Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2013, 18:47
Ieke
Ieke is offline
Ik heb regelmatig iemand die komt eten die niet zo goed tegen melkproducten kan. Ik heb zelf al diverse dingen gemaakt zonder melk, maar ik ben een beetje inspiratieloos.
Hebben jullie nog leuke toetjesideeën zonder slagroom, ijs etc?
Oud 02-06-2013, 19:34
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wil je echt iets zelf maken? Mag sojamelk wel? Mijn beste vriendin is lactoseintolerant en daar koop ik vaak van die sojayoghurt bekers van, die heb je in een aantal smaken en zijn goed te eten, de milk&creamy ook, zeker met (vers) fruit er door en die kan je ook goed gebruiken voor smoothies oid Ik heb wel eens pudding gemaakt met sojamelk maar op sommige pakjes staat dat het niet kan en ik weet nou niet meer of ik het toen wel of niet geprobeerd heb. Een fruitsalade kan natuurlijk wel en pannenkoekjes ofzo ook (als je ze bakt met sojamelk). In sorbetijs zit ook geen melk.
Oud 02-06-2013, 19:35
Verwijderd
Alle melk? Lactose-intolerant en kan soja wel? Is boter een probleem en kaas?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2013, 19:37
Verwijderd
Het eerste dat ik zo bedenk is chocomousse. Zonder room dan natuurlijk, werkt prima met enkel eiwitten.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2013, 19:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Maar als het om de lactose gaat moet je wel hele pure chocolade gebruiken want ik melkchocolade zit ook lactose.
Oud 02-06-2013, 19:40
Ieke
Ieke is offline
Kaas is een probleem, boter gaat wel goed geloof ik. Lactose intolerantie ja. Geen hele extreme vorm gelukkig, maar met toetjes kom je zo snel in de melkproducten.
Zo heb ik wel eens cake/wafels etc met warm fruit gedaan, gewoon fruitsalade is natuurlijk ook prima, appelflappen etc. Gaat allemaal wel goed, maar slagroom, roomijs etc is niet zo geslaagd.
Oud 02-06-2013, 19:40
Verwijderd
Die naam zegt het ook zelf ^^
Met citaat reageren
Oud 02-06-2013, 19:42
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Het eerste dat ik zo bedenk is chocomousse. Zonder room dan natuurlijk, werkt prima met enkel eiwitten.
Ik gebruik nooit room in de chocolademousse, alleen een scheutje melk om de chocola iets mooier te smelten.
Oud 02-06-2013, 19:56
Verwijderd
Bavarois en sorbet. Smoothies zonder melkproducten. Gestoofd fruit. Appels uit de oven. Fruitcrumbles.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2013, 19:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Overigens verkoopt de Jumbo MinusL, dat zijn producten van koemelk maar zonder lactose en die hebben ook kwark en slagroom Maar ook mascarpone en dan kan je bijvoorbeeld tiramisu maken
Oud 05-06-2013, 14:38
Verwijderd
Meringues (schuimpjes) al dan niet in combinatie met iets anders.
http://yummyinmytummy.nl/zoet/koekje...of-schuimpjes/

Gebakken banaan.

Hier staan veganrecepten, die gebruiken dus zeker geen koemelk.
http://www.plantaardigmaandag.nl/cat...n/nagerechten/
Daar staat ook pudding gemaakt van avocado, banaan en rauwe cacao tussen.

En meer vegan dingen: http://ohsheglows.com/2012/01/05/top...cipes-of-2011/
Met citaat reageren
Oud 06-06-2013, 10:41
Verwijderd
En in de wachtkamer in de Libelle bladeren levert ook nog wat op:

Wel slagroom in de afwerking:

Gebruik van boter:

Gebruik van boter en slagroom, maar misschien kun je de slagroom vervangen door roomvrije chocomousse ofzo.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2013, 12:56
Verwijderd
Banana 'softserve', Banaan in de vriezer, vervolgens in de blender. Dan heb je een gezonde ijsje. Het is mogelijk om cacao toe te voegen/pindakaas of een fruit soort. etc. Variaties genoeg.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2013, 13:30
Ieke
Ieke is offline
Wat een ideeën! Super leuk, ik ga zeker wat dingen proberen.
Oud 06-06-2013, 13:57
Verwijderd
Je hebt ook zo'n 'ijsmaker' waarbij je bevroren fruit kunt pureren tot ijs. Mijn moeder heeft het ding getest, maar vond dat ding helemaal niks, maar in principe kun je dat ook met andere keukenmachines. Sorbets en smoothies zijn niet veel anders.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2013, 08:44
Verwijderd
Ook sorbetijs uit de winkel bevat geen melk! C1000 heeft de meeste smaken maar AH en Jumbo hebben ook wel wat keus.
En als je luxer ijs wil, bij goede ijssalons is het vruchtenijs ook sorbetijs.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2013, 19:40
Tink*
Tink* is offline
Een vriendin van mij mocht ook een tijd geen melkproducten. Wij aten toen vaak taart of iets anders wat is gebakken zonder melk (en suiker in haar geval) als toetje. Maar dat is wel arbeidsintensief. Ook heb ik wel eens poffertjes gebakken als toetje en in dat geval kan je melk gewoon vervangen door water. Iets leuks van fruit kan ook als toetje.
Reageren

Regels voor berichten