Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2013, 21:54
emili
emili is offline
Oke, ik heb werkelijkwaar elk topic in de zoekfunctie bezocht maar niets gevonden, dus als dit al ergens vermeld staat mag van mij dit topic dicht..

Ik heb net mijn havodiploma (N&G met natuurkunde en wiskunde a) gehaald (na zeven jaar vwo en één jaar vavo) en wil graag geneeskunde gaan studeren. Uiteraard is dit niet mogelijk met een havodiploma, maar ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met biologie en medisch laboratorium onderzoek en dan (eventueel met je propedeuse) naar geneeskunde.. Is dit te doen, is dit uberhaupt mogelijk, als dit al mogelijk is, op welke manier zou je dan eventueel toegelaten kunnen worden (loting of decentrale selectie?) En: is deze studie goed te doen voor mensen die niet erg sterk zijn in natuurkunde (afgesloten met een 7.6 maar toch ben ik er niet sterk in vind ik) en met wiskunde a?

Een jaar vwo doen vind ik nu geen optie meer, ik heb het na acht jaar wel gehad op de middelbare school..

Ik hoop dat iemand me kan helpen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2013, 23:57
Pluis
Pluis is offline
Je hoeft geen held te zijn in natuurkunde en wiskunde om geneeskunde te studeren, dus dat is geen drama.
Je kan met een HBO-propedeuse in iets van een gezondheidsrichting naar geneeskunde, je moet dan wel loten en volgens mij kom je dan automatisch in lotingsklasse C of D dacht ik. Dat kun je op ibgroep opzoeken. Decentraal selecteren kan volgens mij ook wel met je P, je schrijft je daarvoor dacht ik rechtstreeks bij de universiteit in.
Oud 15-06-2013, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Je hoeft geen held te zijn in natuurkunde en wiskunde om geneeskunde te studeren, dus dat is geen drama.
Je kan met een HBO-propedeuse in iets van een gezondheidsrichting naar geneeskunde, je moet dan wel loten en volgens mij kom je dan automatisch in lotingsklasse C of D dacht ik. Dat kun je op ibgroep opzoeken. Decentraal selecteren kan volgens mij ook wel met je P, je schrijft je daarvoor dacht ik rechtstreeks bij de universiteit in.
Aanvulling: Je komt in lotingsklasse C terecht.

Verder sluit ik me aan bij Pluis. Met een HBO-P moet je wel de 4 beta vakken van het vwo hebben wil je meeloten/decentraal meedoen. Let wel op dat sommige uni's (wat ik persoonlijk raar vind) vragen om een vwo diploma of dat je in 6 vwo zit voor de decentrale selectie. Uit mijn hoofd is dat voor een gedeelte Nijmegen en de VU ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten