Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2013, 22:17
xOnbekendMeisje
xOnbekendMeisje is offline
Heyhoi , (ik ben een meisje van 15)

Ik denk dat ik ook op meisjes val maar weet het nog niet echt 100 % ...
Ik heb namelijk vaak dat ik denk goh dat meisje is mooi, lief, leuk etc.. Gewoon hetzelfde als bij jongens dus. Ik heb al best een paar vriendjes gehad maar kan niet zo goed meer een lange relatie volhouden ik denk dat dat komt omdat ik wil weten hoe t met een meisje is ofzo ... Ook heb ik best nare ervaringen gehad met jongens dan dwongen ze me bijvoorbeeld om dingen te doen die ik niet wilde , gemeen dus ... Meisjes zijn daar in tegen volgens mij veel zachtaardiger (of hoe je dat zegt haha) misschien zijn er mensen die ervaring hebben met dit , en me kunnen helpen ? Stuur me dan een PB met je nummer ofzo voor een goed whatsapp gesprek
Byee x
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2013, 22:45
Em.
Em. is offline
Wat maakt het uit? Waarom moet je weten of je jezelf 'bi' 'moet' noemen of 'hetero'? Ik vind meisjes vaak ook mooi en lief en leuk, al heb ik me er verder nooit toe aangetrokken gevoeld. En misschien ga ik dat ooit nog wel doen en misschien ook niet, maar dat zien we vanzelf wel en dat kan ik nu allemaal toch nog niet weten. Het boeit denk ik ook niet heel erg, als ik ooit terugkijk op mijn leven kan ik wel een samenvatting maken van 'ik ben vooral verliefd geweest op mannen/vrouwen die wel/niet blank/passief/romantisch waren'. Hoef en kan ik nu toch nog niet echt weten.
Oud 16-06-2013, 09:13
xOnbekendMeisje
Het maakt voor mij heel veel uit , ik zit gewoon niet lekker meer in een relatie omdat ik twijfel of ik meisjes ook leuk vind dus ik moet er toch eerst achter zien te komen, wil ik leuk verder gaan met jongens
Met citaat reageren
Oud 16-06-2013, 10:00
DAH
DAH is offline
Als je verliefd bent.op een jongen ga je proberen verder te gaan met die jongen, als je verliefd bent op een meisje ga je proberen verder te gaan met dat meisje.
Oud 16-06-2013, 12:42
Em.
Em. is offline
Citaat:
Het maakt voor mij heel veel uit , ik zit gewoon niet lekker meer in een relatie omdat ik twijfel of ik meisjes ook leuk vind dus ik moet er toch eerst achter zien te komen, wil ik leuk verder gaan met jongens
Waarom moet dat? Als je verliefd bent op een jongen, maakt het voor die relatie toch niets uit of je mogelijkerwijs verliefd kunt worden op een ander meisje (in plaats van alleen mogelijkerwijs verliefd op een andere jongen)?
Oud 16-06-2013, 12:56
Verwijderd
Als je twijfelt over de relatie heeft dat met je relatie te maken. Niet met of je wel of niet met meisjes wil scharen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2013, 18:41
Faithinwhat
Faithinwhat is offline
Ik ben van mening dat je op een persoon valt en niet op een geslacht.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2013, 09:35
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Wat maakt het uit? Waarom moet je weten of je jezelf 'bi' 'moet' noemen of 'hetero'?
Dat maakt wat uit op het moment dat je je er druk om maakt. Dan kun je wel zeggen dat je dat niet hoeft te weten, maar voor je zelfbeeld en je toekomstbeeld maakt dat juist heel erg veel uit. Als je dertig bent en al tien jaar samen bent met dezelfde jongen en gelukkig bent, dán hoeft het niets uit te maken, dan kun je het gevoel hebben dat je in theorie ook best met een meisje gelukkig had kunnen worden, maar dat het niet meer relevant is. Op het moment dat alle opties nog voor je open liggen, kan ik me voorstellen dat dat enorm beangstigend is en dat dat van invloed is op de relatie die je op dat moment hebt.

Natuurlijk is het weinig zinvol om heel erg te gaan piekeren over of je wel of niet op meisjes valt, maar dat wil niet zeggen dat je alles gewoon weg kunt redeneren en relativeren, zo werkt dat niet. Het is geen ramp om bi of lesbisch te zijn, maar het heeft wel een enorme impact op de rest van je leven.
Oud 18-06-2013, 19:08
xOnbekendMeisje
Hoezo een impact als ik vragen mag?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2013, 19:16
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Hoezo een impact als ik vragen mag?
Door de reacties van je omgeving. Wanneer jij met een vriendje thuis komt zullen je ouders dat waarschijnlijk een stuk "normaler" vinden dan wanneer jij een relatie met een meisje krijgt. En naast je ouders zullen er nog wel meer mensen zijn die hier even van opkijken of dit zelfs helemaal niet accepteren.
Ook wanneer je bijvoorbeeld later kinderen zou willen kom je voor een dilemma te staan.

Op dit moment weet je het zelf ook nog niet en is het prima om gewoon uit te vinden waar jij je prettig bij voelt, maar als je later serieus een relatie aangaat met een meisje heeft dat gewoon net iets meer gevolgen dan wanneer je "gewoon" een relatie aangaat met een jongen.
Oud 18-06-2013, 20:34
xOnbekendMeisje
Ja dat snap ik maar ik heb sws 1 voordeel m'n ouders hebben er totaal geen problemen mee
Enja dat dilemma over kinderen ... Ik weet dat ik later trouw met een man en niet met een vrouw maar ik ben nu nog jong , kan doen en laten wat ik wil dus hoef me eigenlijk nog niet echt druk te maken ( voor niks gedaan haha )
Met citaat reageren
Oud 18-06-2013, 22:35
DAH
DAH is offline
Hoe weet je zo zeker dat je gaat trouwen met een man?
Oud 19-06-2013, 08:38
xOnbekendMeisje
Omdat ik gewoon kinderen wil , lijkt me logisch toch
Met citaat reageren
Oud 19-06-2013, 09:04
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Als je echt alleen op meiden valt lijkt mij dat je gelukkiger wordt met een andere vrouw en eventueel een pleeg- of adoptiekindje of een kind waarvan één van jullie beide de moeder is dan dat je gezellig huisje-boompje-beestje hebt met een man waar je je niet tot aangetrokken voelt. (Is voor hem ook een beetje lullig, toch?)

Je bent nu natuurlijk nog jong, en alleen door te proberen kan je er achter komen met welk geslacht (of nog belangrijker; met welke persoon!) jij graag een relatie wil. Het lijkt me alleen niet zo handig dat je nu al zo vastbesloten bent dat je later een hetero-huwelijk wilt.
Oud 19-06-2013, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Nee.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2013, 20:19
xOnbekendMeisje
Ja.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2013, 20:24
xOnbekendMeisje
Ik heb er goed over nagedacht .. Ik voel me aangetrokken door jongens en meisjes maar toch ietsje meer door jongens
Dus ik weet niet of ik mezelf nu bi of hetero moet noemen maar dat maakt opzich niet zoveel uit
Ik maak me er niet meer druk om.
Bedankt voor de reacties ( op sommige na)
Met citaat reageren
Oud 19-06-2013, 20:35
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Als je echt alleen op meiden valt lijkt mij dat je gelukkiger wordt met een andere vrouw en eventueel een pleeg- of adoptiekindje of een kind waarvan één van jullie beide de moeder is dan dat je gezellig huisje-boompje-beestje hebt met een man waar je je niet tot aangetrokken voelt. (Is voor hem ook een beetje lullig, toch?)
Ja, maar dat is natuurlijk wel precies die impact waar ik het over had. Als je bi bent en je wilt heel graag kinderen, dan kan ik me goed voorstellen dat je in eerste instantie toch vooral hoopt dat je met een man gaat trouwen later. (Maar als je lesbisch bent en een kinderwens hebt, dan zijn er gelukkig wel mogelijkheden ja )
Oud 20-06-2013, 11:12
Verwijderd
Waarom? Kinderen kunnen sowieso wel. "Gewoon kinderen willen" is geen argument.

Maar inderdaad, je moet doen waar je zin in hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten