel vindt..) dat de kans op nederlandse reisgenoten niet heel groot is. Hoewel in mijn groep van 12 mensen een Zwitserse, twee Australiërs en ikzelf zaten dus er is wel een beetje variatie.

Maar ik heb net even voor je gekeken en ik zie niet direct dingen die heel geschikt lijken.

Behalve http://www.exodus.co.uk/holidays/ata...U9YWR2YW5jZWQ= maar dat is behoorlijk aan de prijs.
Mja, dat is een beetje te duur ja Maar bedankt voor het kijken!
Oud 06-06-2013, 18:45
Verwijderd
Mijn roomkaas is te romig
Oud 06-06-2013, 18:45
Verwijderd
Mijn bieslookroomkaas-achtige spul was goor.
Oud 06-06-2013, 18:47
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik probeer nu dus aangepaste groepsreizen te vinden, maar dan gaat het direct over gehandicapten in rolstoelen enzo.
Oud 06-06-2013, 18:47
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mja, dat is een beetje te duur ja Maar bedankt voor het kijken!
Ik had een setting verkeerd staan en heb nog wat opties, maar over het algemeen is het inderdaad nogal prijzig. Het is relatief goedkoper om een langere afrikareis te plannen

http://www.exodus.co.uk/holidays/aen...U9YWR2YW5jZWQ=

http://www.exodus.co.uk/holidays/ltm...U9YWR2YW5jZWQ=

http://www.exodus.co.uk/holidays/auw...U9YWR2YW5jZWQ=

http://www.exodus.co.uk/holidays/amf...U9YWR2YW5jZWQ=

http://www.exodus.co.uk/holidays/aeq...U9YWR2YW5jZWQ=

Anyway. Ik ga zo toch maar eens gewoon koken.

Oh en ik zou Egypte afraden. Warm, druk, bweh
Oud 06-06-2013, 18:48
Verwijderd
Hoeveel geld heb je hiervoor, CR?
Oud 06-06-2013, 18:49
Verwijderd
Citaat:
En terecht!!

Ik heb een collega die echt meerdere keren per jaar weggaat, en dan denk ik, mijn god, waar doet ze het van.

Vind ook wel dat op vakantie gaan teveel als een vanzelfsprekendheid wordt gezien, als iets dat erbij hoort. Maar goed, misschien vind ik dat wel omdat ik zelf te sloeber ben
Vind ik ook. Aan de andere kant ''kan het'' voor het eerst in mijn leven en is het heeeeel fijn om er nog even tussenuit te gaan met mijn lief. Wat niet betekent dat ik in een jaar, en naar Zuid-Afrika ga, en op Wintersport, en twee stedentrips maak, dat zou tamelijk belachelijk zijn. Maar vorig jaar ben ik wel een keer ''kort'' naar Zuid Spanje geweest in februari omdat de moeder van mijn lief het huisje dat ze huurde een paar dagen ''over'' had, in de zomer naar Duitsland en met studiereis naar Brussel. Dat voelde al als een jetsetleven.

Laatst gewijzigd op 06-06-2013 om 18:55.
Oud 06-06-2013, 18:49
Verwijderd
Ik ga ook bijna nooit op vakantie. Deze zomer wel toevallig een weekendje Brugge, daar is een rare hostel die we willen zien.
Oud 06-06-2013, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Ik probeer nu dus aangepaste groepsreizen te vinden, maar dan gaat het direct over gehandicapten in rolstoelen enzo.
Kunnen hele aardig mensen tussen zitten hoor!

Ik ben ook aan het koken! Er brand iets aan, zo te ruiken.
Oud 06-06-2013, 18:51
Verwijderd
Jakkes, verkeerde warmtebron aangezet. Nu is de ene pan niet verwarmd en de koekenpan, waar nog niets inzit, kromgetrokken.
Advertentie
Oud 06-06-2013, 18:51
Verwijderd
Ik zou overigens wel gewoon alleen gaan, hoor, CR. Wat is daar erg aan?
Oud 06-06-2013, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Vind ik ook. Aan de andere kant ''kan het'' voor het eerst in mijn leven en is het heeeeel fijn om er nog even tussenuit te gaan met mijn lief. Wat niet betekend dat ik in een jaar en naar Zuid-Afrika ga, en op Wintersport, en twee stedentrips maak, dat zou tamelijk belachelijk zijn. Maar vorig jaar ben ik wel een keer ''kort'' naar Zuid Spanje geweest in februari omdat de moeder van mijn lief het huisje dat ze huurde een paar dagen ''over'' had, in de zomer naar Duitsland en met studiereis naar Brussel. Dat voelde al als een jetsetleven.
Het is nogal wat anders om zelf te kiezen hoe je je geld besteedt, of dat je moord en brand schreeuwt want je kunt met je uitkering niet vaak genoeg op vakantie.
Oud 06-06-2013, 18:52
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Hoeveel geld heb je hiervoor, CR?
In theorie natuurlijk niks, want in de bijstand met een enorme studieschuld. Maar ik heb het wel een beetje nodig. De afgelopen jaren heb ik steeds iets van 500-600 euro uitgegeven aan een stedentrip binnen Europa.
Oud 06-06-2013, 18:53
Verwijderd
Per jaar?
Verwijderd
Maar hoe ga je het dan doen? Misschien brutale vraag.
Verwijderd
Ik ben nog niet eens alleen naar de bioscoop geweest
Oud 06-06-2013, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Het is nogal wat anders om zelf te kiezen hoe je je geld besteedt, of dat je moord en brand schreeuwt want je kunt met je uitkering niet vaak genoeg op vakantie.
Oh, zeker!
Oud 06-06-2013, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Oud 06-06-2013, 18:56
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Maar hoe ga je het dan doen? Misschien brutale vraag.
Ik krijg wat vakantiegeld van bijstand en haal een beetje van m'n spaarrekening.

Citaat:
Ik ook niet daarom vind ik dit ook doodeng en denk ik ook niet dat ik het echt ga doen. Het is al heel wat dat ik er informatie over zoek
Oud 06-06-2013, 18:56
Verwijderd
Haha, alleen bioscoop en theater doe ik wel (hoewel theater al behoorlijk forever alone voelt, als vantevoren en in de eventuele pauze iedereen gezellig met elkaar staat te borrelen), maar op vakantie gaan zou ik alleen nooit doen. Niet alleen omdat ik een schijterd ben die graag afhankelijk is van anderen, ook omdat ik graag wel ervaringen deel, en het in m'n eentje gewoon minder betekenis heeft ofzo. Sta je daar bij bezienswaardigheid X, in je eentje van 'nou, mooi'.
Hoewel er met alleen waarschijnlijk een groepreis wordt bedoeld, en niet alleen-alleen.
Oud 06-06-2013, 18:57
Verwijderd
Oh dat klinkt dan wel alsof ik nooit iets alleen doe, maar je weet dat ik best op mezelf ben. En ook alleen op een groep afstap om erbij te gaan. Maar bioscoop (en ook vakantie) zie ik vooral iets wat je doet voor het gezelschap. Maar is dat gezelschap er niet en heb je dan ook niet het bijeffect van op vakantie zíjn, dan kan ik me voorstellen dat ik beide ook alleen zou doen.
Oud 06-06-2013, 18:58
Verwijderd
De Baltische staten schijnen mooi, vol van cultuur en goedkoop te zijn! En nog niet totaal overspoeld door toeristen zoals Praag.
Oud 06-06-2013, 18:59
Verwijderd
Maar Lusi, stel het gaat je gewoon puur om de film die je wil zien, ga je dan ook niet alleen? Of ga je dan iemand zoeken, en als niemand meewil, dan maar niet?
Oud 06-06-2013, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Oh dat klinkt dan wel alsof ik nooit iets alleen doe, maar je weet dat ik best op mezelf ben. En ook alleen op een groep afstap om erbij te gaan. Maar bioscoop (en ook vakantie) zie ik vooral iets wat je doet voor het gezelschap. Maar is dat gezelschap er niet en heb je dan ook niet het bijeffect van op vakantie zíjn, dan kan ik me voorstellen dat ik beide ook alleen zou doen.
Klopt hoor. Ik ging ook vooral alleen naar de film in de jaren dat ik gratis kon, en iedereen in de foyer kende, dus dan had ik achteraf toch wel iemand om mee te praten aan de bar.
Oud 06-06-2013, 19:00
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Niet alleen omdat ik een schijterd ben die graag afhankelijk is van anderen, ook omdat ik graag wel ervaringen deel, en het in m'n eentje gewoon minder betekenis heeft ofzo. Sta je daar bij bezienswaardigheid X, in je eentje van 'nou, mooi'.
Hoewel er met alleen waarschijnlijk een groepreis wordt bedoeld, en niet alleen-alleen.
Ja, dat is ook een van mijn 'maars'. Een groot deel van het plezier is achteraf als je kan zeggen 'weet je nog toen op vakantie' en samen foto's kijken enzo.
Oud 06-06-2013, 19:00
Verwijderd
Ik ga iedere week wel alleen naar de bioscoop. En naar het theater ook vaak genoeg.
Oud 06-06-2013, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Maar Lusi, stel het gaat je gewoon puur om de film die je wil zien, ga je dan ook niet alleen? Of ga je dan iemand zoeken, en als niemand meewil, dan maar niet?
Ik heb geen films die ik per se in de bioscoop wil zien. Ik heb weleens een film die ik op zich best graag wil zien, en als ik eraan denk dan kan ik hem altijd nog bij iemand bestellen. Maar ik vind bioscoop best overschat. Als tiener zeker elke maand (en zelfs weleens drie dagen achter elkaar), tegenwoordig valt het toch tegen qua paupers in de zaal, flutstoelen en popcornlucht. Met een beetje beamer heb je het thuis veel luxer.
Oud 06-06-2013, 19:01
Verwijderd
Al vind ik het eigenlijk vervelender om alleen te eten dan om alleen een film te zien. Daarom forum ik ook meestal onder het eten.
Oud 06-06-2013, 19:02
Verwijderd
Maar daarbij zit je een soort van veilig in het donker.
Oud 06-06-2013, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Ik ga iedere week wel alleen naar de bioscoop. En naar het theater ook vaak genoeg.
Maar wat doe je dan vantevoren en in de pauze? Ik sta dan altijd een beetje zogenaamd met m'n telefoon dingen te doen. Of ik loop een beetje rond/ga naar de wc.
Oud 06-06-2013, 19:04
Verwijderd
Ik weet dat de deelnemers heel blij zijn dat groepsreizen bestaan, maar dat is ook niet zo gek. Het voelt voor mij een beetje als online-dating-extended. Je gooit een groepje singles bij elkaar en kijkt wat er na een week of twee uitgebroed wordt.
Oud 06-06-2013, 19:05
Chick Rock
Chick Rock is offline
Nou, die aangepaste reizen weet ik niet hoor. Mensen die meegaan met zulke reizen hebben echte ernstige dingen, kom ik daar aanzetten met een beetje vermoeidheid
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik weet dat de deelnemers heel blij zijn dat groepsreizen bestaan, maar dat is ook niet zo gek. Het voelt voor mij een beetje als online-dating-extended. Je gooit een groepje singles bij elkaar en kijkt wat er na een week of twee uitgebroed wordt.
Gewone groepsreizen zijn wat anders dan singlesreizen he
Verwijderd
Citaat:
Maar wat doe je dan vantevoren en in de pauze? Ik sta dan altijd een beetje zogenaamd met m'n telefoon dingen te doen. Of ik loop een beetje rond/ga naar de wc.
Ik zie praktisch nooit voorstellingen met een pauze erin, en als wel, dan ga ik wat te drinken halen en loop ook een beetje rond ja. En als er in de bioscoop een pauze is, blijf ik gewoon zitten.
Oud 06-06-2013, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Gewone groepsreizen zijn wat anders dan singlesreizen he
Oh, nou, ik begreep dat het daten ook best meevalt bij die singlesreizen.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten