Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Vraag & Aanbod

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2013, 18:29
Verwijderd
Beste leden,

Ik ben op zoek naar mensen die willen meehelpen aan het oprichten van een ontwikkelingshulp project voor kinderen in Ghana. Het is de bedoeling om minimaal één weeshuis te bouwen en onderhouden.

Waarom:
Ik vind het heel erg belangrijk dat er altijd aandacht blijft bestaan voor de ontwikkelingshulp. Op dit moment zijn er miljoenen mensen en kinderen die honger lijden, ziek zijn en geen kans hebben om zich te ontwikkelen door bijvoorbeeld naar school te gaan.

Nederland kent veel organisaties die hieraan bijdragen. Helaas weet je na het doen van een donatie bijna nooit waar jou geld precies aan wordt besteedt. Ik wil graag een project oprichten waar wel duidelijk inzicht is in waar het geld naartoe gaat. Zo is het bijvoorbeeld de bedoeling om een website op te richten waar elke uitgegeven euro wordt verantwoordt d.m.v. het plaatsten van bonnen.

Wie zoek ik:

- Vrijwilligers die willen helpen aan het opbouwen van het weeshuis in Ghana. De reis- en onkosten moeten door die persoon worden bijgedragen en zal niet worden vergoed vanuit donaties.

- Designers die willen helpen met het ontwerpen van o.a. een logo, promotiemateriaal en kleding.

- Webdesigners die willen helpen met het opzetten van een website voor het project.

- Vrijwilligers die het project willen promoten door deel te nemen aan een promotieteam.

- Vrijwilligers die willen helpen met het werven van sponsors (voor donaties, gratis promotiemateriaal, gratis webhosting, etc.)

- Vrijwilligers die willen helpen met het bepalen van beleid, de visie, manier van promoten, etc.

- Vrijwilligers die willen helpen met het organiseren van evenementen om geld op te halen voor het project.

Lijkt het jou leuk om te helpen?
Ben jij binnenkort van plan om vrijwilligerswerk te doen, te reizen of lijkt het jou na het lezen van dit bericht leuk om ons te helpen met het oprichten van een project? Laat dat dan aan mij weten via een bericht of een reactie op dit forum. Stuur dit bericht ook door aan vrienden en familie die dit misschien interessant vinden.

Bedankt voor de aandacht en ik hoop op reacties!

Neem contact met mij op.
Like ons op facebook en deel de pagina met je vrienden!

Laatst gewijzigd op 10-06-2013 om 19:29. Reden: Toevoeging
Advertentie
Oud 11-06-2013, 11:47
Verwijderd
Heb je al een stichtin opgericht? Misschien kun je je beter eerst aansluiten bij een bestaande stichting. Zelfs al weet jij wél waar je aan begint, voor vrijwilligers is het nogal wat om in zo'n nieuw iets te stappen.
Oud 11-06-2013, 12:13
Verwijderd
In je opsomming van mensen die je zoekt, zeg je dat je vrijwilligers zoekt voor van alles en nog wat, maar de designers en webdesigners noem je geen vrijwilliger. Kan ik er dus van uit gaan dat zij betaald zullen worden? Zo ja, waarom zij wel en bijvoorbeeld een sponsorwerver niet? Ik denk dat het veel efficienter is een betaalde sponsorwerver in de arm te nemen en design en webdesign gratis te regelen.

Wat is precies je doel? Het bouwen en onderhouden van een weeshuis klinkt mij als puur vastgoedbeheer in de oren. Ik bedoel: daar valt mijns inziens niet zaken als het onderwijs en de voeding van de kinderen onder. Klopt dat, en wil je enkel het gebouw faciliteren? Niet dat daar iets mis mee is, ik vraag het me gewoon af.

Je zoekt onder andere vrijwilligers voor het bouwen van het weeshuis in Ghana. Ben je je ervan bewust dat zij in concurrentie treden met de Ghanese bouwindustrie? Waarom niet genoeg geld inzamelen om enkel een supervisor (of twee) te sturen, maar de bouw uit te besteden aan Ghanese bedrijven? Die kunnen deze business goed gebruiken.
Advertentie

Regels voor berichten