Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2013, 17:45
Johan_Derksen
Johan_Derksen is offline
Hi allemaal,

Ik ben van plan om na het halen van mijn vwo-diploma, psychologie te gaan studeren (in Tilburg). Ik heb alleen veel negatieve verhalen gehoord wat betreft het toekomstperspectief, dat afgestudeerden lang zonder werk zitten of niet het werk doen dat ze willen doen (lager niveau/andere sector). Ik heb zelfs gehoord dat sommige een andere opleiding erachteraan hebben gedaan i.v.m. werk.
Ik zelf ben behoorlijk gemotiveerd om psychologie te gaan studeren en vind het ook interessant, en ik ben ervan overtuigd dat ik het ook kan halen. Maar ik twijfel nu plotseling door al die verhalen enzo en wil miss. nu civiele techniek gaan studeren. Dat lijkt me ook een interessante studie en zou ik ook kunnen doen (heb n&t profiel).

Nou ben ik op zoek naar ervaringen, verhalen en advies van jullie omdat ik nou echt niet meer weet wat ik moet kiezen..??
Heeft psychologie echt zo weinig toekomstperspectief? En moet ik me daardoor af laten schrikken?

Alvast bedankt, Bo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2013, 19:37
Schrödinger
Schrödinger is offline
Als je met de studie psychologie een baan wil vinden die ook echt met psychologie te maken heeft, zul je je moeten onderscheiden van de rest. Lukt dat je niet, dan wordt het inderdaad een baan vinden op lager niveau of in een andere sector, of een uitkering trekken. Een technische opleiding geeft je het grote voordeel dat je veel meer vrijheid hebt m.b.t. het werk dat je wil gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2013, 22:19
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Momenteel is de werkgelegenheid heel slecht in die sector. Ken mensen zat met een bachelor+master psychologie die bijvoorbeeld in een pizzeria werken. Maar dit zou de komende jaren wel bij kunnen trekken. Als jij echt die ambitie hebt om psychologie te studeren moet je dat doet. Stel dat je een studie kiest die je heel vervelend vind en uiteindelijk niet haalt, lijkt me dat vervelender dan een tijdje werkloos zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2013, 17:35
Verwijderd
Er doen wel veel bitches psychologie.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2013, 18:07
Verwijderd
Je hebt de tijd niet mee, maar aan de andere kant zijn er ook nog steeds mensen die wel een baan krijgen. Zorg dat je je cv mooi opbouwt met bijvoorbeeld vrijwilligerswerk of bijbaantjes die enigszins met psychologie te maken hebben. Dat maakt het makkelijker om een mooie stageplaats te krijgen, en als je dan je stage goed doet heb je kans dat je binnen de instelling kunt blijven, of mooie referenties krijgt.
Zo heeft het tenminste voor mij goed gewerkt.

Daarnaast heb je als belangrijk voordeel dat je man bent (toch?). Die vallen echt meer op tijdens sollicitaties tussen de honderden vrouwen die solliciteren.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2013, 17:01
Tink*
Tink* is offline
De werkgelegenheid binnen die sector is vrij bagger, maar het ligt er denk ik ook aan welke richting binnen de psychologie je kiest. Je kan ook altijd onderzoek gaan doen als je goed genoeg bent. Maar je onderscheiden tijdens je studie is inderdaad wel heel belangrijk, want zoveel mensen studeren psychologie. Je moet natuurlijk doen wat je het leukst lijkt, maar ik denk wel dat je met civiele techniek een veel betere baankans hebt. Maar is die richting de richting waar je jezelf ook echt een baan in ziet hebben?
Reageren

Regels voor berichten