Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2013, 09:44
withpleasure
withpleasure is offline
Hallo,

Zijn er hier scholieren die als bijbaantje in een kas/kwekerij werken? Ik zou er ook heel graag willen werken, maar ik vraag me af of je moet wachten totdat er een vacature in de krant ofzo verschijnt OF dat je gewoon zelf langs de kassen moet gaan en moet vragen of ze nog mensen zoeken? Wat zal het beste zijn, denken jullie?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2013, 10:04
Verwijderd
Zelf vragen kan nooit kwaad. Ik heb geloof ik nog nooit echt expliciete vacatures daarvoor zien verschijnen. Gewoon naar een kweker gaan en zeggen dat je geïnteresseerd bent als hij nog hulp zou zoeken. Misschien mag je je nummer achterlaten en belt hij als hij je nodig heeft. En dat bij verschillende kwekers doen. Daar heb je meer aan dan eindeloos wachten tot er een vacature verschijnt, want daar reageren sowieso al meer mensen op.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2013, 17:50
Tink*
Tink* is offline
Zelf langsgaan idd, zo heeft iedereen die ik ken die ooit in een kas heeft gewerkt z'n baantje gekregen.
Oud 22-06-2013, 12:22
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Zelf langsgaan werkt goed, maar je kunt natuurlijk ook altijd aan familie, buren, vrienden etc. vragen of ze mensen kennen met een kwekerij, dat werkt vaak zeker zo goed als langsgaan.
Oud 23-06-2013, 18:50
Silvano08
Silvano08 is offline
Er zijn idd heel wat werkgevers die er de moeite niet voor nemen een vacature in een krantje of watdanook te plaatsen, dus vaak komt het tot mond-tot-mondreclame en moet je dus zelf langsgaan OF een emailtje of telefoontje sturen/plegen. Dat is volgens mij het meest succesvol.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2013, 11:27
Pater Noster
Pater Noster is offline
Ik heb een paar jaar in een tomatenkas gewerkt, gesolliciteerd n.a.v. een advertentie in het plaatselijke weekkrantje.

Verdiende goed, relaxte werktijden (van 6.00u tot 13.00u) en leuke collega's. Wel zwaar werk. Op den duur werd ik allround-medewerker dus ook met de heftruck rondrijden, schilderen, ruiten repareren etc. Ik ben zelfs toen ik tussentijds gestopt was met mijn opleiding er fulltime gaan werken. Mooie tijden, ook nog pools leren spreken daar! #yolo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten