Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2013, 09:47
viper94x
viper94x is offline
Hey,

Sinds een tijdje loop ik met het idee om een web applicatie te maken voor scholieren.
Deze applicatie zou compleet in het teken staan van het bundelen van alle school zaken en de productiviteit op een leuke manier te verhogen.
In de applicatie zou een word processor (gewoon word, maar dan online) centraal staan, met veel handige features, zoals quicksearch voor online verslagen, een vertaal app, hulp bij het schrijven van, etc.
Daarnaast zal er ook een een online rekenmachine komen, een agenda, waar je al je huiswerk, vrije tijd en andere dingen in kan plannen. De plannen zijn dan ook om voor deze agenda etc. een app te maken, zodat je het altijd bij je hebt. HANDIG!
Naast al deze features, zou dan ook een opslagruimte worden aangeboden, zodat je al je documenten veilig kan opslaan. Een andere leuke en interessante feature zou bijvoorbeeld kunnen zijn: samen tegelijkertijd aan hetzelfde bestand werken (collaborative editing).
Mijn vraag aan jullie is: Zouden jullie als 'niet zulke nerds als mij, die alles op het internet per definitie al leuk vinden' intresse hebben in zo'n applicatie?
En zo ja, zou je daar ook een bepaald bedrag voor over hebben (10 euro per jaar?)
Graag zou ik jullie mening horen over dit nog ruwe concept.

Thanks,
Sam
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2013, 09:48
viper94x
viper94x is offline
p.s. Denk misschien ook aan online examens oefenen, op een makkelijke manier, niets is te gek!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2013, 10:42
Martiño
Martiño is offline
Dit past denk ik beter op Algemene Schoolzaken...
Oud 07-06-2013, 15:00
Verwijderd
Ik denk dat je het behoorlijk moeilijk gaat krijgen om veel bezoekers te trekken, want; Ik ben immers al scholier, ik heb mijn zaakjes goed voor elkaar, ik gebruik al Word (wat jij wilt vervangen, terwijl ik het helemaal niet wil vervangen), zoeken die ik via Google, examens oefenen kan gratis op studyflow, mijn agenda zie ik op Magister én mijn huiswerk in mijn Google-agenda. Om woordjes te leren gebruik ik een groepswrts waarin ik en mijn klasgenoten alle woordenlijsten van een bepaalde periode zetten. Collaborative editing doen we ook al; via Google Docs en met Prezi idem. Waarom zou ik dan gebruik maken van jouw betaalde website terwijl het nu allemaal gratis, snel en eenmaal goed ingesteld ook zeer makkelijk is?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2013, 22:32
kaaspepsel
kaaspepsel is offline
Precies wat Wout zegt eigenlijk....

De hele tijd toen ik dit topic las dacht ik in mn hoofd van... "Heet zo'n app niet gewoon een iphone?"

Leuk idee, maar ik denk nogal overbodig aangezien ik alles wat je hebt opgenoemd al op mn telefoon kan doen. Ik zou er ZEKER niet voor betalen
Oud 09-06-2013, 08:34
Schrödinger
Schrödinger is offline
Hier gaan mensen inderdaad niet voor betalen, en het proberen te vervangen van tekstverwerkingssoftware is een slecht idee. Wat ga jij bieden dat Word (of LaTeX) niet heeft?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten