Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Zeg eens aan welke drankjes je denkt, want ik weet geen percentages van buiten. En ik geloof dat de relatief makkelijke mixbare likeurtjes als passoã en pisang en safari al aan de 20% zitten. Dus wat mag en kun je kopen?
De enige die ik zo echt weet is de Crème de cassis en dan kun je een Kir (Royal) maken: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kir_%28cocktail%29 |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
eigenlijk alles wat in de winkel licht : pina colada, breerzers enzo, amaretto, apfelkorn, kokos likeur, martini en nog redelijk wat andere dingen (minis toppertje, flugel)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Safari is lekker met 7up of Cola. Breezers zijn al gemixt, maar daar zou je nog een flugel door kunnen gooien. blue curacao + 7up + flugel is er ook nog eentje die ik me herinner. Martini is het meest walgelijke wat er op de markt is, daar weet ik niets mee, want dat zou ik alleen drinken als mijn leven er van af hangt. Google maar. Amaretto (als je het dus zou mogen kopen) kan met heel veel, wiki geeft al een aantal voorbeelden: Amaretto koffie: 1 kop koffie en 3 cl amaretto Amaretto appelsap: 4/5 appelsap en 1/5 amaretto (+ ijs) Amaretto sinaasappelsap: 4/5 sinaasappelsap en 1/5 amaretto Amaretto cassis: 3/4 cassis en 1/4 amaretto Amaretto cola: 2/3 cola en 1/3 amaretto (+ ijs) Amaretto DubbelFris: 2/3 dubbelfris en 1/3 amaretto (ijskoud serveren) French connection: 6 cl cognac en 4,5 cl amaretto (schud in een tot de helft met ijs gevulde shaker) Godfather: 4,5 cl whisky en 2,25 cl amaretto (over ijs geschonken) Godmother: 6 cl wodka en 3 cl amaretto (over ijs geschonken) Honolulu Hammer Shooter: 4,5 cl wodka, 1,5 cl amaretto en 1 scheut ananassap (naar smaak toevoegen en roeren) Squeeze: 9/10 amaretto en 1/10 citroensap Amaretto red Bull: 3,5 cl amaretto de rest red bull Mijn favoriet is de Godfather, maar ja, die whisky krijg je dan niet te pakken. Apfelkorn zou ik niet mixen. Maar ook wat Reverend zegt, het is overbodig om te mixen, daarbij is de helft al gemixt of zo mierzoet dat je daar niks zoeters meer bij hoeft te gooien. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Lijken mij goede mixjes, de bleu curacao met flugel en 7up ga ik zeker proberen
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Me eerste ervaring met echt drank (bier en champagne uitgezonderd) was ook in het buitenland (Turkije) waar ik aan de bar wodka kon halen maar ja, dat is niet bepaald gezond voor een (toen) 15 jarige
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Pisang, Malibu en Passoã zijn ook altijd geschikt voor mixen, maar de goeie merken zijn allemaal hoger in percentage. Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Worden inkoopprijzen zomaar vrijgegeven? freakinaround | 21 | 24-09-2005 09:20 |