Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2013, 11:49
G. Glazenwasser
G. Glazenwasser is offline
hallo, ik had een vraag over mijn rekenmachine...
is het namelijk mogelijk om een programma op te zetten om de hoeken van een driehoek te berekenen??
zo ja, hoe??

en kan iemand me ook helpen met een programma op zetten om de abc-formule in te zetten??

heel erg bedankt in ieder geval!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-06-2013, 12:38
ThomasJu
ThomasJu is offline
'een programma opzetten' wordt programmeren genoemd.

Een programma voor de ABC formule kan je makkelijk zelf maken. dat heb ik jaren geleden ook een keer gedaan. mbv Input kan je de drie variabelen inlezen. Vervolgens kan je de ABC formule toepassen om de uitkomst in een nieuwe variabele te zetten. Met de Disp-functie kan je vervolgens de waarde van die variabele weergeven.

Als je beide keren ER opzetten bedoeld: Ja dit kan. Er zijn zat dingen te vinden op internet. Zoek op "GR ABC-formule" en je vind een hele berg verschillende programmaatjes.

Ik weet niet of er een programma is om de hoeken uit te rekenen. (vast wel). Maar programma zal denk ik meer tijd kosten dan het zelf uitrekenen.

Bedenk wel dat je het zelf moet kunnen doen op een toets. Oefenen is hiervoor erg belangrijk. Als je vaak met de sinus/cosinus oefen gaat het vanzelf heel snel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten